Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Givetvis behöver vi once and for all befria oss från hora/madonna komplexet! Jag tro ärligt talat att det kommer att dö ut av sig självt då en ny och sundare generation har uppfostrat en ny generation!
Jag tror inte alls att det kommer att dö ut av sig själv. Vi måste vara väldigt uppmärksamma på kyrkan och alla religiösa gamla stofiler som vill vrida klockan tillbaka i tiden.
Men visst finns det hopp! Många unga, både killar och tjejer, har en sund inställning till jämställdhet. Men jag tror att det är med jämställdhet, som med kärlek. Man måste kämpa för att hålla den vid liv
Citat:
Vad gäller det faktiska sexuella behovet så tror jag att kvinnor har lättare att lösa det på egen hand än vad män har... ( Obs, detta är enbart spekulationer från min sida!) och också att det tycks finnas mycket mer hjälpmedel för kvinnor för detta ändamål än vad det finns för män, som kostar en engångssumma men som inte innebär någon skam eller förlägenhet eller känslan av att utnyttja en annan persons kropp för sina egna syften (Något som jag tror känns svårare för kvinnor än för män av främst kulturella skäl).
Jag tycker att du slår huvudet på spiken när du förknippar sexhandel med skam och utnyttjande. Tyvärr är det oftast så man tänker när sexhandel kommer på tal. Men det är ju detta tänkande jag tycker borde ändras.
Sex kan vara något fint mellan två eller flera människor. men det kan också var en ren och skär och rå lust, som man kan känna utan att vilja blanda in några andra känslor.
Att det finns olikheter på grund av kulturella skäl, är alldeles uppenbart. Men det tycker jag är fel, därför vill jag ändra på det.
Citat:
Jag tror att kvinnor har lättare att finna andra utlopp för sin sexualitet än män helt enkelt. Dessutom tror jag att om det verkligen bara är sex som gäller så kan kvinnor hitta detta ganska lätt och kravlöst på krogen utan att behöva betala.
mvh
tt
De kvinnor som gillar att ragga på krogen skall naturligtvis kunna göra det.
Är det själva betalningen du är emot? Jag vill inte ha kravlöst sex - tvärtom!
Jag vill kunna ställa krav och jag är beredd att betala för väl utfört arbete.
Om jag går på krogen kanske jag träffar någon som jag gillar och har sex med honom. Men det är en helt annan sak.