2009-07-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Jag tror inte att du riktigt förstår vad jag menar.

Om jag är ute efter att köpa en tjänst för att få mina behov tillfredställda, så vill jag ha proffs.

Om jag ville ha mina fönster putsade så skulle jag i princip kunna plocka upp en pundare på plattan och betala honom för att pusta mina fönster. Men jag vill ha någon som jag kan ställa krav på.

Då vänder jag mig till en auktoriserad firma. På samma sätt vill jag att sexsäljare skall erbjuda sina tjänster. De skall berätta vad de är bra på och sedan skall jag kunna välja den som bäst passar för mina önskemål.
Jo, men det finns väl inte för män heller? Bortsett från ett fåtal frivilliga proffs med flera års erfarenhet så är nog de flesta ofrivilliga eller gör det någon gång ibland för att dryga ut semesterkassan. Jag tror knappast att de flesta kvinnor som prostituerar sig är sexgudinnor, utan på sin höjd ligger stilla och låter mannen göra vad han vill.

Men det är väl mer en rimlig gissning än något jag är säker på.
Citera
2009-07-22, 21:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tror du att jag startar en tråd om ett ämne, utan att vara intresserad av ämnet? I så fall har du fel.

Jag har ett välavlönat yrke och vill kunna köpa sexuella tjänster av män som vet vad de sysslar med. Är det så konstigt?

Jag trodde du möjligen resonerade om saken för att få tillfälle att göra en poäng om jämställdheten och inte nödvändigtvis för att du tyckte sexköp borde legaliseras.

Jag köper inte själv sex och har inga planer på att göra det, men jag lägger mig av princip inte i om du gör det. Du får själv avgöra om du tycker det är konstigt eller omoraliskt.

Eftersom det idag varken är lagligt för män eller kvinnor att köpa sex så får du väl jobba på en lagändring. Slå dig för det första ihop med Word Warrior eller skriv åtminstone på hans petition.

För det andra så får du försöka övertyga feministerna - eftersom du sympatiserar med dem - om att det inte går ihop med kvinnans (eller mannens) rätt att bestämma över sin egen kropp att förbjuda henne att sälja den. Lycka till!
Citera
2009-07-22, 22:00
Medlem
poena.naturaliss avatar
Gå in på eskort/prostitutionsdelen här på flashback och posta din önskan. Där, om någonstans, bör du kunna få lämpliga och seriösa tips. Om inte annat i varje fall via PM.
Citera
2009-07-22, 22:13
Medlem
Citat:
Vilken syn på sex gillar du då?

Jag tycker att man skall kunna skilja mellan kärlek, passion och sex.

Man köper inte kärlek eller passion när man köper sexuella känslor, anser jag.

Det är ingen rättighet att få sina sexuella behov tillfredställda, eftersom det skulle innebära att det fanns någon som var skyldig att tillfredställa dina behov. Men så är det ju inte. Däremot kan man ju få önska, eller åtminstone diskutera ämnet...

Om kvinnor börjar efterfråga dessa tjänster i större utsträckning, så kanske utbudet skulle öka?

Men jag ser det som en jämställdhetsfråga. Det var därför jag startade tråden

Jag tror på ömsesidighet i sexuella relationer (sen behöver inte det betyda att kärlek och sex alltid hänger ihop. Har svårt att tänka mig att ha sex med någon som inte har det med mig av personliga skäl (passion. kärlek eller nåt liknande). Sedan inser jag att inte alla fungerar som mig, men jag kan ändå inte se företeelsen prostitution som eftersträvansvärd. Jag tycker helt enkelt inte om tanken på att folk har sex på ett sådant instrumentalt sett. Har också svårt att förstå det eftersom man då lika gärna kan onanera. Det går ju knappast att köpa sexuella känslor (men du kanske menade tjänster?)

Men kanske det finns något att vinna på att fler kvinnor efterfrågar sexuella tjänster. Att synen på kvinnor och sex skulle förändras eller så (grubblar mig fördärvad). Det är det du menar med jämställdhet? För annars blir det ju en fråga om att du önskar att det fanns fler manliga prostituerade rätt och slätt.

Det skall tilläggas att det resonemanget som wordwarrior hänvisade till om tyska hemmafruar är något jag stött på förut och är något av det mossigaste jag hört angående kvinnors sexualitet (Att kvinnor "ställer upp" på sex hemma och att det därför skall räknas som obetalt hemarbete)
Citera
2009-07-22, 22:26
Medlem
terrieterries avatar
Ja, Gudrun, jag är inte precis någon expert på det här området men det handlar nog framförallt om efterfrågan. Jag tror att om kvinnors vilja att köpa sex var lika stor som mäns vilja att göra det, så skulle utbudet finnas. Det finns ju, men förmodligen på en nivå som motsvarar den efterfrågan som finns!
Citera
2009-07-22, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Jo, men det finns väl inte för män heller? Bortsett från ett fåtal frivilliga proffs med flera års erfarenhet så är nog de flesta ofrivilliga eller gör det någon gång ibland för att dryga ut semesterkassan. Jag tror knappast att de flesta kvinnor som prostituerar sig är sexgudinnor, utan på sin höjd ligger stilla och låter mannen göra vad han vill.

Men det är väl mer en rimlig gissning än något jag är säker på.

Jag är inte säker på att alla män kan hitta någon som klarar att tillfredställa just deras behov. Men jag tror att män har ett större utbud att välja mellan.

Sedan kanske det finns många män som enbart vill bli avsugna, eller ha ett hål, vilket som helst, att stoppa kuken i och därigenom bli tillfredställda?

Kvinnor kanske har högre krav? Jag vet inte! Men det tål i alla fall att diskuteras.
Citera
2009-07-22, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag trodde du möjligen resonerade om saken för att få tillfälle att göra en poäng om jämställdheten och inte nödvändigtvis för att du tyckte sexköp borde legaliseras.

OK! Då förstår jag vad du menade! Jag har dock inga moraliska aspekter på de som säljer eller köper sex.

Förr i tiden kunde man kalla det ojämställt eftersom kvinnor sällan hade egna pengar, och var beroende av mannen för sin försörjning. Men så är det ju inte alls idag.

Kvinnor försörjer sig själva...

Citat:
Jag köper inte själv sex och har inga planer på att göra det, men jag lägger mig av princip inte i om du gör det. Du får själv avgöra om du tycker det är konstigt eller omoralisk
t.

Om det finns en säljare och en köpare så kan jag inte se varför någon annan hade med det att göra? Förutsatt att det är vuxna människor som är parter i avtalet.

Citat:
Eftersom det idag varken är lagligt för män eller kvinnor att köpa sex så får du väl jobba på en lagändring. Slå dig för det första ihop med Word Warrior eller skriv åtminstone på hans petition.

Jag jobbar redan på en lagändring. Men Ordkrigarens petition har jag missat. Var finns den?

Citat:
För det andra så får du försöka övertyga feministerna - eftersom du sympatiserar med dem - om att det inte går ihop med kvinnans (eller mannens) rätt att bestämma över sin egen kropp att förbjuda henne att sälja den. Lycka till!

Du har väl lika myckat ansvar som jag, när det handlar om kampen för jämställdhet Vi får väl hjälpas åt att övertyga alla som är av motsatt uppfattning
Citera
2009-07-22, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poena.naturalis
Gå in på eskort/prostitutionsdelen här på flashback och posta din önskan. Där, om någonstans, bör du kunna få lämpliga och seriösa tips. Om inte annat i varje fall via PM.

Tack för tipset! Jag har redan fått napp på dem som tror att de klarar att tillfredställa mig

Men om jag hade velat ha personliga tips, så hade jag satt ut en annons på nätet.

Nu vill jag diskutera en principfråga om jämställdhet, och därför startade jag den här tråden.
Citera
2009-07-22, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, Gudrun, jag är inte precis någon expert på det här området men det handlar nog framförallt om efterfrågan. Jag tror att om kvinnors vilja att köpa sex var lika stor som mäns vilja att göra det, så skulle utbudet finnas. Det finns ju, men förmodligen på en nivå som motsvarar den efterfrågan som finns!

Jag är inte heller någon expert på området. Men jag tror att "Kvinnors vilja att köpa sex" kanske styrs av gamla fördomar, mer än kvinnors egen vilja?

Det är inte helt självklart för alla kvinnor att bejaka sin sexualitet.

Vi har fortfarande det gamla hora/madonnakomplextet att brottas med.

Jag tycker att det är dags att vi kastar detta oK från våra axlar!

De kvinnor som vill köpa sex, borde kunna göra det på samma "självklara sätt" som män kan.
Citera
2009-07-22, 23:59
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Jag är inte heller någon expert på området. Men jag tror att "Kvinnors vilja att köpa sex" kanske styrs av gamla fördomar, mer än kvinnors egen vilja?

Det är inte helt självklart för alla kvinnor att bejaka sin sexualitet.

Vi har fortfarande det gamla hora/madonnakomplextet att brottas med.

Jag tycker att det är dags att vi kastar detta oK från våra axlar!

De kvinnor som vill köpa sex, borde kunna göra det på samma "självklara sätt" som män kan.
Givetvis behöver vi once and for all befria oss från hora/madonna komplexet! Jag tro ärligt talat att det kommer att dö ut av sig självt då en ny och sundare generation har uppfostrat en ny generation!

Vad gäller det faktiska sexuella behovet så tror jag att kvinnor har lättare att lösa det på egen hand än vad män har... ( Obs, detta är enbart spekulationer från min sida!) och också att det tycks finnas mycket mer hjälpmedel för kvinnor för detta ändamål än vad det finns för män, som kostar en engångssumma men som inte innebär någon skam eller förlägenhet eller känslan av att utnyttja en annan persons kropp för sina egna syften (Något som jag tror känns svårare för kvinnor än för män av främst kulturella skäl). Jag tror att kvinnor har lättare att finna andra utlopp för sin sexualitet än män helt enkelt. Dessutom tror jag att om det verkligen bara är sex som gäller så kan kvinnor hitta detta ganska lätt och kravlöst på krogen utan att behöva betala.
mvh
tt
Citera
2009-07-23, 00:28
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Givetvis behöver vi once and for all befria oss från hora/madonna komplexet! Jag tro ärligt talat att det kommer att dö ut av sig självt då en ny och sundare generation har uppfostrat en ny generation!

Om det är hora/madonna som håller kvinnor tillbaka, hur kan man lösa det?
Är det önskvärt att avskaffa det komplexet? I många fall kan det bero på religiös moral att det är fel med sex innan äktenskapet exempelvis. Men religionen är ju helig. Ska man förbjuda religion eller konservativa värderingar överhuvudtaget?

Vi kan för alla del se denna fråga i ett globalt perspektiv.
Citera
2009-07-23, 00:52
Bannlyst
Citat:

Jag tror inte alls att det kommer att dö ut av sig själv. Vi måste vara väldigt uppmärksamma på kyrkan och alla religiösa gamla stofiler som vill vrida klockan tillbaka i tiden.

Men visst finns det hopp! Många unga, både killar och tjejer, har en sund inställning till jämställdhet. Men jag tror att det är med jämställdhet, som med kärlek. Man måste kämpa för att hålla den vid liv

Citat:
Vad gäller det faktiska sexuella behovet så tror jag att kvinnor har lättare att lösa det på egen hand än vad män har... ( Obs, detta är enbart spekulationer från min sida!) och också att det tycks finnas mycket mer hjälpmedel för kvinnor för detta ändamål än vad det finns för män, som kostar en engångssumma men som inte innebär någon skam eller förlägenhet eller känslan av att utnyttja en annan persons kropp för sina egna syften (Något som jag tror känns svårare för kvinnor än för män av främst kulturella skäl).

Jag tycker att du slår huvudet på spiken när du förknippar sexhandel med skam och utnyttjande. Tyvärr är det oftast så man tänker när sexhandel kommer på tal. Men det är ju detta tänkande jag tycker borde ändras.
Sex kan vara något fint mellan två eller flera människor. men det kan också var en ren och skär och rå lust, som man kan känna utan att vilja blanda in några andra känslor.

Att det finns olikheter på grund av kulturella skäl, är alldeles uppenbart. Men det tycker jag är fel, därför vill jag ändra på det.

Citat:
Jag tror att kvinnor har lättare att finna andra utlopp för sin sexualitet än män helt enkelt. Dessutom tror jag att om det verkligen bara är sex som gäller så kan kvinnor hitta detta ganska lätt och kravlöst på krogen utan att behöva betala.
mvh
tt

De kvinnor som gillar att ragga på krogen skall naturligtvis kunna göra det.

Är det själva betalningen du är emot? Jag vill inte ha kravlöst sex - tvärtom!
Jag vill kunna ställa krav och jag är beredd att betala för väl utfört arbete.

Om jag går på krogen kanske jag träffar någon som jag gillar och har sex med honom. Men det är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in