2010-09-16, 16:58
Medlem
stenvalls avatar
När patriarkatet var i sin fulla kraft i Frankrike och alla kvinnor var hemmafruar var den frånskilda kvinnan en stor skräck för vanliga kvinnor, eftersom alla kvinnor fruktade att den frånskilda kvinnan är färdig att röva bort deras make. Därför om en kvinna tog ut skilsmässan, ingen bjöd henne till sig hemma eller till något kalas där den frånskilda kvinnan kunde möta deras äkta man (ur en fransk dokumentär).

Det samma principen gäller också i dag i Sverige. Kvinnor är solidariska mot andra kvinnor. De stjäler inte andra kvinnors män. En ensam kvinna kan inte ha tillfälligt sex med män, eftersom att ha sex med en äkta man är nästan samma sak som att stjäla andra kvinnans man.

Alltså. Du är en kvinna och kunde få sex av vilken man som helst. Paradis - nej. Du har en inre spärrning som hindrar dig att ha tillfälligt sex. Kvinnosolidaritet.

Jag skulle säga att mannens ställning är bättre. Även om det är extremt svårt att få tillfälligt sex, ingen norm i samhället förbjuder män att ha sex. Sex är gränslöst tillåten till man. Och om han inte får gratis sex han kan köpa sex. Kvinnan däremot kunde ha sex med vilken man som helst, men hindras av sociala normer som hon har helt internaliserad. Hon är lik en människa som står framför en buffé med 2000 olika maträtter, som hon inte är tillåten att äta.
Citera
2010-09-16, 18:54
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvall
Nya antropologiska studier ser att det var mer sannolikt att kvinnor, inte män var de som skaffade mest näring i jägare-samlare samhällen. Alltså det äldsta yrket är gigolo.

Har du lust att dela med dig av detta fynd?

Det låter som du förvanskat experimentet (singularis) där man lät en grupp män och en grupp kvinnor samla frukter, bärt o.s.v. Man fann att männen drog mer energi per enhet energi som inbringades. Jag antar att båda grupperna gick nettoplus på samlandet.
Citera
2010-09-17, 00:38
Medlem
Men gud hur naiv får man vara. Googla på manlig eskort. Finns väl ett forum här du kan göra det på också.
Citera
2010-09-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Idag kan en man gå till en hora och betala för att få sexuella tjänster utförda.

Mannen ifråga kan var gift. Men frugan kanske inte klarar att tillfredställa hans sexuella behov.

Då finns det kvinnor som är duktiga på att ge mannen vad han vill ha, mot betalning.

En kvinna som inte blir tillfredställd sexuellt av sin man har inte samma möjlighet att bli tillfredställd genom att gå till någon som tillfredställer henne mot att hon betalar horbocken och sedan går därifrån.

Det anser jag vara fel. Vad anser du?

Det där du beskriver låter som ett vanligt relationsproblem där den ena parten är otrogen. De kanske inte ska leva ihop då.
Citera
2010-09-17, 08:13
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Men gud hur naiv får man vara. Googla på manlig eskort. Finns väl ett forum här du kan göra det på också.
Det handlar inte om naivitet, det handlar om att manliga prostituerade som endast har kvinnliga kunder är försvinnande få. Vilket inte är förenligt med att kvinnor och män har en lika hög sexdrift. Antingen för att kvinnorna själva inte går till prostituerade i samma grad som män eller för att män inte får ligga tillräckligt och därför går till prostituerade.

Det finns inga annonser i prostitutionsforument.
Citera
2010-10-01, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stenvall
När patriarkatet var i sin fulla kraft i Frankrike och alla kvinnor var hemmafruar var den frånskilda kvinnan en stor skräck för vanliga kvinnor, eftersom alla kvinnor fruktade att den frånskilda kvinnan är färdig att röva bort deras make. Därför om en kvinna tog ut skilsmässan, ingen bjöd henne till sig hemma eller till något kalas där den frånskilda kvinnan kunde möta deras äkta man (ur en fransk dokumentär).

Det samma principen gäller också i dag i Sverige. Kvinnor är solidariska mot andra kvinnor. De stjäler inte andra kvinnors män. En ensam kvinna kan inte ha tillfälligt sex med män, eftersom att ha sex med en äkta man är nästan samma sak som att stjäla andra kvinnans man.

Alltså. Du är en kvinna och kunde få sex av vilken man som helst. Paradis - nej. Du har en inre spärrning som hindrar dig att ha tillfälligt sex. Kvinnosolidaritet.

Jag skulle säga att mannens ställning är bättre. Även om det är extremt svårt att få tillfälligt sex, ingen norm i samhället förbjuder män att ha sex. Sex är gränslöst tillåten till man. Och om han inte får gratis sex han kan köpa sex. Kvinnan däremot kunde ha sex med vilken man som helst, men hindras av sociala normer som hon har helt internaliserad. Hon är lik en människa som står framför en buffé med 2000 olika maträtter, som hon inte är tillåten att äta.

Jag vet inte om jag läst fel men det är otroligt vanligt att kvinnor stjäl män från andra kvinnor i Sverige oavsett om mannen är gift eller har småbarn,jag vet hur många exempel som helst ur verkligheten och bekantskapskretsen genom åren.

Kvinnor är ganska sällan solidariska mot andra kvinnor.
Citera
2010-10-01, 14:51
Medlem
Glad...s avatar
Öh? Kvinnor kan väl också köpa sex? Gå ut o kolla om du får knulla för pengar så får du se? Jeeeez, snacka om att skapa problem av ingenting...
Citera
2010-10-02, 18:43
Medlem
McNords avatar
Kvinnor kan köpa sex om dom bara vill, men det kanske inte är lika många män som säljer sex som kvinnor.
Citera
2010-10-02, 19:00
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Kvinnor kan köpa sex om dom bara vill, men det kanske inte är lika många män som säljer sex som kvinnor.

Finns ju flera anledningar till att det är så.

Tre snabba:
1. Kvinnor efterfrågar köpt sex i mindre utsträckning än män.
2. Kvinnor som köper sex är mer diskreta än män.
3. Kvinnor håller sig i större utsträckning till en och samma sexsäljande man vilket minskar behovet av stort utbud.
Citera
2010-10-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Finns ju flera anledningar till att det är så.

Tre snabba:
1. Kvinnor efterfrågar köpt sex i mindre utsträckning än män.
2. Kvinnor som köper sex är mer diskreta än män.
3. Kvinnor håller sig i större utsträckning till en och samma sexsäljande man vilket minskar behovet av stort utbud.

1.Kvinnor har mycket lägre sexdrift och behöver därför inte lägga så mycket energi på sex som män.
2.Vill verka desperata och misslyckade(en kvinna som inte kan få sex är det nåt på).
3.Kvinnor är monogama av naturen och det har sina skäl.
Citera
2010-10-02, 21:04
Bannlyst
Visst kan kvinnor köpa sex både av män och kvinnor! Men det är inte alls lika vanligt som att män köper sex av kvinnor eller män. Tills jag började fördjupa mig på allvar i queerhistoria och queerteori hade jag knappt stött på några referenser till lesbisk prostitution, annat än där det nämns i Eva Alexandersons roman Kontradans, och där är den prostituerade kvinnan efter vad man förstår inte vanligen inriktad på kvinnliga kunder utan detta är ett undantag. Jag hörde också rykten om att det fanns bordeller för lesbiska i USA på 50-talet, de kallades Temples of Sappho men jag har inte lyckats hitta nån dokumentation alls om detta tyvärr.

Fast på senare år har det börjat talas lite mer öppet om att det faktiskt finns kvinnliga prostituerade som inriktar sig på en kvinnlig kundkrets. Det är uppenbarligen rätt så ovanligt ändå, och det har föreslagits att det beror på att kvinnor har mindre pengar att spendera, att de har lägre sexualdrift än män etc. Det vete fasen! Vill man läsa en mycket intressant doktorsavhandling om lesbisk sexualitet i förhållande till feminism där ett kapitel behandlar kvinnor som säljer sex till kvinnor så rekommenderar jag varmt den norska sociologen Agnes Bolsøs Power in the Erotic: Feminism and Lesbian Practice, NTNU, 2002. Mycket spännande och välskriven. Hela texten finns att ladda hem som pdf här: http://ntnu.diva-portal.org/smash/ge...049/FULLTEXT01
Senast redigerad av Berengar 2010-10-02 kl. 21:08. Anledning: korrfel
Citera
2011-07-28, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Anledningen till att det inte är så förekommande är att vi kvinnor inte skulle sjunka så lågt att betala för sex.Varför betala för något som man kan få gratis dessutom.

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/han-lever-pa-att-salja-sin-kropp-till-kvinnor

Kvinnor betalar dyrt för att få sex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in