Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Givetvis behöver vi once and for all befria oss från hora/madonna komplexet! Jag tro ärligt talat att det kommer att dö ut av sig självt då en ny och sundare generation har uppfostrat en ny generation!
Vad gäller det faktiska sexuella behovet så tror jag att kvinnor har lättare att lösa det på egen hand än vad män har... ( Obs, detta är enbart spekulationer från min sida!) och också att det tycks finnas mycket mer hjälpmedel för kvinnor för detta ändamål än vad det finns för män, som kostar en engångssumma men som inte innebär någon skam eller förlägenhet eller känslan av att utnyttja en annan persons kropp för sina egna syften (Något som jag tror känns svårare för kvinnor än för män av främst kulturella skäl). Jag tror att kvinnor har lättare att finna andra utlopp för sin sexualitet än män helt enkelt. Dessutom tror jag att om det verkligen bara är sex som gäller så kan kvinnor hitta detta ganska lätt och kravlöst på krogen utan att behöva betala.
mvh
tt
Vad gäller det faktiska sexuella behovet så tror jag att kvinnor har lättare att lösa det på egen hand än vad män har... ( Obs, detta är enbart spekulationer från min sida!) och också att det tycks finnas mycket mer hjälpmedel för kvinnor för detta ändamål än vad det finns för män, som kostar en engångssumma men som inte innebär någon skam eller förlägenhet eller känslan av att utnyttja en annan persons kropp för sina egna syften (Något som jag tror känns svårare för kvinnor än för män av främst kulturella skäl). Jag tror att kvinnor har lättare att finna andra utlopp för sin sexualitet än män helt enkelt. Dessutom tror jag att om det verkligen bara är sex som gäller så kan kvinnor hitta detta ganska lätt och kravlöst på krogen utan att behöva betala.
mvh
tt
Det där fetmarkerade tror jag är alldeles fel, faktiskt. Och det är fel på det där typiskt konstruktivistiska feministiska sättet. Därför att det bortser helt från de biologiska aspekterna och tror att vi är fria att kunna forma vårt samhälle utan hänsyn till hur evolutionen fungerar.
I korthet så har det nog att göra med hur vår sexualitet fungerar. Att män idealiserar kvinnan har visst en stor romantiskt betingad kulturdel, men också en biologisk sexualdel. På samma sätt är nog den äganderätt män känner mot kvinnor delvist kulturellt tillägnad, men också svartsjuka är en del i kampen för avkomma.
Denna svartsjuka kan noteras i mäns misstänksamhet mot kvinnors sexualitet och potentiella otrohet, vilket antagligen speglas i madonna/hora-myten.

Men kvinnor som säljer sex eller köper sex eller byter ofta sexpartner, vill omgivningen se som "horor", som dåliga kvinnor.