2009-07-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Billigt är inte intressant. Det får gärna kosta, bara det finns någon som vet vad han sysslar med.

Nä, men det kanske utjämnar "orättvisan" med brist på tillgång?

OnT förstår jag inte alls vad den här frågan har med jämställdhet att göra
Senast redigerad av tresor 2009-07-21 kl. 20:59.
Citera
2009-07-21, 20:59
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Det är lätt för män att hitta prostituerade, varför är det inte lika lätt för kvinnor?

För övrigt är det helt sjukt att det är olagligt att köpa sex, men inte att sälja.
Det handlar om tillgång och efterfrågan. Det finns (tror jag) inte lika stor tillgång på manliga prostituerade som kvinnliga. Efterfrågan hos män tros av många vara större. Och eftersom prostitution är illegalt så finns det inget bra sätt att mäta efterfrågan på manliga prostituerade. Det fungerar som en nedåtgående spiral. Även prostitutionen styrs av marknadsekonomi.

Så jag ser inget ojämställt i det. Legalisera prostitutionen så skapar köparna en balans.

Nu blev det rörigt här. Jag har feber tror jag, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.
Citera
2009-07-21, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler
Det handlar om tillgång och efterfrågan. Det finns (tror jag) inte lika stor tillgång på manliga prostituerade som kvinnliga. Efterfrågan hos män tros av många vara större. Och eftersom prostitution är illegalt så finns det inget bra sätt att mäta efterfrågan på manliga prostituerade. Det fungerar som en nedåtgående spiral. Även prostitutionen styrs av marknadsekonomi.

Kvinnor har väl inte lika lätt för att bejaka sin sexualitet, så att börja kräva män som kan tillfredställa oss bara vi betalar för det, är väl en bra början.

Citat:
Så jag ser inget ojämställt i det. Legalisera prostitutionen så skapar köparna en balans.

Om det vore så enkelt hade vi nog haft en balans tidigare, när prostitution inte var förbjudet.

Citat:
Nu blev det rörigt här. Jag har feber tror jag, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Jag hoppas också att jag förstod vad du menade. Annars får vi väl hoppas att vi inte får en tillsägelse för OT
Citera
2009-07-21, 21:13
Avslutad
Vet inte om man ska prata så mycket om jämstäldhet i denna fråga. Prostituerade i Sverige gör det knappast under tvång. Det är frivilligt och av olika anledningar så är det (förmodligen ) en majortiet av kvinliga prostituerade.

Varför är det egentligen så?

För det första så är det ju skillnad på sexualiteten könen emellan. Män går ju ofta igång på det motsatta könet just pga av utseendet, det yttre så att säga. Kvinnor är inte så, där brukar personligheten spela en större roll för att den sexualla driften ska drivas igång. Pengar och trygghet är spelar ju också en stor roll. En kvinna kan mkt väl vara postiv till ett förhållande endast för pengar och trygghet, likväl som en man skulle kunna inleda ett förhållande på grund av att tjejen har ett atrraktivt yttre.

Det jag sa nu är ju ganska självklart egentligen

Men män som attraheras av utsidan och kvinnor som gillar pengar, någon som ser kopplingen?

Sedan så är det ju så att kvinnor lättare får sex en män. Det är väl ingen som kan förneka något så uppenbart?.

Hur som hälst. Att det finns mer kvinnliga än manliga eskorter på de flesta håll i världen ser jag som ganska självklart. Därför att vi är olika helt enkelt, vi har olika värderingar. Kvinnorna må ha överasakat mycket på senare tid måste jag säga och jag håller med användaren några sidor bakåt som nämde att fler kvinnor också borde utnyttja prostution. Men jag kan sätta mitt blod på att det alltid kommer finnas fler kvinnliga än manliga eskorter.
Citera
2009-07-21, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Vet inte om man ska prata så mycket om jämstäldhet i denna fråga. Prostituerade i Sverige gör det knappast under tvång. Det är frivilligt och av olika anledningar så är det (förmodligen ) en majortiet av kvinliga prostituerade.

Varför är det egentligen så?

För det första så är det ju skillnad på sexualiteten könen emellan. Män går ju ofta igång på det motsatta könet just pga av utseendet, det yttre så att säga. Kvinnor är inte så, där brukar personligheten spela en större roll för att den sexualla driften ska drivas igång. Pengar och trygghet är spelar ju också en stor roll. En kvinna kan mkt väl vara postiv till ett förhållande endast för pengar och trygghet, likväl som en man skulle kunna inleda ett förhållande på grund av att tjejen har ett atrraktivt yttre.

Det jag sa nu är ju ganska självklart egentligen

Men män som attraheras av utsidan och kvinnor som gillar pengar, någon som ser kopplingen?

Citat:
Sedan så är det ju så att kvinnor lättare får sex en män. Det är väl ingen som kan förneka något så uppenbart?.

Hur som hälst. Att det finns mer kvinnliga än manliga eskorter på de flesta håll i världen ser jag som ganska självklart. Därför att vi är olika helt enkelt, vi har olika värderingar. Kvinnorna må ha överasakat mycket på senare tid måste jag säga och jag håller med användaren några sidor bakåt som nämde att fler kvinnor också borde utnyttja prostution. Men jag kan sätta mitt blod på att det alltid kommer finnas fler kvinnliga än manliga eskorter.

Här kan man kanske påpeka att "fördelen" att "få" uselt sex tillkommer kvinnor ganska ofta.

Jag vill diskutera det faktum att kvinnor med pengar borde kunna ställa samma krav som män kan, när det gäller att bli helt tillfredställda sexuellt.

Att en kvinna kan få vilken idiot som helst i säng är väl ingen tröst. En man kan också få vilken idiot som helst i säng.

Men det betyder inte att man blir helt tillfredställd.

Ett one night stand som lämnar bitter eftersmak är inte vad tråden handlar om.
Senast redigerad av Gudrun-avSkyman 2009-07-21 kl. 21:22.
Citera
2009-07-21, 21:21
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Jag skulle gärna gå till ett horhus där det fanns män som klarade att tillfredställa mina sexuella lustar mot att jag betalade dem.

Men vart vänder jag mig?

I varje stad finns det biografer och stripklubbar där män kan köpa sex. Men om du går till dessa ställen som ensam kvinna, då anses du i bästa fall som en som skall runka gratis, och i sämsta fall som någon det är fritt fram att sätta på.

Om jag vill betala en man för att tillfredställa mig, så hittar jag inte ett enda ställe.

Var hittar du horhus överhuvudtaget i Sverige? Mycket av prostitutionen i Sverige förmedlas över nätet.
Manliga strippor finns det i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Sexköpslagen?

Sexköpslagen är ju könsneutral.
Den utgör således inget hinder för kvinnor som inte redan utgör ett hinder för män.

Citat:
Gigolos är bra, men de kan nog bara jämföras med lyxprostituerade kvinnor.

De är mera som sällskapshundar och inte någon som vet hur man tillfredställer en kvinna.

Hur vet du det? Talar du av egen erfarenhet?
Har du köpt tjänster av en gigolo?
Citera
2009-07-21, 21:23
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Men du som är så smart och allvetande kanske kan upplysa mig som inte vet något. Vems verklighet utgår du ifrån när du skriver btw?

Gud moders eller

/.../
Hur många finns det då? Du har ju sett ett program på TV för några år sedan...

Märkligt att du svar först när det gått över TVÅ SIDOR sedan jag skrev mitt svar och många har ställt samma frågor till dig inna och efter mig.
Jag skrev inlägget på Sdian två och först på sidan 4 så svar du.

Men när du svar så väljer du att göra bort DIG SJÄLV i svaret på vägen också, genom återigen inte bevisa du inte läser innantill...

Knappast inte din och femnismens verklighet ialfall, då skulle man få ljuga om mycket och blunda för nyanserna i samhället för att det inte passar femnismen svartvita världsbild.

Sedan är det ganska korkat av dig att fråga först vems verklighet jag utgår i från..
För att sedan fråga om "statstik" i ett program som jag såg för några
ÅR SEDAN som handlade om manlig prostition.
Snacka om att strunta i att läsa ett inlägg i helhet innan man svara.

I programmet kom det fram att det var c:a 2500 män runt om i Sverige (för NÅGRA år sedan), dock så sa de att det är ett stort mörkertal. Alla som kan något om undesökningar/statistik vet att mörketal är något som inte går att mäta.

Citat:
Gigolos är bra, men de kan nog bara jämföras med lyxprostituerade kvinnor.

De är mera som sällskapshundar och inte någon som vet hur man tillfredställer en kvinna.

Hur vet du detta om Gigolos?

Du skrev ju inlägget bara för att du ansåg att det var orättvist att kvinnor inte kunde gå till en manliig prostituerad bara för att du aldrig stöt på dem så fanns de inte.
Sedan så är du helt plötsligt tvärsäker expert på Gigolos och hävdar att de är som sällskaps hundar och inget vet hur man tillfredsställer en kvinna.

Hur många Gigolos har du kommit i kontakt ,med och haft sex med så att du kan veta med sådan tvärsäkert att det inte vet hur de skall tillfredsställa en kvinna?
Senast redigerad av Empress 2009-07-21 kl. 21:32.
Citera
2009-07-21, 21:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Kvinnor har väl inte lika lätt för att bejaka sin sexualitet, så att börja kräva män som kan tillfredställa oss bara vi betalar för det, är väl en bra början.

Intressant nog var det hemmafruar, feminister och prostituerade som tillsammans drev igenom legaliseringen av prostitution i Tyskland. Detta skedde bland annat inom ramen för kampanjen "Lohn fur Hausarbeit" (lön för hushållsarbete). Deras tes var att eftersom många kvinnor hade ett så otillfredsställande sexliv med sin make, så kunde det lika gärna betraktas som oavlönat hushållsarbete.

Och detta hushållsarbete kunde lika gärna rendera en lön ansåg man... (Källa: Susanne Dodillet, "Är sex arbete", doktorsavhandling, institutionen för idéhistoria, Göteborgs universitet, 2009). Det var alltså inte kåta manliga politiker som drev igenom detta, som svenska feminister tycks tro, utan sexuellt frustrerade hemmafruar!! Man bör även påpeka att de patriarkala CDU/CSU (de stora tyska kristdemokratiska partierna) var emot en legalisering.
Senast redigerad av WordWarrior 2009-07-21 kl. 21:40.
Citera
2009-07-21, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Var hittar du horhus överhuvudtaget i Sverige? Mycket av prostitutionen i Sverige förmedlas över nätet.

Jag har ett "horhus" i min egen trappuppgång. Här är det full trafik hela tiden. En fyrarumslägenhet med horor och kunder, räcker för att jag skall kalla det för horhus.

Gissa vem som har köpt biljett till Chippendales när de kommer till Sverige i Spetember De vet vad de sysslar med...

Citat:
Sexköpslagen är ju könsneutral.
Den utgör således inget hinder för kvinnor som inte redan utgör ett hinder för män.

Jag diskuterar inte lagen, det borde du fatta om du orkat läsa.

Citat:
Hur vet du det? Talar du av egen erfarenhet?
Har du köpt tjänster av en gigolo?

Det finns böcker och uppslagsverk om man vill veta vad en gigolo sysslar med.
Jag har ingen erfarenhet eftersom jag inte är intresserad av en slickad katt i sängen.
Citera
2009-07-21, 21:35
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Jupp..
Nu vet jag inte hur det är i andra städer.. Men i staden jag bor i så anordnar det en kväll i veckan "Ladies Night", i regel på Torsdagar.. Men viss ställen har flyttat det till fredagar.
Citera
2009-07-21, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Ring Jämo om saken då eller skriv en doktorsavhandling.

Vad är ditt egna recept för att komma tillrätta med denna snedfördelning?

Det var ju ett bra svar. Det skall jag komma ihåg näst gång någon startar en tråd i detta forum.

Citat:
Mitt förslag är förbud mot försäljning av sexuella tjänster.

Vad beror det på? Skall män slippa sälja sex?
Citera
2009-07-21, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Intressant nog var det hemmafruar, feminister och prostituerade som tillsammans drev igenom legaliseringen av prostitution i Tyskland. Detta skedde bland annat inom ramen för kampanjen "Lohn fur Hausarbeit" (lön för hushållsarbete). Deras tes var att eftersom många kvinnor hade ett så otillfredsställande sexliv med sin make, så kunde det lika gärna betraktas som oavlönat hushållsarbete.

Och detta hushållsarbete kunde lika gärna rendera en lön ansåg man... (Källa: Susanna Dodillet, "Är sex arbete", doktorsavhandling, institutionen för idéhistoria, Göteborgs universitet, 2009). Det var alltså inte kåta manliga politiker som drev igenom detta, som svenska feminister tycks tro, utan sexuellt frustrerade hemmafruar!! Man bör även påpeka att de patriarkala CDU/CSU (de stora tyska kristdemokratiska partierna) var emot en legalisering.

Jag vet att de har en helt annan syn på kvinnor som prostituerar sig i Tyskland. Men det är väl ingen tröst för kvinnor som vill köpa sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in