2009-07-20, 19:52
Medlem
Min dator har gått sönder på ett sätt jag aldrig hört talas om förut. Först kom den precis in till windows, sen lite kortare i laddningsskärmarna, sen ännu kortare för varje gång man provade att starta den för att nu bara visa en svart skärm när man startar den, man hör verkligen hur den fösöker starta typ som en bil på vintern. Har försökt mäta strömförsörjningen med instrument men kan inte hitta något fel från nätagget, finns det nåt sätt att mäta för att direkt kunna fastställa om det är nätagget? Eller hur kan jag felsöka problemet om det inte är nätagget?
Citera
2009-07-20, 19:53
Medlem
Kaustis avatar
Bärbar eller stationär? Vad är det för modell?
Citera
2009-07-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bärbar eller stationär? Vad är det för modell?

En stationär, vet inte exakt vad den heter men det är en av kompletts datorer, kan försöka leta reda på det.

komplett gamer a40 hette den , köpt i slutet av 2006
Senast redigerad av Knektert 2009-07-20 kl. 20:13.
Citera
2009-07-20, 21:14
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knektert
En stationär, vet inte exakt vad den heter men det är en av kompletts datorer, kan försöka leta reda på det.

komplett gamer a40 hette den , köpt i slutet av 2006

Personligen kör jag nästan alltid med uteslutningsmetoden.
Om du har tillgång till en dator med delar som passar, prova att byta ut del för del tills du hittar vad det är som felar.

Nätagg är bland det lättare eftersom dom flesta passar så länge det inte är en dator som har över 5år (uppskattningsvis) på nacken du lånar det från.
Citera
2009-07-20, 21:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2009-07-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobin
Personligen kör jag nästan alltid med uteslutningsmetoden.
Om du har tillgång till en dator med delar som passar, prova att byta ut del för del tills du hittar vad det är som felar.

Nätagg är bland det lättare eftersom dom flesta passar så länge det inte är en dator som har över 5år (uppskattningsvis) på nacken du lånar det från.

Har ju tyvär inte tillgång till en annan dator att köra denna metoden med, ingen som vet något annat ?
Citera
2009-07-23, 23:35
Medlem
Citat:
Har ju tyvär inte tillgång till en annan dator att köra denna metoden med, ingen som vet något annat ?
Du måste ju känna någon som har en dator? Alla har en dator, det är 2009. Just det.. folk har ju dessa förbaskade lapptoppar..
Citera
2009-07-23, 23:59
Medlem
Sidewinders avatar
Citat:
Min dator har gått sönder på ett sätt jag aldrig hört talas om förut. Först kom den precis in till windows, sen lite kortare i laddningsskärmarna, sen ännu kortare för varje gång man provade att starta den för att nu bara visa en svart skärm när man startar den, man hör verkligen hur den fösöker starta typ som en bil på vintern. Har försökt mäta strömförsörjningen med instrument men kan inte hitta något fel från nätagget, finns det nåt sätt att mäta för att direkt kunna fastställa om det är nätagget? Eller hur kan jag felsöka problemet om det inte är nätagget?
Jag har exakt samma problem!
Överväger att lämna in skiten på reparation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in