• 1
  • 2
2009-07-21, 13:30
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ok ja dåså då kan du ju prova. Själv är jag osäker då det gäller bakning och expriment men kör på allt möjligt när det gäller matlagning. Många pajer kan man ju frysa så det kan ju vara en utväg.

Meddela hur det blev om du provar det kanske blir en succe vi alla bör prova

Ja det blir nog ett väldigt experiment. haha. Jag funderade på att frysa pajen men jag vet inte hur chokladpuddingen blir fryst? och inte heller om man sätter in den i ugnen (dock tror jag inte att det blir bra alls). Får prova mig fram lite och se. om den blir bra fryst kan ju det bli riktigt gott möjligt att man kanske kan tillsätta lite mjöl till chokladpuddingen för att få en tjockare konsistens?
Citera
2009-07-21, 13:49
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Ja det blir nog ett väldigt experiment. haha. Jag funderade på att frysa pajen men jag vet inte hur chokladpuddingen blir fryst? och inte heller om man sätter in den i ugnen (dock tror jag inte att det blir bra alls). Får prova mig fram lite och se. om den blir bra fryst kan ju det bli riktigt gott möjligt att man kanske kan tillsätta lite mjöl till chokladpuddingen för att få en tjockare konsistens?

Nej jag vet inte heller hur chokladpuddig blir fryst. Gällande ugnen och chokladpudding är jag tveksam. Jag tror det blir bättre om du gräddar ett pajskal och i det lägger chokladpudding och grädde eller glass. Pajskalet kan ju vara varmt och det andra kallt när du serverar eller så har du allt kallt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in