• 1
  • 2
2009-07-20, 18:53
Medlem
vemomintedus avatar
Jag funderade lite över vad för sorts fika jag ska bjuda på imorgon när jag får gäster. det slog mig att det kanske skulle vara gott om man gör en pajbotten och gräddar den i ugnen för att sedan lägga chokladpudding som fyllning. Men chokladpudding kanske blir svårt att få bra med tanke på att det blir väldigt söligt. eller? Någon som har några tips?
Citera
2009-07-20, 18:56
Gör en kladdkaka istället :P
Citera
2009-07-20, 18:56
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roedtelefon

Håller med, sitter aldrig fel med kladdkaka.
Citera
2009-07-20, 18:57
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roedtelefon

nej det vill jag inte ^^
Citera
2009-07-20, 19:38
Bannlyst
Du kan ju göra en chokladtårta? 1-2 fyllningar och sen täcka den med chokladglasyr och kanske lite non-stops som dekoration. Möjligen lite barnslig tårta.. men god i alla fall!
Citera
2009-07-20, 19:44
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Jag funderade lite över vad för sorts fika jag ska bjuda på imorgon när jag får gäster. det slog mig att det kanske skulle vara gott om man gör en pajbotten och gräddar den i ugnen för att sedan lägga chokladpudding som fyllning. Men chokladpudding kanske blir svårt att få bra med tanke på att det blir väldigt söligt. eller? Någon som har några tips?

Det blir nog inte bra. Om du inte är väldigt erfaran ska du nog inte själv försöka exprimentera fram nya recept och inte just då du ska ha gäster. Bättre att då följa ett recept. Det finns tex massa tårtor som är baserade på chokladmousse som du kan göra sök recept på google. Vill du göra en paj kan du ju gör det med men använd ett recept sök på chokladpaj på google så hittar du massor.
Citera
2009-07-20, 20:16
Medlem
ap47s avatar
En sån här kanske?
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat...&receptid=4407

Tips: Googla "chokladpaj".
Citera
2009-07-21, 03:06
Medlem
http://hd.se/mat/2008/04/24/kaerleks...t-choklad-och/
Citera
2009-07-21, 09:43
Medlem
mera förslag

Det finns ju kladdkaka och sedan andra chokladkakor

Prova denna som är smått oslagbar
http://annesmat.blogspot.com/2009/04/dumletarta.html
Citera
2009-07-21, 13:24
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Du kan ju göra en chokladtårta? 1-2 fyllningar och sen täcka den med chokladglasyr och kanske lite non-stops som dekoration. Möjligen lite barnslig tårta.. men god i alla fall!

Jo. det ända är att det känns lite too much. vill ha något lite mer enkelt och lite spännand
Citera
2009-07-21, 13:25
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det blir nog inte bra. Om du inte är väldigt erfaran ska du nog inte själv försöka exprimentera fram nya recept och inte just då du ska ha gäster. Bättre att då följa ett recept. Det finns tex massa tårtor som är baserade på chokladmousse som du kan göra sök recept på google. Vill du göra en paj kan du ju gör det med men använd ett recept sök på chokladpaj på google så hittar du massor.

Brukar för det mesta experimentera väldigt mycket när jag bakar. brukar sällan gå efter recept. Men denna blev jag lite osäker på. ska nog prova någon dag. problemet är att vi vanligtvis bara är 2 och det är lite jobbigt att äta upp en hel paj själva
Citera
2009-07-21, 13:27
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemomintedu
Brukar för det mesta experimentera väldigt mycket när jag bakar. brukar sällan gå efter recept. Men denna blev jag lite osäker på. ska nog prova någon dag. problemet är att vi vanligtvis bara är 2 och det är lite jobbigt att äta upp en hel paj själva

Ok ja dåså då kan du ju prova. Själv är jag osäker då det gäller bakning och expriment men kör på allt möjligt när det gäller matlagning. Många pajer kan man ju frysa så det kan ju vara en utväg.

Meddela hur det blev om du provar det kanske blir en succe vi alla bör prova
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in