Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-20, 11:05
Medlem
Hej!

Jag har en MacBook med hela mitt bildbibliotek. Har tänkt att börja använda TimeMachine för att göra en backup till en extern hårddisk, räcker det då att ta iPhoto Libary-filen?

Jag vill också kunna dela hela mitt iPhotobibliotek mellan macen och min PC. Finns det något sätt att göra det smidigt, tex att dela själva backup-filen?

MVH Frankie
Citera
2009-07-20, 12:18
Medlem
_Fiskarns avatar
det ända som kan "prata" med varandra är ju själva bild filerna. några filer som tillhör iphoto går inte att läsa i windows vad jag känner till.
Citera
2009-07-20, 13:57
Medlem
miklons avatar
Numera finns ju Picasa för OS X, så om man inte nödvändigtvis vill använda iPhoto kan ju det vara ett alternativ.

Dock tvivlar jag på att det går att dela via Time Machine-backupen, eftersom jag har för mig att den lagras som en binärfil och inte som enskilda filer.
Citera
2009-07-21, 09:39
Medlem
Picasa var ju faktiskt en bra idé! Ska kolla upp det.

Annars använder jag väl TimeMachine och tar backup på library-filen i iPhoto. Sen får jag föra över bilderna manuellt till PCn.

Tack för era svar!

Mvh Frankie
Citera
2009-07-21, 12:53
Medlem
miklons avatar
Om datorerna är anslutna i ett nätverk räcker det ju att ha biblioteket på den ena datorn, t.ex. macen och så delar du ut den katalogen över nätverket så att du kommer åt den från den andra datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in