Psykologprogramet, folkan kvoten. Gått från reserv 6 till 2 på Uppsala uni. Har man någon sportslig? ( hur man nu ska hinna säga upp sig och allt i såfall...))
Jag skulle inte hoppas ifall jag vore du...
Men man vet aldrig
Tror du det finns någon chans för mig som reserv 3 i kompletteringsgruppen (där 4 blivit antagna) att komma in senare efter att "nollningen" är avslutad och folk bestämmer sig för att hoppa av? Eller är uppropsdagen min "sista" chans, då det kanske inte dyker upp folk som blivit antagna och platsen faller på reserver som mig? Går universiteten efter ordningen urvalsgrupp 1, 2, HP och sedan de andra kvotgrupperna eller vilken ordning kör de med?
Är reserv 7, hur stor chans är det att man kan komma in? Gick från reserv 12 till 7.
Skall man pröva med att gå dit under uppropet och fråga/be om en plats?
Hur gör dom då isåfall, ifall jag skulle knalla dit? Skulle de fortfarande gå efter reservlistan eller tänker dom kanske "Ja, här har vi en som verkligen vill in. Han har ju som sagt gått hit själv, sånt gillar vi! Äh.... han kan väll hoppa in".
Reserv 6, 14 antagna urvalsgruppen HP. Mekatronik Ingenjör på Chalmers.
Jag fick samma reservplats efter andra antingen som efter första antagningen.
Är det lönt att chansa? Hjälper det att gå på uppropet?
Jag bor nämligen i Oslo och måste ge besked på jobb och lägenhet här väldigt snart...
Hej. Jag har sökt civilingenjör Teknisk kemi på KTH. Är reserv 1 på HP och reserv 5 på BI. Det är 25 antagna i HP, lika många som det är på IT, så det verkar som att det finns 25 platser på HP(39% av alla platser). Dock har de tagit in 80 pers och det finns bara 65 platser. Men eftersom det antagligen inte är överflöd av folk från HP gruppen utan de ligger på 25/25, kan jag komma in även fast det är för många i BI gruppen då?
Jag är sen antagen till Uppsala fast civ.ing. i elektroteknik. Fungerar det att gå i uppsala en stund och sedan ringa till KTH och höra om någon slutat och kanske börja där efter ett par veckor om någon nu skulle ha slutat?
Vad ska jag göra, ska jag gå till uppropet av teknisk kemi på KTH och hoppas att någon inte är där?
Eller ska jag stanna hemma och vänta på ett samtal från dem?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!