2012-12-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trudilur
Någon som har en uppfattning om jag kan se mig själv som helt körd eller om det finns något hopp kvar?

Juristprogrammet (SU):

B-II: Reserv 31 (25 antagna)

Har 20,71 i BII.

Förstår själv att det verkar galet att ALLA och några till skall tacka nej. Jag undrar hur det kommer se ut efter urval 2 i januari. Förra våren gick det ned från 21,07 i urval 1 till 20,6 i urval 2 (BII). Nu landade urval 1 på 21,10! Det lär ju inte ramla ned till 20,7 i alla fall?!

Jag läste att sista reserven vid reservuppropet HT-12 hade ca 20,8. HOPPAS att jag kan knipa sista reserven vid uppropet med mina darriga 20,71! Det bör väl ligga lägre än vid HT12?! Eller?

Det ser extremt mörkt ut, men jag hoppas på ett mirakel!

Någon som har en uppfattning om mina chanser?

Största chansen är väl reservuppropet, att många uteblir från det. Då kan det rassla iväg vad gäller reservnumren. Men du har nog en ganska god bild själv, att det ser mörkt ut men förrän efter reservuppropet går det ju inte säga något. Under kan ju ske..
Citera
2012-12-13, 18:09
Medlem
jag har reserv 220....socionom...finns det nån chans?
Citera
2012-12-13, 18:56
Medlem
Vad tror ni om reservplats 90 (HP-kvoten) av 84 till juristprogrammet vid UU? Är det kört?
Citera
2012-12-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia
Största chansen är väl reservuppropet, att många uteblir från det. Då kan det rassla iväg vad gäller reservnumren. Men du har nog en ganska god bild själv, att det ser mörkt ut men förrän efter reservuppropet går det ju inte säga något. Under kan ju ske..

Känner att det är kört haha! Kanske borde göra HP i vår! Det har väl fan aldrig hänt att sista reserven på en vårtermin har högre betyg än den sista reserven på en hösttermin (gällande just juristprogrammet vid SU, BII)?

Sista reserven HT-12 låg på 20,80 i BII. Det BÖR ligga under det...? Frågan är hur mycket! Blir en förbaskat lång och oviss väntan till 2 januari och urval 2...
Citera
2012-12-13, 19:01
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur antagningssystemet fungerar trots att jag läst om det som fan.
Hursomhelst, jag är reserv 161 (BI) av 170 antagna på juristprogrammet i Stockholm. Innebär detta att det är kört eller att jag har en chans?

Om jag kollar på förra årets VT så står det 160 reserver intagna. Innebär detta att om det går som förra året så kommer jag vara en plats från att komma in eller kommer de kalla mig till reservuppropet och jag får därefter hoppas att en person extra inte dyker upp?

Kanske har missförstått det totalt. Någon som vet?

Peas
Senast redigerad av HummingDishwasher 2012-12-13 kl. 19:16.
Citera
2012-12-13, 19:14
Medlem
Hej!

Är 19:e reserv på Juristprogrammet i Lund utav 99 antagna på BI efter urval 1.

21.42

Vad tror ni om de?

Tack på förhand!
Citera
2012-12-13, 19:22
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_50
Hej!

21.42

Vad tror ni om de?

Tack på förhand!

Hoppas inte för mycket, men en liten chans finns alltid, dock inte särskilt stor.
Citera
2012-12-13, 19:24
Medlem
GitarrUgglas avatar
Är 8 reserv av 59 antagna i HP-kvoten för Lunds Ek. Kand. Har 1,4HP.

Jag har hört att det är överintag på programmet däremot, betyder det att jag egentligen är "överintaget +8 reserv"?
Citera
2012-12-13, 19:32
Medlem
Läkarprogram på följande universitet antal antagna i i urvalsgruppen inom parentes. HP-kvoten.

Karolinska 39 (69)

Uppsala 40 (49)

Lund 41 (46)

Örebro 12 (37)

Är främst intresserad av Karolinska, finns det tillstymmelse till någon chans där? Örebro borde ju vara garanterad om jag vill.
Citera
2012-12-13, 19:38
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia
Helt irrelevant som svar på din fråga, men nyfiken på vad du har för HP poäng?

Nån termin på SU kom reserv nr 85 in - men då via reservuppropet och måånga var inte där då. Så det är väl i princip din chans, tittar man på föregående års statistik och på att 84 st kom in via HP i urval 1 så ser det ju ganska nattsvart ut ang UU. Sen kan ju 'under' ske, men..
Beakta också att man sänkt intaget från 250 till 210 studenter, med ambitioner att till nästa intag sänka ytterligare till 200 studenter.

Citat:
Ursprungligen postat av tohp
Vad tror ni om reservplats 90 (HP-kvoten) av 84 till juristprogrammet vid UU? Är det kört?
Kört.

Citat:
Ursprungligen postat av kalle_50
Hej!

21.42

Vad tror ni om de?

Tack på förhand!
Beror på om LU tillämpar överintag eller ej. Gör man det är det tufft. Gör man inte det finns en chans.
Citera
2012-12-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HummingDishwasher
Jag förstår verkligen inte hur antagningssystemet fungerar trots att jag läst om det som fan.
Hursomhelst, jag är reserv 161 (BI) av 170 antagna på juristprogrammet i Stockholm. Innebär detta att det är kört eller att jag har en chans?

Om jag kollar på förra årets VT så står det 160 reserver intagna. Innebär detta att om det går som förra året så kommer jag vara en plats från att komma in eller kommer de kalla mig till reservuppropet och jag får därefter hoppas att en person extra inte dyker upp?

Kanske har missförstått det totalt. Någon som vet?

Peas

Jag vädjar högst barmhärtigt till någon att bringa klarhet! Är det kört eller finns det en chans?
Citera
2012-12-13, 19:55
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Läkarprogram på följande universitet antal antagna i i urvalsgruppen inom parentes. HP-kvoten.

Karolinska 39 (69)

Uppsala 40 (49)

Lund 41 (46)

Örebro 12 (37)

Är främst intresserad av Karolinska, finns det tillstymmelse till någon chans där? Örebro borde ju vara garanterad om jag vill.

Om du vill höra min amatöråsikt:

Karolinska blir nog tufft. Men chansen finns.

Uppsala ser ganska mycket ljusare ut.

Lund någonstans mittemellan KI och Uppsala chansmässigt, skulle jag säga.

Örebro är i praktiken mer eller mindre garanterad, som du nämnde. =)
Senast redigerad av analgetisk.potens 2012-12-13 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in