2011-12-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotirium
Nej! Börjar bli orolig nu. Den ena där jag ligger 8:e reserv är en bastermin på KTH:s campus som ligger i södertälje. Antar att det inte är lika populärt att pendla till södertälje om man bor i stockholm så tror jag har mer chans där. Den andra är precis samma, en bastermin på KTH fast i haninge där jag ligger 14:e reserv. Så för att jag ska komma in på haninge så måste de 7 som har blivit antagna i min grupp tacka nej, därefter 7 stycken till där jag är den sista i gruppen "14" måste alla tacka nej förutom jag då? och samma sak i södertälje bara att det är 5 som måste tacka nej först och sen kommer 5 till där jag är med? Har jag förstått dig rätt?

Den där du är 8de reserv i och fem antagna måste helt enkelt åtta tacka nej för att du ska få komma in... Men sen kanske de finns de som sökt, precis som du, till båda och då väljer haninge.
Citera
2011-12-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinici
Den där du är 8de reserv i och fem antagna måste helt enkelt åtta tacka nej för att du ska få komma in... Men sen kanske de finns de som sökt, precis som du, till båda och då väljer haninge.
Jaha okej då förstår jag. De jag snackat med personligen säger att det inte borde vara någon fara och att jag nästan säkert kommer in. Men man vet ju aldrig. Hoppas verkligen på att jag kommer in. Tänkte kolla på flashback eftersom de man pratar med säger oftast att man kommer in för att vara "artiga" men nu vet jag hur det ligger till, får hålla tummarna helt enkelt. Tack för hjälpen
Citera
2011-12-11, 19:29
Medlem
20rockss avatar
uppdateras reservplatser automatiskt (löpande) på antagningen?
Citera
2011-12-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks

Det tror jag inte, eftersom folk har rätt att ändra sig tills den 20de.
Citera
2011-12-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks
Nej, den 27:e kommer resultatet av det andra urvalet
Citera
2011-12-11, 22:06
Medlem
Citat:
Jaha okej då förstår jag. De jag snackat med personligen säger att det inte borde vara någon fara och att jag nästan säkert kommer in. Men man vet ju aldrig. Hoppas verkligen på att jag kommer in. Tänkte kolla på flashback eftersom de man pratar med säger oftast att man kommer in för att vara "artiga" men nu vet jag hur det ligger till, får hålla tummarna helt enkelt. Tack för hjälpen

Jag kände likadant över min egen reservplats. Du ljög inte när du sa att kompis på plats nummer 56 kom in?... Det är jobbigt när ens framtid är upp till ett, om du frågar mig, felande system. Det kanske du gör! Inte över till den 27de.
Citera
2011-12-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinici
Jag kände likadant över min egen reservplats. Du ljög inte när du sa att kompis på plats nummer 56 kom in?... Det är jobbigt när ens framtid är upp till ett, om du frågar mig, felande system. Det kanske du gör! Inte över till den 27de.
Ja, det är jobbigt det här med reservplacering man vet varken ut eller in. Nej jag ljög inte om min kompis som kom in som 56:e reserv. Det är sjukt, men sant. Han kom dock inte in efter andra urvalet eller uppropet. Han kom in 2 veckor efter att utbildningen hade börjat då en hel del redan tackat nej i andra urvalet och därefter dök inte en del upp på uppropet men pga att han var 56:e så kom han inte in ändå men skolan ringde som sagt efter 2v och meddelade att några hade hoppat av efter kursens gång och att han hade en plats om han så ville, och han tackade ja såklart. Så chansen finns, gäller bara att man har tur, många faktorer spelar roll. Lycka till med din reservplats
Citera
2011-12-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ja, det är jobbigt det här med reservplacering man vet varken ut eller in. Nej jag ljög inte om min kompis som kom in som 56:e reserv. Det är sjukt, men sant. Han kom dock inte in efter andra urvalet eller uppropet. Han kom in 2 veckor efter att utbildningen hade börjat då en hel del redan tackat nej i andra urvalet och därefter dök inte en del upp på uppropet men pga att han var 56:e så kom han inte in ändå men skolan ringde som sagt efter 2v och meddelade att några hade hoppat av efter kursens gång och att han hade en plats om han så ville, och han tackade ja såklart. Så chansen finns, gäller bara att man har tur, många faktorer spelar roll. Lycka till med din reservplats

Tackar! Försöker lite med kontakter samt går och pratar med manlige (brukar vara mer sympatiska och mindre bitterfittiga) juridiska studievägledaren nu i veckan så håller tummarna. Om inte annat får jag nöta nya jävla mattedelen till HP för in ska jag. Håller tummarna för dig!
Citera
2011-12-12, 12:30
Medlem
Mininiums avatar
Läkarprogrammet

Reservplats: 13
Antal sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen: 30

Citera
2011-12-12, 13:06
Medlem
Socionomprogrammet - Örebro

Reserv 43 och 73 i min UG-grupp. Har jag ens någon chans eller är det kört?
Citera
2011-12-12, 13:17
Medlem
tja,

systemvetenskap örebro , reserv 3,
65 antagna i mitt urval
vad tror ni?
Senast redigerad av wagge222 2011-12-12 kl. 13:33.
Citera
2011-12-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagge222
tja,

systemvetenskap örebro , reserv 3, 65 antagna i mitt urval
vad tror ni?

Ja, jag tror att du med stor sannolikhet kommer in:-) Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in