2011-08-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samarin4
Haha ok så då dömer jag det som att du tycker mina chanser är bra, gott o höra
Vad konstigt att hon från VHS sa att om bara en person hoppar av så får du platsen oavsett överintag eller inte, för studievägledaren på Örebro sa att det krävdes först 20 i min kö sen många många fler innan reservantagningen i min köö (BI) ens börjar.

Det jag tänkte kunde vara till min fördel är att stockholms överintag var bara på 30 personer, om 100 inte vill ha sina platser kommer 70 nya antas och det kommer säkert skapa någon plats på Umeå. Hittade statistik på Umeå universitets hemsida och den senast lokalt inkallade reserven hade 20,6 i merit och jag själv har 20,8 (föll på målsnöret iår med Umeå med andra ord) så om det minskar till typ 20,5 borde jag ju garanterat vara inne

Men vi får se på Måndag vågar inte ta ut något i förskott, jag önskar att alla kommer in på precis det dem vill:P

Men dina poäng ska väl inte spela ngn roll om du komme rin som reserv eller inte ? utan är du nr fyra så är du nr fyra liksom? eller? hahaha. Så jävla komplicerat allt ska va .

Jo men precis, asså jag tänkte ju typ att aa men då måste de 10 st överintagna på min utb tacka nej först, plus en till för att jag ska komma in som är första reserv. Men så fick jag hennes mail då blev ja mkt gladare, men jag är fortfarande jätte orolig. Det kan ju vara olika för vissa utb, beroendepå hur mkt överintag de är osv... men vi får verkligen hoppas på det bästa!

Du får skriva här på måndag nr du vet om du kommit in elr ej
Citera
2011-08-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elajna13
Men dina poäng ska väl inte spela ngn roll om du komme rin som reserv eller inte ? utan är du nr fyra så är du nr fyra liksom? eller? hahaha. Så jävla komplicerat allt ska va .

Jo men precis, asså jag tänkte ju typ att aa men då måste de 10 st överintagna på min utb tacka nej först, plus en till för att jag ska komma in som är första reserv. Men så fick jag hennes mail då blev ja mkt gladare, men jag är fortfarande jätte orolig. Det kan ju vara olika för vissa utb, beroendepå hur mkt överintag de är osv... men vi får verkligen hoppas på det bästa!

Du får skriva här på måndag nr du vet om du kommit in elr ej

Alltså jag pallar inte tro på någon längre med tanke på att din VHS källa ger ju människor ett underbart besked, samtidigt som den studievägledaren på Örebro jag pratat med skrev (citerat)
"Hej.
De senaste antagningsomgångarna har ingen antagits vid andra antagningen.
Tips, gör högskoleprovet, vi antar halva gruppen den vägen."

Haha ja hela processen är komplicerad, alltså jag har alltid sån jävla otur så skulle inte förvåna mig om de sa att "nä du har inte blivit antagen på grund av *random orsak" även om reserv 200 har kallats in... Jag blev så jälva orolig när jag inte kunde hitta mitt svar på 1a antagningsbeskedet, fick iallafall en mailbekfräftelse...:P

Jag hoppas hursomhelst att du blir antagen, om jag förstod det rätt var du 1a reserv? Vi får se på Måndag och jag hoppas att alla som skrivit i tråden kommer in och alla andra med
Citera
2011-08-06, 08:38
Medlem
Citat:
Alltså jag pallar inte tro på någon längre med tanke på att din VHS källa ger ju människor ett underbart besked, samtidigt som den studievägledaren på Örebro jag pratat med skrev (citerat)
"Hej.
De senaste antagningsomgångarna har ingen antagits vid andra antagningen.
Tips, gör högskoleprovet, vi antar halva gruppen den vägen."

Haha ja hela processen är komplicerad, alltså jag har alltid sån jävla otur så skulle inte förvåna mig om de sa att "nä du har inte blivit antagen på grund av *random orsak" även om reserv 200 har kallats in... Jag blev så jälva orolig när jag inte kunde hitta mitt svar på 1a antagningsbeskedet, fick iallafall en mailbekfräftelse...:P

Jag hoppas hursomhelst att du blir antagen, om jag förstod det rätt var du 1a reserv? Vi får se på Måndag och jag hoppas att alla som skrivit i tråden kommer in och alla andra med

nee precis! jag vågar fan inte tro på någon heller haha... men man tkr ju ändå att ngn sanning måste det ju finnas i det dom säger... Men jag vill så inihelvte komma in orkar varken jobba eller sitta hemma så nu vill jag plugga! Men när man väl vill plugga, då kmr man ju inte in säkert, utan de som bara söker för skoj skull dom kommer in:P haha. Nej men vi får hoppas på det bästa!

Ja jag förstår att du tkr du har otur, men tänk ändå att det är SJUKT många som söker till din utb!! den e ju bland de största... så de e ju grym att hamna som fjärde reserv, så nu får vi ba hoppas att du får en plats tillslut

Ja tack så mycket, ja jag är första reserv. Så de e ju lite irriterande, man tänker liksom vem e den jäveln som kom in före mej haha.. men samtidigt glad at jag blev första och inte typ 20e... haha
Nu e de bara två dar kvar :O
Citera
2011-08-06, 13:17
Medlem
Citat:
nee precis! jag vågar fan inte tro på någon heller haha... men man tkr ju ändå att ngn sanning måste det ju finnas i det dom säger... Men jag vill så inihelvte komma in orkar varken jobba eller sitta hemma så nu vill jag plugga! Men när man väl vill plugga, då kmr man ju inte in säkert, utan de som bara söker för skoj skull dom kommer in:P haha. Nej men vi får hoppas på det bästa!

Ja jag förstår att du tkr du har otur, men tänk ändå att det är SJUKT många som söker till din utb!! den e ju bland de största... så de e ju grym att hamna som fjärde reserv, så nu får vi ba hoppas att du får en plats tillslut

Ja tack så mycket, ja jag är första reserv. Så de e ju lite irriterande, man tänker liksom vem e den jäveln som kom in före mej haha.. men samtidigt glad at jag blev första och inte typ 20e... haha
Nu e de bara två dar kvar :O

Haha ja det hoppas man på att det finns. Ja jag förstår jag vill också verkligen komma in, själv blev jag antagen på tyska i min hemstad och det känns ändå ok att studera ett språk och bli bättre på det jag har egentligen inga problem med tyska kursen men föredrar hellre Juristprogrammet. Egentligen det hade varit ok om jag inte kommit in och fått typ tresiffriga reservplatser överallt, så var ju inte fallet nu därför är jag ännu mer orolig:P

Haha jag syftar bara på otur allmänt inte just med det här, även om detta är ett av fallen. Hursomhelst det är bara två dagar kvar som du säger och jag tänker tänka precis som du gör, jag är reserv 4 och åtminstone inte reserv 40 så jag tänker le, sen kommer beskedet på Måndag, sen kommer jag antingen le eller vara ledsen den dagen. Oavsett vad tänker jag le dagarna efter beskedet också
Citera
2011-08-06, 17:31
Medlem
Flickvaens avatar
När tror ni beskedet kommer då? kl 09 som sist?
Citera
2011-08-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickvaen
När tror ni beskedet kommer då? kl 09 som sist?

Japp! Troligtvis, i och med att de har utökade telefontider på måndag kl 09-18
Citera
2011-08-06, 19:43
Medlem
Flickvaens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joooonteystad
Japp! Troligtvis, i och med att de har utökade telefontider på måndag kl 09-18

Okej, tack!
Hur nervös är man inte just nu då? Nerverna kommer ju dela sig när man öppnar mailet på måndag.
Citera
2011-08-06, 21:00
Medlem
Haha ja jag förstår exakt vad du menar med att vara nervös. trodde beskedet kom 12.00 lyckades faktiskt somna vid 6.00 vid förra antagningsbeskedet vet inte om jag kan säga det samma denna gången.

Jag hoppas du, dina vänner, mina vänner, Svenska ungdomar jo att alla kommer in haha:P

Nästan bara en dag kvar snart, undra hur många som inte ville ha sina platser:P
Citera
2011-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Haha ja jag förstår exakt vad du menar med att vara nervös. trodde beskedet kom 12.00 lyckades faktiskt somna vid 6.00 vid förra antagningsbeskedet vet inte om jag kan säga det samma denna gången.

Jag hoppas du, dina vänner, mina vänner, Svenska ungdomar jo att alla kommer in haha:P

Nästan bara en dag kvar snart, undra hur många som inte ville ha sina platser:P

Hoppas på 9st för min del
Citera
2011-08-07, 11:41
Medlem
Håll i nerverna nu folket one day left...

GOOD LUCK

Ja tror jag håller på att smälla av.... står på jobbet nu och vill bara tideen ska gå så man får det där jävla svaret snart!!!
Citera
2011-08-07, 12:26
Medlem
Citat:
Haha ja det hoppas man på att det finns. Ja jag förstår jag vill också verkligen komma in, själv blev jag antagen på tyska i min hemstad och det känns ändå ok att studera ett språk och bli bättre på det jag har egentligen inga problem med tyska kursen men föredrar hellre Juristprogrammet. Egentligen det hade varit ok om jag inte kommit in och fått typ tresiffriga reservplatser överallt, så var ju inte fallet nu därför är jag ännu mer orolig:P

Haha jag syftar bara på otur allmänt inte just med det här, även om detta är ett av fallen. Hursomhelst det är bara två dagar kvar som du säger och jag tänker tänka precis som du gör, jag är reserv 4 och åtminstone inte reserv 40 så jag tänker le, sen kommer beskedet på Måndag, sen kommer jag antingen le eller vara ledsen den dagen. Oavsett vad tänker jag le dagarna efter beskedet också

Det låter bra det tycker jag Jaa, du ska ju självklart ta det du känner att du vill... Jag kom ju ini malmö först, men jag tänkte fan, jag vill inte flytta ner dit, jag har allt här. SÅ jag satsar hellre på att komma in där jag blev första reserv liksom, så slipper jag flytta. Så du ska göra det du vill så kommer det att lösa sig tillslut och du kmr att bli nöjdast med det i längden
Citera
2011-08-07, 12:48
Medlem
Nalle-Puhs avatar
Citat:
Håll i nerverna nu folket one day left...

GOOD LUCK

Ja tror jag håller på att smälla av.... står på jobbet nu och vill bara tideen ska gå så man får det där jävla svaret snart!!!

Håller med, ska bli spännande att få se resultatet.
Men enligt statistiken så verkar det inte lovande för min del att komma in på första valet. Lägsta antagningspoäng har inte sjunkit något mellan Urval 1 och 2. Hade jag däremot sökt tidigare år så skulle jag ha kommit in redan på första uttagningen men poängen har ökat successivt varje år och tyvärr ser inge vidare ut för mig.
Känns som alla utbildningar ökar i lägsta antagningspoäng, är någon inflation av höga betyg från skolor nu för tiden med alla dessa friskolor? Man har läst i tidningar elever får högsta betyg i kurser de inte ens har läst.

Hur som helst, inom 24 h har vi svaret.
Vad tror ni? Reserv 10, antal antagna i urvalsgrupp 52. 30 platser, platser inkl överintag 90. Överintaget sjunker alltid till urval 2.

Jag har sökt utbildningen som första val. Om inte jag kommer in så kan väl inte en annan person bli antagen på programmet som har prioriterat programmet som t.ex. 3,4 bara för h*n inte kom in på sina högre prioriterade val?? Bara tränga sig före personen som sökt det som 1:a val ska väl inte behöva maka på sig för de som har det som 3, 4, ... val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in