2018-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Lärosäte och program?

Halmstad högskola, it-forensik och informationssäkerhet
Citera
2018-07-12, 21:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDHI
Halmstad högskola, it-forensik och informationssäkerhet

Tidigare terminer ser man i statistiken att väldigt många tackat nej till sina platser. Enligt mig har du definitivt en chans!
Citera
2018-07-12, 21:11
Medlem
Citat:
Tidigare terminer ser man i statistiken att väldigt många tackat nej till sina platser. Enligt mig har du definitivt en chans!

Tack för hjälpen 🙏🏻
Citera
2018-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ytterst få avhopp. Program och lärosäte?
Apotekarprogram, UMU HT2018
Citera
2018-07-12, 21:59
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanilalace
Apotekarprogram, UMU HT2018

Urvalsgruppen tillhör folk som kompletterat för att söka in. Dessa tackar nej till platserna i lägre omfattning, så även i detta fall. Marginella/obefintliga förändringar i antagningspoäng i urvalen tyder på att de som fått plats även valt att behålla den.

Väldigt svårt fall att sia om. Absolut inte kört, men kommer du in är det på håret.
Citera
2018-07-12, 22:18
Medlem
Antagen Studieort Norrtälje.
Reserv nr 3 Studieort Gävle, 14 antagna i urval HP.
Vill gärna slippa pendla till 2 orter, önskar därför komma in i Gävle. Tror ni jag har en chans?
Socionomprogrammet.
Citera
2018-07-13, 00:14
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Kan instämma i din gissning. Någon enstaka i våras låg ju på 1,6 - så det vore ju otroligt om inte någon enstaka nu i höst lär ligga på 1,65 kan man ju tycka.

50-80% låter fullt rimligt. Lycka till!

Tjena igen ace_sec. Såg nu att jag står som reserv nummer 26 i hpkvoten till läkarprogrammet i örebro. Tycker detta är lite märkligt då jag är reserv 56 i Umeå. Till saken hör dessutom att mitt hp-resultat är 1.6. Kan det vara så att örebro får en oväntad dipp och att jag rent av har tillstymmelse till chans att bli uppringd som reserv?
Citera
2018-07-13, 01:46
Medlem
En fråga. Jag blev antagen och tackade ja men fick ingen bekräftelsemejl. Har någon annan detta problem?

EDIT: Det löste sig. Förmodligen bara press på sidan som leder till att mejlen kommer att par timmar senare.
Senast redigerad av iWalle 2018-07-13 kl. 02:33.
Citera
2018-07-13, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossi1
Något hopp för mig? 11 som reserv. 37 Antagna i urvalsgruppen.

Gå in på kursen/programmets hemsida för statistik för antagning, så finner du en länk till antagningshistorik och antalet reserver som tas in per terminer. Det enda du behöver gå på är hur många reserver som togs in i den gruppen du mest realistiskt konkurrerar i. Om exempelvis 30 reserver i din grupp tas in för varje säsong, då blir du förmodligen antagen. Gå även tillbaka ett år för ett dubbelkolla att mönstret är det samma.
Citera
2018-07-13, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fab50
Antagen Studieort Norrtälje.
Reserv nr 3 Studieort Gävle, 14 antagna i urval HP.
Vill gärna slippa pendla till 2 orter, önskar därför komma in i Gävle. Tror ni jag har en chans?
Socionomprogrammet.

Du har definitivt en chans. Hur troligt det är vågar jag inte lova, men skulle ändå värdera din chans som relativt stor. Visserligen är det bara 14 antagna men att 3 av dem tackar nej är inte alls omöjligt. Om du verkligen vill in där skulle jag säga go for it, men värdera riskerna med att du eventuellt inte kommer in.
Citera
2018-07-13, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadFacePanda
Du har definitivt en chans. Hur troligt det är vågar jag inte lova, men skulle ändå värdera din chans som relativt stor. Visserligen är det bara 14 antagna men att 3 av dem tackar nej är inte alls omöjligt. Om du verkligen vill in där skulle jag säga go for it, men värdera riskerna med att du eventuellt inte kommer in.
Tack för svar!
Jag har tackat ja både till antagna platsen och till reservplatsen,. Är safe på det sättet, hur det än blir så pluggar jag i höst.
Citera
2018-07-13, 05:55
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Antal antagna i urvalsgruppen? Lärosäte? Program?

Grundläggande programmering i C# (Kristianstad)
antal antagna i urvalsgruppen HP: 26
min plats 145

Strukturerad programmering med C++ (Linnéuniversitetet)
antal antagna i urvalsgruppen HP: 43
min plats 93

.NET-programmering (Uppsala universitet)
antal antagna i urvalsgruppen HP: 10
min plats 84

alla är distanskurser, jag tillhör alla urvalsgrupper, men de här var för HP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in