2009-08-25, 00:30
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLYPIG
Mamman som ddade sina barn och frskte kra ver mannen i Forsbck.Sundin i Varla som skt sin fru.
Det fiins mnga mrdade och sjlvdda i Kungsbacka

Det var en hemsk historia minns jag. Det var vl nn frn familjen i den knda biluthyrningsfirman i Gbg ?
Citera
2009-11-05, 14:57
Medlem
HWGs avatar
Fel av mig...

Ang. mitt tidigare inlgg om att mordet p det ldre paret i Onsala skulle vara "polisirt lst", s vill jag bara sga att jag hade fel. Jag blandade ihop det med ett annat fall och ber s mycket om urskt fr detta!

Nu har jag frhrt mig lite bttre; Det finns ingenting fr polisen att g p i detta fallet, man str tydligen helt utan ledtrdar. Offren r inte rnade, ingenting verkar vara plockat ur huset eller plnbcker etc. Paret verkade heller inte ha ngra knda fiender, i alla fall ingenting som kommit fram under utredningen.

Det polisen vet, och har spekulerat kring, r att mannen var knd fr sin smtt extrema motvilja mot mnniskor av utlndsk hrkomst. Han gav tydligen ofta uttryck fr sin motvilja till i stort sett vem som helst.

Polisen har letat (och letar fortfarande) efter personer av utlndsk hrkomst som kan ha vistats i nromrdet i samband med morden. Frsljare, hantverkare etc. r intressanta. Dock har man svitt jag frstr inte lyckats hitta ngon nnu s lnge.

En tanke r att ngon av utlnsk hrkomst beskt paret av oknd anledning, gubben har sprat ur verbalt och beskaren har verreagerat...
Citera
2009-11-05, 15:26
Medlem
Venators avatar
Usch ja, bde dubbelmordet p Onsala och barnamordet i Forsbck minns jag mycket vl. Nr beskrivningen av mordet p de bda gamla kom ut i nyheterna passade beskrivningen in p ett annat par i trakten som mina frldrar knde mycket vl. Det var ju en del snack om mystiska personer som hade setts smyga omkring runt stall och annat. Jag kom fr vrigt att tnka p det fallet nr den hr dren p Onsala Sand angrep en barnfamilj i somras (finns en trd om det i Veckans brott).

I Forsbck var det vl ocks s att mamman frskte ta livet av sig ocks. Frst trodde polisen att det var pappan som var skyldig. Det lr ha varit en mycket otck historia och en mycket obehaglig rttegng, inte minst p grund av att mamman d insg vad hon gjort. Jag frmodar att hon blev dmd till rttspsyiatrisk vrd?

Sedan kommer jag ihg ett rykte, eller snarare... en historia som en kompis p gymnasiet berttade efter ngra l p en skolresa till Fredrikshavn - kompisen hade vl en del knningar bland raggare och MC-folk. Ngon gng runt 1980 eller ngot tidigare skulle det kommit ngon slemmig typ frn Gteborg som frskte slja droger till ngra hgstadieungar p Onsala. Vad den slemmiga typen inte visste var att dessa ungar hade ngra ldre slktingar som inte hade s fint stt och som inte uppskattade frsljningen (mjligen av konkurrensskl?). Den slemmiga typen plockades upp och fick rstryk, och lite fr mycket av den varan eftersom han dog. Kroppen lr ha dumpats i havet inlindad i kttning. Br det avfrdas som vandringssgen? Eller r det ngon som hrt ngon liknande historia frn Onsala?
Citera
2009-11-05, 16:08
Medlem
ttamizs avatar
Ja det dr mordet i Onsala 1990 var mycket omtalat. Hade sjlv flyttat till omrdet vid tidpunkten. Tror det varit uppe vid ngt tillflle som "cold case".

Polisen har famlat mest i blindo hela tiden.

Fr vrigt knns det som Kungsbacka r en "lgintensiv" kommun vad gller mord per capita. Denna observation efter 20 r i kommunen.

Forsbck mordet var ju ocks en ruskig historia. Minns det som igr.

Vi hade ju ett i mord i r ute i Frilless dr ngon klv sin "kompis" med yxa eller hur det nu var.

Mord i Kungsbacka stad vet jag knappt att jag hrt talas om senaste 20 ren.

Ngon som kommer p ngot "Kungsbacka-Stad" mord ?
Citera
2009-11-05, 20:42
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Ja det dr mordet i Onsala 1990 var mycket omtalat. Hade sjlv flyttat till omrdet vid tidpunkten. Tror det varit uppe vid ngt tillflle som "cold case".

Polisen har famlat mest i blindo hela tiden.

Fr vrigt knns det som Kungsbacka r en "lgintensiv" kommun vad gller mord per capita. Denna observation efter 20 r i kommunen.

Forsbck mordet var ju ocks en ruskig historia. Minns det som igr.

Vi hade ju ett i mord i r ute i Frilless dr ngon klv sin "kompis" med yxa eller hur det nu var.

Mord i Kungsbacka stad vet jag knappt att jag hrt talas om senaste 20 ren.

Ngon som kommer p ngot "Kungsbacka-Stad" mord ?
Som nmns i inlgg #9 var det en man i Varla som skt sin fru i brjan av seklet.

Ett annat mord i kommunen var i mitten av 90-talet nr en man strp sin 10-riga dotter i en bil i Onsala. Han dmdes till rttspsykiatrisk vrd och fick frigng bara mnader senare.
Citera
2009-11-05, 20:49
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Ang. mitt tidigare inlgg om att mordet p det ldre paret i Onsala skulle vara "polisirt lst", s vill jag bara sga att jag hade fel. Jag blandade ihop det med ett annat fall och ber s mycket om urskt fr detta!

Nu har jag frhrt mig lite bttre; Det finns ingenting fr polisen att g p i detta fallet, man str tydligen helt utan ledtrdar. Offren r inte rnade, ingenting verkar vara plockat ur huset eller plnbcker etc. Paret verkade heller inte ha ngra knda fiender, i alla fall ingenting som kommit fram under utredningen.

Det polisen vet, och har spekulerat kring, r att mannen var knd fr sin smtt extrema motvilja mot mnniskor av utlndsk hrkomst. Han gav tydligen ofta uttryck fr sin motvilja till i stort sett vem som helst.

Polisen har letat (och letar fortfarande) efter personer av utlndsk hrkomst som kan ha vistats i nromrdet i samband med morden. Frsljare, hantverkare etc. r intressanta. Dock har man svitt jag frstr inte lyckats hitta ngon nnu s lnge.

En tanke r att ngon av utlnsk hrkomst beskt paret av oknd anledning, gubben har sprat ur verbalt och beskaren har verreagerat...
Jag tror p ett mer personligt motiv. Det verkar inte logiskt att knivmrda mannen, sedan ta sig till en annan del av huset fr att ha ihjl den rullstolsburna kvinnan. Ett par i 80-rs ldern som inte kunde gra mycket motstnd och inte blev bestulna men nd brutalt mrdade tycker jag tyder p det.
Citera
2009-11-05, 21:17
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Som nmns i inlgg #9 var det en man i Varla som skt sin fru i brjan av seklet.

Ett annat mord i kommunen var i mitten av 90-talet nr en man strp sin 10-riga dotter i en bil i Onsala. Han dmdes till rttspsykiatrisk vrd och fick frigng bara mnader senare.

Just det - "Skottet i Varla" hade jag glmt. Tack !
Citera
2010-07-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
I Forsbck var det vl ocks s att mamman frskte ta livet av sig ocks. Frst trodde polisen att det var pappan som var skyldig. Det lr ha varit en mycket otck historia och en mycket obehaglig rttegng, inte minst p grund av att mamman d insg vad hon gjort. Jag frmodar att hon blev dmd till rttspsyiatrisk vrd?
Detta har mina frldrar berttat om. Finns det ngon mer information om detta? Om rttegngen, namn p kvinnan etc?

Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Fan vad sjukt, det har jag aldrig hrt talas om. Finns det ngra uppgifter om den mannen? Frstr inte hur man kan slppa ut sna idioter i samhllet igen, fan vad trtt man blir!
Citera
2010-09-23, 17:37
Medlem
ttamizs avatar
I dagens Norra Halland att de r ngot p spret vad gller dubbel-mordet p det ldre paret.

Intressant !
Citera
2010-09-23, 20:45
Medlem
Silvanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
I dagens Norra Halland att de r ngot p spret vad gller dubbel-mordet p det ldre paret.

Intressant !

Knappast i Norra Halland, vl? Den kommer ju ut p tisdagar och fredagar.
Citera
2010-09-23, 21:03
Medlem
Borgheses avatar
Vart ju ett knivmord i mitten av 90-talet dr bde offer och frvare var ganska unga (runt 16-18 r nnstans). Mordoffret var hemmahrande i Vallda vill jag minnas.
Citera
2015-02-01, 18:35
Medlem
Mordet p den italienska affrsmannen var ju sonen Geo*ge och hans vn Kines-Jas*n som dmdes fr det.

Jas*n har ju ocks en kinesbror som heter Mick*y. Djuren heter "Van Pham" i efternamn.

Nu r detta en gammal trd men jag r ocks vldigt nyfiken p den galna tanten i forsbck. Kan man ringa tingsrtten och begra ut ngon FUP eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in