2009-07-19, 13:38
Medlem
nutkjells avatar
Igår dog fläkten på min eee 701sd. Jag har ingen garanti kvar på skiten så jag undrar om detta är något man kan fixa själv lite lätt? Alltså, köpa en ny och montera dit. Eller är det ovärt och galet svårt?
Citera
2009-07-19, 15:01
Medlem
Jag vet att till 900 finns det massor med videoguider på nätet som förklarar allt möjligt om hur man byter saker och tar i sär sin dator. Googla och se om du inte hittar nått.
Citera
2009-07-19, 15:53
Medlem
Tankishs avatar
Om du kallar din laptop för skit förtjänar du (enligt mig) inte att få den fixad.
Citera
2009-07-19, 16:43
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Jag vet att till 900 finns det massor med videoguider på nätet som förklarar allt möjligt om hur man byter saker och tar i sär sin dator. Googla och se om du inte hittar nått.
Nice jag ska kolla in det. En fläkt på en 900 och 701 lär väl knappast skilja sig nämnvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Om du kallar din laptop för skit förtjänar du (enligt mig) inte att få den fixad.
Men vafan. Sluta tolka bokstavligen. Eftersom jag uppenbarligen frågar efter hjälp så kan man därför dra slutsatsen att jag vill ha den lagad. Varför skulle jag då vilja ha den lagad om den inte innehar ett värde för mig. Ovärt och tråkigt resonemang.
Men för att förtydliga så anser jag inte alls att den är skit. Jag uppskattar den väldigt mycket även om den är lite skruttig.
Citera
2009-07-19, 16:46
Medlem
notNs avatar
Ingen aning hur det står till i dessa minidatorer, har skruvat och härjat i datorer ner till 13" och dom har inte varit några svårigheter. Kan tänkas att du kommer behöva plocka en del, men tror nog det inte ska finnas några avgörande skillnader... är det 3/4 pins fläkt?
Citera
2009-07-19, 16:50
Bannlyst
Man kallar inte sina datorer för skit, det betyder att man tar hand om dem dåligt och förtjänar därmed inte att få dem reparerade.
Citera
2009-07-19, 16:55
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Ingen aning hur det står till i dessa minidatorer, har skruvat och härjat i datorer ner till 13" och dom har inte varit några svårigheter. Kan tänkas att du kommer behöva plocka en del, men tror nog det inte ska finnas några avgörande skillnader... är det 3/4 pins fläkt?

Jag har inte gått in och kollat än. Men det låter i varje fall lovande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in