Satt och spela spel på min laptop idag då allting plötsligt hängde sig och ajg kunde inte inte få upp aktivitetshanteraren eller något sådant så ajg trycke in start knappen i 10s så den stängde av sig. Nu är felet att den inte går att starta. Först kommer det upp om jag vill starta i reperationsläge(1) eller normalläge(2) jag har testat välja båda och jag får nästan samma resultat. När jag väljer läge (1) så kommer laddningsskärmen upp där det står att windows laddar i början tog detta lång tid men efter ett par omstarter så kommer jag snabbt förbi denna skärm sedan så kommer jag till en helt svartskärm i ca 2 minuter sen kommer muspekaren upp och efter detta händer inget mer föräns skärmen snabbt blinkar blått och datorn startar om sig själv. Om jag startar i läge (2) så är det exakt samma procedur fast det tar mycket längre tid när windows laddas. Någon som kan hjälpa m ig med mitt problem?
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7):Vista home premium
Service Pack: 2
Antivirus: Nod32 Seanste versionen
Brandvägg: Windows
Märkesdator eller självbyggd: Märkesdator (Acer aspire 6930G)
Problembeskrivning: Se övre text
Felmeddelande: inget
Försökt hittills: Starta i dom två olika lägena
Vad har du för skiva till Windows: fick inte med någon skiva!
Åkte in med den idag till inet och dom sa att det antagligen var vista som hade börjat dampa. Tur att jag inte har haft datorn i mer än 2 veckor så garantin fortfarande gäller
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!