2009-07-19, 13:52
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Det verkar som att du har anmält flera gånger, eller?

Man ska vara ganska jävla säker på sin sak innan man blandar in soc. i andra familjers angelägenheter. Sitter du och anmäler sånt här på svaga grunder, typ att du hört ett rykte från elever på skolan eller dylikt, så förtjänar du fan... Ja, nåt tråkigt.
Läser man de senaste inlägget märker man tydligt att det handlar om en människa som saknar flera kaniner i grytan.
Citera
2009-07-19, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theunit
RÄTT!!! Ser man att människor far illa och har bevis för det, har man ett val. Antingen skiter man i det o intalar sig att det inte är ens eget problem. Eller också tar man fram sin medmänsklighet (o när det gäller barn, mognad och sin roll som vuxen) och ser till att de som har befogenhet att göra något, gör det!

Tycker du är modig som vågat göra det! Synd bara på soc.

Tack, jag har säkert räddat åtskilliga barn från föräldrar som vanvårda dom. I de fall där socialtjänsten vägrat ta barnen så har jag anmält socialtjänsten. Nu senast på södermalm när de vägrade ta några ungar från en psykotisk morsa som slog sina ungar. Men jag anmälde socialtjänsten till JO och förhoppningsvis så kommer JO att ge mig rätt i att barnen far illa hos sin psykotiska morsa. Jag betalar skatt för att barn i Sverige ska ha det bra och så har vi en socialtjänst som skyddar föräldrar som slår och vanvårdar sina barn.
Citera
2009-07-19, 14:09
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskenskaninen
Tack, jag har säkert räddat åtskilliga barn från föräldrar som vanvårda dom. I de fall där socialtjänsten vägrat ta barnen så har jag anmält socialtjänsten. Nu senast på södermalm när de vägrade ta några ungar från en psykotisk morsa som slog sina ungar. Men jag anmälde socialtjänsten till JO och förhoppningsvis så kommer JO att ge mig rätt i att barnen far illa hos sin psykotiska morsa. Jag betalar skatt för att barn i Sverige ska ha det bra och så har vi en socialtjänst som skyddar föräldrar som slår och vanvårdar sina barn.
Bevisa att du är kvalificerad att diagnostisera psykiska sjukdomar.
Citera
2009-07-19, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan

Jag tog kontakt med psykiatrin och anmälde mamman till överläkaren och bad denne om att göra en LPT av morsan men överläkaren vägrade, jag gick då till polisen som även de vägrade rädda barnen. Det var då jag vände mig till socialen. Du måste förstå. Innan jag går till socialen och anmäler så prövar jag alltid andra vägar. Men när såväl psykiatrin som polisen vägrade rädda barnen då var jag tvungen att anmäla det hela till socialen.

Jag har anmält en präst som utsatte sin fosterdotter för fruktansvärda saker, och där vet jag att hon blev utredd av socialen. Men hon fick behålla fosterdottern. Än i dag har jag mardrömmar om hur fosterdottern kan tänkas ha det. Massa krucifix, sex och vin hela dagarna. Man har ju hört hur Helge Fossmo hade det och han var ändå pastor. GW Persson har själv sagt att religiösa grupper kan vara skadligt för barn.
Citera
2009-07-19, 14:18
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Jag tog kontakt med psykiatrin och anmälde mamman till överläkaren och bad denne om att göra en LPT av morsan men överläkaren vägrade, jag gick då till polisen som även de vägrade rädda barnen. Det var då jag vände mig till socialen. Du måste förstå. Innan jag går till socialen och anmäler så prövar jag alltid andra vägar. Men när såväl psykiatrin som polisen vägrade rädda barnen då var jag tvungen att anmäla det hela till socialen.

Jag har anmält en präst som utsatte sin fosterdotter för fruktansvärda saker, och där vet jag att hon blev utredd av socialen. Men hon fick behålla fosterdottern. Än i dag har jag mardrömmar om hur fosterdottern kan tänkas ha det. Massa krucifix, sex och vin hela dagarna. Man har ju hör hur Helge Fossmo hade det och han var ändå pastor. GW Persson har själv sagt att religiösa grupper kan vara skadligt för barn.
Lägg av nu för fan, det framgår helt klart och tydligt att du är fullständigt prillig.
Citera
2009-07-19, 14:41
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:

Jag har anmält en präst som utsatte sin fosterdotter för fruktansvärda saker, och där vet jag att hon blev utredd av socialen. Men hon fick behålla fosterdottern. Än i dag har jag mardrömmar om hur fosterdottern kan tänkas ha det. Massa krucifix, sex och vin hela dagarna. Man har ju hört hur Helge Fossmo hade det och han var ändå pastor. GW Persson har själv sagt att religiösa grupper kan vara skadligt för barn.
Du svarar inte på min fråga, du bara dillar persilja.
Upprepar:
Citera
2009-07-19, 14:43
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Lägg av nu för fan, det framgår helt klart och tydligt att du är fullständigt prillig.
Absolut.
Skulle tro att TS är välkänd i hela länet och vilken anmälan det än är åker den å det snaraste i papperskorgen.

Men som alltid saknar riktigt prilliga människor sjukdomsinsikt och anser att andra människor är sjuka. Vilket mycket tydligt framgår i vår vän gnagarens inlägg.
Citera
2009-07-19, 14:52
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Vad var dessa för fruktansvärda saker? Tror du alla präster tillhör regilösa sekter eller vad?
Citera
2009-07-19, 15:20
Medlem
multimegas avatar
Allvarligt talat. Hur kommer du i kontakt med alla dessa som vanvårdar sina barn?.

Det är inte så att man kan ställa en diagnos på TS?.

Att någons förälder skulle gå till en prostituerad lär ju knappast få barnen att vara vanvårdade. Visst är det fel i lagens mening, men barnen lär ju inte veta om detta.
Eller menar du på fullt allvar att en polis tar med sig prostituerade hem, och har sex med denna framför barnen på köksbordet?.

Annars kanske man ska omhänderta alla barn till föräldrar som skattefuskar oxå. Tänk stackars barn att få lära sig omoraliska värderingar.
Citera
2009-07-19, 15:29
Medlem
OmgHaxxs avatar
Den här tråden räddade min morgon, fy fan!
Citera
2009-07-19, 19:00
Bannlyst
Jag är ändå övertygad om att de barn som jag lyckats hjälpa till att bli omhändertagna kommer tacka mig när de blir stora.
Citera
2009-07-19, 20:28
Medlem
multimegas avatar
Citat:
Jag är ändå övertygad om att de barn som jag lyckats hjälpa till att bli omhändertagna kommer tacka mig när de blir stora.

var träffar du alla dessa människor som vanvårdar sina barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in