2009-07-18, 14:53
Bannlyst
Jag har flera gånger slagit larm och anmält till såväl socialen som till andra myndigheter när barn har farit illa i familjer där föräldrarna vanvårdat barnen.
Inte en enda gång har socialen tagit barnen från föräldrarna. Varför?
Vad ska man göra?
I ett av fallen så anmälde jag en kommissarie i Eskilstuna för att vanvårda sina barn men inget hände trots att han gick till prostituerade och umgicks med kriminella vilket ledde till att hans barn mobbades i skolan. I dag mår hans 4 barn jättedåligt och har stora problem.
Citera
2009-07-18, 15:02
Medlem
U137s avatar
Därför att soc består av ett gäng rödvinssörplande, pottklippta kärringar med palestinasjalar och kalasbyxor.

Soc försöker i första hand göra insatser direkt i hemmet och i sista hand omhänderta barnen enl LVU.

Tyvärr är de för enfaldiga för att göra rätt åtgärder.
Citera
2009-07-18, 15:07
Medlem
miklons avatar
Det är ju svårt att svara på varför soc inte har agerat i de här enskilda fallen, men åtminstone jag får ju känslan av att ts mycket väl kan vara en rättshaverist som använder den här typen av anmälningar för personliga vendettor.

Men generellt sett tycker jag att det är självklart att man ska informera myndigheterna om man upplever att man har tillräckligt på fötterna. Det är klart att det är en balansgång, men hellre än anmälan för mycket än en för lite.
Citera
2009-07-18, 15:12
Moderator
blomvattnares avatar
Det ska till ganska mycket för att föräldrar ska fråntas sina barn. På gott och ont.
Om för många barn omhändertas så blir det kritik.
Om för få barn omhändertas så blir det kritik.

I TS exempel - det borde väl finnas ganska många föräldrar som går till prostituerade och som umgås med kriminella. Ska man omhänderta alla dessa barn? Då måste nog socialtjänstens budget utökas rejält.
Citera
2009-07-18, 15:24
Medlem
BaalZeBubs avatar
Om du är den du utger dig för att vara, så finns det väl risk att de många anmälningarna gör att de ignorerar dem.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=503060&page=2
https://www.flashback.org/showthread.php?t=934560
Citera
2009-07-18, 16:28
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskenskaninen
Jag har flera gånger slagit larm och anmält till såväl socialen som till andra myndigheter när barn har farit illa i familjer där föräldrarna vanvårdat barnen.
Vad ska man göra?
I ett av fallen så anmälde jag en kommissarie i Eskilstuna för att vanvårda sina barn men inget hände trots att han gick till prostituerade och umgicks med kriminella vilket ledde till att hans barn mobbades i skolan. I dag mår hans 4 barn jättedåligt och har stora problem.

Men herregud!
Vem föräldern umgås med säger faktiskt rätt lite om huruvida barnen blir vanvårdade eller inte.
Vad har sexuella vanor med detta att göra?
Dessutom är mobbing inget som avslöjar hemförhållandena. Vad vet du tex hur eller om föräldrarna agerade i skolan?

Tyvärr tror jag att du inte har speciellt mycket substans i dina olika anmälningar om det skett på basis som du beskrivit ovan. Tankarna går snarare till byns skvallerkärring än konkreta bevis.

Vidare är en kvalificerad gissning att samtliga anmälningar skett anonymt. Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Klot-Johan 2009-07-18 kl. 16:38.
Citera
2009-07-18, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Men herregud!
Vem föräldern umgås med säger faktiskt rätt lite om huruvida barnen blir vanvårdade eller inte.
Vad har sexuella vanor med detta att göra?
Dessutom är mobbing inget som avslöjar hemförhållandena. Vad vet du tex hur eller om föräldrarna agerade i skolan?

Tyvärr tror jag att du inte har speciellt mycket substans i dina olika anmälningar om det skett på basis som du beskrivit ovan. Tankarna går snarare till byns skvallerkärring än konkreta bevis.

Vidare är en kvalificerad gissning att samtliga anmälningar skett anonymt. Rätta mig om jag har fel.

Det var först anonyma anmälningar men sedan skrev jag under eftersom ingenting hände. Barnen mår dåligt och samhället låter dom göra det. Varför finns inte hjälp att få för barnen? Inte ens skola reagerar, trots att jag tillskrivit rektorn om barnens situation hemma.
Citera
2009-07-18, 17:34
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Vad ska man göra?
Så om man går till en prostituerad är man en dålig förälder?

Luktar förövrigt troll.. https://www.flashback.org/showpost.php?p=17714028&postcount=23
Senast redigerad av CoopCola 2009-07-18 kl. 17:53.
Citera
2009-07-18, 17:43
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola

japp! Och även om du råkar ha en vän som kört olovligt eller inte betalt skatt som han ska, för då är han kriminell och då är barnen plötsligt i fara.
Du är även en dålig förälder om du inte leker med barnen 1 timme om dagen eller om du vägrar curla dom på något sätt whatsoever.

men så länge du håller gräsmattan klippt och slår din fru bakom lyckta dörar, så kan du vara lugn, som björn skulle sagt...
Citera
2009-07-18, 17:47
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Det var först anonyma anmälningar men sedan skrev jag under eftersom ingenting hände. Barnen mår dåligt och samhället låter dom göra det. Varför finns inte hjälp att få för barnen? Inte ens skola reagerar, trots att jag tillskrivit rektorn om barnens situation hemma.
Vad skolan gör vet du inte ett skit om.
Personal på skolan har nämligen tystnadsplikt så hur mycket du än pratar så kommer de inte säga ett pip till dig.
Det måste du ha fattat själv!

Hur skulle du uppfatta det om andra far med skvaller i dina barns skola och personalen berättar alla detaljer för dem?

Tycker det luktar myndighetsmissbruk.

Fö Svara på CoopColas fråga är du snäll.
Citera
2009-07-18, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola

Jag tycker inte att man som ansvarsfull förälder ska gå till prostituerade.
Citera
2009-07-18, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan

Hur skulle du uppfatta det om andra far med skvaller i dina barns skola och personalen berättar alla detaljer för dem?

.

Jag har inga barn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här