2009-07-18, 18:03
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskenskaninen
Jag tycker inte att man som ansvarsfull förälder ska gå till prostituerade.
Varför? Tycker du att man som skild förälder ha en "kk" då? Två vuxna människor som bara träffar den andre för att ha sex, inget mer och båda är nöjda med det.
Citera
2009-07-18, 18:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag tycker inte att man som ansvarsfull förälder ska gå till prostituerade.
Det är delvis en helt annan diskussion.

Frågan är var vi ska dra gränsen för när det är OK att omhänderta barn.
Drar vi gränsen för snävt så blir det oerhörda kostnader för samhället, och åtskilliga traumatiska upplevelser för splittrade familjer.
Citera
2009-07-18, 18:29
Bannlyst
Egentligen är diskussionen meningslös, folk ska inte ha barn som inte kan ta hand om barnen. Då ska samhället omhänderta barnen illa kvickt. Socialtjänsten låter det gå för långt i många fall och barn dör av misshandel i svenska hem.
Citera
2009-07-18, 18:30
Medlem
Niths avatar
soc kan avverkas, helt jävla misslyckat

hatar de där jävla hororna som jobbar där, helt otroligt inkompetenta människor

så pass allvarliga saker, rätt ofta, de får hantera och de bryr sig knappast

lite spännande i stunden sen ska dom hem illa kvickt kl 16
Citera
2009-07-18, 18:41
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Egentligen är diskussionen meningslös, folk ska inte ha barn som inte kan ta hand om barnen. Då ska samhället omhänderta barnen illa kvickt. Socialtjänsten låter det gå för långt i många fall och barn dör av misshandel i svenska hem.
Oh nej, så många barn är det faktiskt inte som misshandlas till döds.
Det är dina egna förutfattade meningar som spökar här, annars får du vackert ta fram källa på det uttalandet.

Men jag håller med dig om att människor inte borde ha barn som inte kan ta hand om dem.
Det behöver kompletteras med ett anmälningsförbud för människor som missbrukar anmälningsmöjligheterna. För de som anmäler pga åsikter och hörsägner.

Det har ingenting med att göra om du har barn eller inte, du kan sätta dig in i situationen ändå.
Jag upprepar frågan:
Vill du att skolan berättar alla detaljer om dina eventuella barn för alla som vill snoka?

Jag har faktiskt inte så mycket till övers för dig och din anmälningshysteri.
Soc tar varje anmälan på allvar och det är stor chans att de du anmäler blir kallade för förhör etc. Ett perfekt sätt att jävlas med människor på alltså.

TS, du har för mycket fantasi, fritid, åsikter och brist på omdöme.
Citera
2009-07-18, 18:59
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Nej, självklart inte. Men vad är det för hemskt som du har sett som de inte reagerar på? Och som du har sett och vet är sant, inga "jag är nästan helt säker på att.." osv
Citera
2009-07-18, 23:20
Bannlyst
Citat:

Nej, givetvis ska man inte låta folk ha minderåriga barnsköterskor hemma.

Men jag tror du har missförstått det här med "socanmälningar" och vad som händer efter en sådan. När en anmälan kommer in till "soc" gör de en utredning av familjens situation, de pratar med barnen (om de är tillräckligt stora för att föra sin egen talan), de pratar med eventuellt dagis och med skolan, kort sagt kollar de barnens situation väldigt noga.

Kommer de inte fram till att barnen far illa händer inget mer. Ser de att familjen behöver hjälp med t ex kontaktperson för barnet/barnen ordnar de en sådan, avlastningshem kan ordnas, barnet/barnen kan få gå hos kurator eller psykolog vid behov, föräldrarna kan få en samtalskontakt om de behöver det osv.

Att ta barnen från föräldrarna är ett otroligt drastiskt beslut som inte fattas om barnen inte far verkligt illa.

Du som utomstående kanske tycker att barnen far illa, men du ser inte allt.

"Okynnesanmälningar" och socutredningar medför stor press för familjen och kan göra en familjesituation dålig, det var kanske inga problem innan men det blir problem när "soc" ska lägga sig i.

Dessutom kostar det mycket pengar, pengar som kanske hade gjort mer nytta någon annanstans.
Citera
2009-07-19, 00:26
Medlem
theunits avatar
Citat:
Jag har flera gånger slagit larm och anmält till såväl socialen som till andra myndigheter när barn har farit illa i familjer där föräldrarna vanvårdat barnen.
Inte en enda gång har socialen tagit barnen från föräldrarna. Varför?
Vad ska man göra?
I ett av fallen så anmälde jag en kommissarie i Eskilstuna för att vanvårda sina barn men inget hände trots att han gick till prostituerade och umgicks med kriminella vilket ledde till att hans barn mobbades i skolan. I dag mår hans 4 barn jättedåligt och har stora problem.

RÄTT!!! Ser man att människor far illa och har bevis för det, har man ett val. Antingen skiter man i det o intalar sig att det inte är ens eget problem. Eller också tar man fram sin medmänsklighet (o när det gäller barn, mognad och sin roll som vuxen) och ser till att de som har befogenhet att göra något, gör det!

Tycker du är modig som vågat göra det! Synd bara på soc.
Citera
2009-07-19, 00:52
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theunit
RÄTT!!! Ser man att människor far illa och har bevis för det, har man ett val. Antingen skiter man i det o intalar sig att det inte är ens eget problem. Eller också tar man fram sin medmänsklighet (o när det gäller barn, mognad och sin roll som vuxen) och ser till att de som har befogenhet att göra något, gör det!

Tycker du är modig som vågat göra det! Synd bara på soc.
Det är såklart tveeggat. Ponera att själv bli oskyldigt utpekad i någon sorts Kafka inspirerat scenario med socialtanter, då får man se till att ha kött på benen. Men har man det skall man såklart inte dra sig för att anmäla.

Får man fråga vad TS arbetar med som kommer i kontakt med barn som far så illa hela tiden?
Citera
2009-07-19, 09:45
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
I ett av fallen så anmälde jag en kommissarie i Eskilstuna för att vanvårda sina barn men inget hände trots att han gick till prostituerade och umgicks med kriminella vilket ledde till att hans barn mobbades i skolan. I dag mår hans 4 barn jättedåligt och har stora problem.
Ja jösses.

Citat:
Som du säkert känner till har jag varit i kontakt med personal vid socialförvaltningen i Eskilstuna, med anledning av de missförhållanden som råder i din familj. Du och din make har fyra små barn, födda 1998, 1994, 1992, 2002. Jag har också fört lite diskussioner med reportrar i Sörmland, FMN, politiker, bl a polisförbundets Laila Bjurling, om ärendet Mikael Backman.
Det har framkommit att din make talar vitt och brett om era familjeproblem med kriminella missbrukare i Eskilstuna. Det ryktas att det är din make som regelbundet besöker Max exkvinna; en känd missbrukare, i hennes bostad i Eskilstuna. Läser man förundersökningen i Liljegrenmålet, kan man också se att din man fernissat förhören med vissa personer rejält.
På det hela taget verkar din make ha stött sig med ganska många i stan, något som kommit fram från anhöriga till missbrukare.
...
Det här brevet går i kopia till rektor vid Tegelvikens skola, där dina barn är inskrivna. Det går också till ansvariga inom socialförvaltningen, polis, media, åklagare. Jag personligen förväntar mig inte att du ska höra av dig och be mig om ursäkt för det jag utsatts för under en tung period i mitt liv, då min mor avled och jag själv var mycket sjuk.
Däremot ska polisens internutredning utreda din makes tjänstefel på flera punkter.
Mened, grovt osant intygande, förfalskande av polisrapport är allvarliga tjänstefel och kan ge upp till åtta års fängelse.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=595071
http://www.dagensmedia.se/nyheter/article17435.ece

Du är skrämmande och troligtvis sinnesförvirrad.
Citera
2009-07-19, 10:25
Medlem
Camakas avatar
HAHA

Fy fan vad sorglig person, detta var det sjukaste jag har läst.

Tror att TS har psykiska problem med svår verklighetsuppfattning.

Tror det inte spelar någon roll vad man säger här på FB då personen förmodligen redan är känd innom sociala myndigheter och innom polisen sedan länge.

Att skriva ett brev till en polis så och kunna barnens födelsedata är skrämmande nära ett olaga hot.

Förmodligen är TS känd som byns knäppgök!
Citera
2009-07-19, 13:39
Medlem
Det verkar som att du har anmält flera gånger, eller?

Man ska vara ganska jävla säker på sin sak innan man blandar in soc. i andra familjers angelägenheter. Sitter du och anmäler sånt här på svaga grunder, typ att du hört ett rykte från elever på skolan eller dylikt, så förtjänar du fan... Ja, nåt tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in