• 1
  • 2
2009-07-18, 12:50
Medlem
Moltas666s avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bid%C3%A9

Min känsla är att den utomordentliga bidén håller på att försvinna? Jag och min fru har bidé hemma (vi monterade in en själva) men rent allmänt är det inte ofta man är hemma hos människor som har bidé.

Bidén är ett förnämligt redskap för underlivshygien...

Låt oss säga att du förberett en hemmakväll med din själs älskade, du är nyduschad, maten är nästan klar och du vet att det blir en rejäl omgång i bingen efteråt. Plötsligt får du ont i magen och måste dyka in på muggen (det kan hända den bäste... ). Efteråt känns det kanske inte så jättefräscht och framförallt så känner du dig inte riktigt ren. Har man bidé så sätter man sig på den, tvättar sig noga både framtill och baktill...och vips så är man som en nybadad bebis igen!

Citera
2009-07-18, 14:18
Medlem
U137s avatar
Jag tror att bidén var en modefluga, ungefär som internet
Citera
2009-07-18, 14:26
Medlem
polagoms avatar
Jag har ingen bidé men är verkligen inte emot den, tvärtom. Skulle inte tacka nej till en sådan, inte för jag känner mig i akut behov, men still!
Sen har jag ingen aning om den är på väg att försvinna, vet inte hur det var för länge sedan, men har den någonsin varit så populär här i Sverige?
Vanligare i många andra länder?
Citera
2009-07-18, 16:32
Medlem
StrongBads avatar
Det du får göra är väl helt enkelt att köra en underlivsdusch istället :P Dra av byxorna, kallingarna och sockarna. Ställ dig i duschen och gå lös! Sen är det bara att torka dig och klä på dig igen. Inte lika smidigt som bidé, men sen kan man väl fråga sig om det är värt platsen den tar upp...
Citera
2009-07-18, 18:14
Medlem
MaZtoRs avatar
Finns toaletter med inbyggd bidé. Inget man stöter på så ofta tyvärr. Skulle själv gärna haft en.
Citera
2009-07-18, 18:30
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Finns toaletter med inbyggd bidé. Inget man stöter på så ofta tyvärr. Skulle själv gärna haft en.
Det är väl i japan, där de har toaletter mer avancerade än mikron hemma? Med bidé, inbyggd blås och autotork ^^
Citera
2009-07-18, 18:57
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongBad
Det du får göra är väl helt enkelt att köra en underlivsdusch istället :P Dra av byxorna, kallingarna och sockarna. Ställ dig i duschen och gå lös! Sen är det bara att torka dig och klä på dig igen. Inte lika smidigt som bidé, men sen kan man väl fråga sig om det är värt platsen den tar upp...

Jag såg något program om japanska toaletter, jävlar den nationen har upphöjt skitandet till en konstart.
Citera
2009-07-18, 18:59
Medlem
Elfrides avatar
äcklig 50-talsgrej som säkert kommer tillbaka nån gång.
Citera
2009-07-18, 19:56
Medlem
då tycker jag det är enklare att hoppa in i duschen igen..

Bidén är ett onödigt ting som endast tar plats enligt mig.
aldrig haft någon, kommer aldrig att skaffa någon.
Citera
2009-07-18, 20:10
Medlem
bullruns avatar
Skiter man ned sig så jävla illa så är väl duschen att föredra.En arbetskamrat byggde nytt hus ifjol och installerade en bidé,det blev knäpptyst i lunchrummet när han berättade det.
Citera
2009-07-18, 20:13
Medlem
Ecstanols avatar
Köpte 60-tals kåk med bidè. Har aldrig varit så pur i rompen sedan dess. Kör sporadiska fram- och baktvättar och det är fan så mycket smidigare än att hoppa in i duschen.
Citera
2009-07-18, 20:13
Medlem
Sigge skoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Jag tror att bidén var en modefluga, ungefär som internet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera