2011-05-13, 08:18
Medlem
WhiteAryanAngels avatar
Ja vet hur det känns att bli blåst och hur det är att blåsa den man blivit blåst av REJÄLT

Killen sålde en massa Iphones i lund 2009 och skulle ha köpt 2 st och dumt betalade ja killen i handen eftersom man bodde på gång avstånd trodde jag. " 6 mil som skilde ToR " så åkte förbi lämnade över strax över 14000 kr i handen . Hade killens körkort,hemadress ,telefon nummer . skulle få telefonenerna inom 1 v då han skulle till Italien och köpa dom där .

Såg inte ut som han skulle lura en utan som en adopterad kille som vill tillhöra överklassen

Efter en vecka hade gått så ringde man killen och kollade hur det hade gått . Fick som svarar han va där än att hans sambo låg på sjukan så han fick uppskov med 1 v . så efter 2 v var telefonen avstängd i 1.5 månad . Och ingen på den adressen hade hört något om honom eller ens visste han fanns

Sökte på telefon numret på blocket . Gissa va som kom upp . en volvo s80 02a och jag som behövde ny bil

Bad polaren ringa honom och man kom överens på samma ställe som ja tidigare lämnade pengarna på . Åkte dit för o kolla på bilen sagt o gjort . Hans syster kom ner och Hör o häpna det var en svensk så bad att få se alla papper om bilen och då kommer han ner och idioten känner inte inte igen mig så börjar skriva papper sen frågar han om betalt ? Ja sa du får 10 000 kr för bilen han sa nej ja ska ha 110 000 kr ja men telefonerna du skulle ha åkte o köpt förra månaden då då gick det upp för honom och jag har aldrig sett en italiernare me "maffioso"stil blivit så rädd och fråga va i helvete han höll på med . Hotade med att krossa bägge knäskålarna + att han aldrig mer skulle kunna få barn ifall han inte lämna ifrån sig bilen eller mina pengar .

Du kan polisanmäla men du kommer aldrig få tillbaka pengarna så ta med polare och konfrontera slöddret !

För elller senare blåser dom fel person !

Kan tilläggas detta var i Kävlinge !
Senast redigerad av WhiteAryanAngel 2011-05-13 kl. 08:38.
Citera
2011-05-16, 15:40
Medlem
Har sett han några gånger med diverse mercor som kör runt avställda, med personer som sprungit runt med stereos med avklippta kablar, dunkar och slangar, osv.
Citera
2011-05-16, 20:52
Medlem
anre24s avatar
Publicerad 6 maj 2011 kl. 15:14

Fängelse för internetbedrägeri

Helsingborg. En 24-årig man i Helsingborg döms till ett års fängelse för elva bedrägerier på sammanlagt 433 000 kronor. Han har annonserat på bland annat Blocket, Tradera och i lantbrukstidningen ATL om varor till försäljning, men de levererades aldrig.

Det gällde bland annat guldsmycken, klockor och även en hjullastare. Ett företag satte in 375 000 kronor på 24-åringens konto för hjullastaren, men någon sådan fanns inte till salu.Sex privatpersoner och två företag, som satte in handpenning, finns bland de lurade, skriver Helsingborgs Dagblads nätupplaga.

Den 24-årige mannen använde pengarna till sitt narkotikamissbruk och döms för bland annat grovt bedrägeri.

Ett års fängelse helt sjukt lågt.
Senast redigerad av anre24 2011-05-16 kl. 21:23.
Citera
2011-05-17, 08:03
Medlem
WhiteAryanAngels avatar
tycker det var högt av att se vad en kille fick i stockholm för nått år sedan

Han hade blåst hundratals på ca 600.000 kr inga inkomster ett riktigt low life men ett smart sådant .

Straffet han fick var böter 60 dagsböter + det som han åkte dit för .

Inget fängelse - Ingen samhällstjänst
Citera
2011-05-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Det är mycket som man inte får göra, men bankpersonalen brukar oftast vara vettiga personer som också hatar bedragarslödder, och som gärna hjälper till om man ber dem. Har inte blivit nekad än iaf. Och blir man det så känner man säkerligen någon som jobbar på en bank.

Är det någon mer som vet om detta funkar? Jag har precis blivit blåst och har ringt till banken som har kontot jag satte in pengarna på, men det vägrar säga vem det är? Finns det nån som jobbar på Nordea i denna tråd som kan vara behjälplig?
Citera
2011-05-19, 17:49
Medlem
Har precis blivit blåst på Xkr. Om nån kan gräva fram info om aset är jag ytters tacksam:
Namn: Henrik Thuresson
Adress: Torggatan 1 C
731 32 Köping
(Dessa uppgiter är med facit i hand troligtvis fejkade)

Nordea:
Clearingnummer: 1111
Kontonummer: 3014024

tele: 072-932 76 26

annonsen:
http://www.blocket.se/vastmanland/Macbook_Pro_13__knappt_anvand__SOM_NY_33610992.htm ?ca=9&w=1

Ytterst tacksam för hjälp. Har kontaktat polisen men förväntar mig inga underverk.
Citera
2011-05-19, 17:50
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanskompis
Har precis blivit blåst på Xkr. Om nån kan gräva fram info om aset är jag ytters tacksam:
Namn: Henrik Thuresson
Adress: Torggatan 1 C
731 32 Köping
(Dessa uppgiter är med facit i hand troligtvis fejkade)

Nordea:
Clearingnummer: 1111
Kontonummer: 3014024

tele: 072-932 76 26

annonsen:
http://www.blocket.se/vastmanland/Macbook_Pro_13__knappt_anvand__SOM_NY_33610992.htm ?ca=9&w=1

Ytterst tacksam för hjälp. Har kontaktat polisen men förväntar mig inga underverk.

Hur mycket blåste han dig på, har ni haft telefonkontakt?
Citera
2011-05-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Hur mycket blåste han dig på, har ni haft telefonkontakt?

Runt 5000kr. Vi pratade i telefon, via mail och sms. Nu är telefonen släckt och han svarar inte på mail.

Har lyckats luska ut att det är ett comviq kontantkort han ringt ifrån. Så om någon jobbar på tele2 och ill hjälpa till så kanske det finns något att hämta.
Citera
2011-05-19, 17:59
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanskompis
Runt 5000kr. Vi pratade i telefon, via mail och sms. Nu är telefonen släckt och han svarar inte på mail.

Har lyckats luska ut att det är ett comviq kontantkort han ringt ifrån. Så om någon jobbar på tele2 och ill hjälpa till så kanske det finns något att hämta.

Kan vara raffinerat bedrägeri. Kan vara så att kontonumret går till en annan som säljer en vara och att han är påväg att hämta varan genom din inbetalning.

Eller så sitter han iskallt med sitt egna bankkonto.

För att få reda på kontoinnehavarens namn gör du så här: Det fungerar!
Gå in på Nordeakontor imorgon.
Ta en insättningslapp, sätt in 50kr, skriv t ex Göran Andersson som mottagare med det kontonumret. Och fråga om namnet stämmer som kontoinnehavaren, om inte be dem säga namnet. Brukar fungera bra, fungerar det inte, prova med nästa banktjänsteman.
Citera
2011-05-19, 18:03
Medlem
anre24s avatar
Vilken e-mail operatör använde han sig av? Gmail?
Citera
2011-05-19, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kan vara raffinerat bedrägeri. Kan vara så att kontonumret går till en annan som säljer en vara och att han är påväg att hämta varan genom din inbetalning.

Eller så sitter han iskallt med sitt egna bankkonto.

För att få reda på kontoinnehavarens namn gör du så här: Det fungerar!
Gå in på Nordeakontor imorgon.
Ta en insättningslapp, sätt in 50kr, skriv t ex Göran Andersson som mottagare med det kontonumret. Och fråga om namnet stämmer som kontoinnehavaren, om inte be dem säga namnet. Brukar fungera bra, fungerar det inte, prova med nästa banktjänsteman.
myt
Citera
2011-05-19, 18:07
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten500
myt

Nej, fungerar bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera