2011-01-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltooff
Dessvärre. I form av hämnd, ska jag sätta minst 10 prenumerationer i hans namn, ringa hans farsa och skrämma vettet ur honom, även meddela att hans kära son är död, skicka dildosar samt fakturer värda 10000:- och förståss trakassera hans familj och ringa honom varje kväll.

Du är tveksam över säljaren
du går in och lägger en tråd på Flashback
responsen här är att du skall gardera dig tex genom postförskott

Du betalar ÄNDÅ?

Varför skall du hämnas när det är DU som gjort bort dig om du blir blåst?
Citera
2011-01-31, 21:27
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Du är tveksam över säljaren
du går in och lägger en tråd på Flashback
responsen här är att du skall gardera dig tex genom postförskott

Du betalar ÄNDÅ?

Varför skall du hämnas när det är DU som gjort bort dig om du blir blåst?

Jag vet att det inte var mitt smartaste drag. Men som du märker var det knappt någon respons på FB och jag hade dessvärre redan gjort min betalning efter jag fick svar här. Om du inte har något vettigt att säga, kan du väl lika gärna hålla tyst.
Citera
2011-01-31, 21:40
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Tog det lång tid innan det ens blev någon utredning i ditt fall? Och hur mkt cash blev du lurad på? Hoppas idiotjäveln kan betala tillbaka dina pengar, och att han för all framtid får ett svinigt liv.
Vi gjorde affären i början av januari, gav honom en och en halv vecka typ men inget svar, polisanmälde och det tog väl en vecka från att jag polisanmälde till att jag blev kontaktad av polisen i hans distrikt, vet inte riktigt.
Väntar nu på besked vad som händer, de skickar brev med uppdateringar

Edit: 2400:- lurade han mig på, tillräckligt mycket för att göra mig helt black som student..
Hoppas verkligen att jag får tillbaka pengarna, och att det löser sig för din del också!
Citera
2011-01-31, 22:06
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte var mitt smartaste drag. Men som du märker var det knappt någon respons på FB och jag hade dessvärre redan gjort min betalning efter jag fick svar här. Om du inte har något vettigt att säga, kan du väl lika gärna hålla tyst.

Min förra kommentar var enbart om dina hämndaktioner....och när du skrev det så hade du redan fått respons.
Du var redan skeptisk när du betalade och då har du tagit en chansning, om den inte går hem så ska du straffa den du redan gett en chans att blåsa sig.

Om inte det är vettigt att få dig att reflektera över ditt handlande så vet jag inte VAD som är vettigt.
Citera
2011-01-31, 22:11
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Dessvärre. I form av hämnd, ska jag sätta minst 10 prenumerationer i hans namn, ringa hans farsa och skrämma vettet ur honom, även meddela att hans kära son är död, skicka dildosar samt fakturer värda 10000:- och förståss trakassera hans familj och ringa honom varje kväll.
Ifall du beställer prenumerationer och varor till honom ställer du till minst lika mycket för företagen.
Citera
2011-02-01, 00:00
Medlem
bernankes avatar
Ekonomi - övrigt => Aktuella brott och kriminalfall

/mod
Citera
2011-02-01, 03:00
Medlem
Citat:

Är det din hämnd?

Du har två alternativ. Antagligen åker du hem till personen du blivit blåst av och går inte därifrån förens du fått pengar eller saker till ett värde av det han lurade dig på. (Rekommenderas inte men man gör vad man måste)

Eller så polisanmäler du och hoppas att det så småningom leder någon vart. (Rekommenderas även om det förmodligen kommer dröja innan du ser dina pengar igen, om du ens kommer göra det)

Jag läste tråden du startade och fick zigenarvibbar av hans namn. Stämmer det så rekommenderar jag INTE alternativ nummer ett och jag rekommenderar VERKLIGEN INTE att du börjar ringa hans familj. Av dina hämndalternativ kan jag utläsa att du verkar vara en vanlig svennebanan och risken är att du försätter dig i en situation som kan resultera i alltifrån bötning till att du blir misshandlad så hårt att du ska vara glad om du kan gå sedan.
Citera
2011-02-01, 03:26
Medlem
Dertyus avatar
Jävlas med han, enda rätta!
Citera
2011-02-01, 04:39
Medlem
Chamoniards avatar
Kan du inte lægga fram lite bevis før oss? Hur vet vi att det inte bara en smutskastningstråd? Kanske du ær lite sur før att grabben ligger med din mor och syster (samtidigt)? Vad vet jag? Hela tråden ær lite konstig.
Citera
2011-02-01, 05:30
Medlem
Multifunktionells avatar
När den där grabben får syn på den här tråden kommer han sätta hjärtat i halsgropen minst sagt

Hoppas inte du är någon som bara är elak utan att det verkligen stämmer.
Citera
2011-02-01, 05:58
Medlem
onekinds avatar
Lennings Gata 2, Norrköping, baseball-bat. 174 cm lång.

Antar att eftersom du är offline så har du åkt hem till hans mamma?
Citera
2011-02-01, 07:13
Medlem
bernankes avatar
Beslut tagit om att den här tråden passar bättre i ett av kriminalforumen.

Ekonomi - övrigt => Brott och brottsbekämpning.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in