2011-01-31, 17:06
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltooff
Nu skulle jag aldrig outa en person om det inte vore så att jag med 100% säkerhet visste att han är en bedragare, hållt kontakt med honom sedan jag blev lurad och han har själv bekräftat att det är sant.

Okej. Då verkar han vara en riktigt dum och osmart jävel. Önskar han sämsta möjliga liv framöver.
Citera
Bannlyst
Citat:
Nu skulle jag aldrig outa en person om det inte vore så att jag med 100% säkerhet visste att han är en bedragare, hållt kontakt med honom sedan jag blev lurad och han har själv bekräftat att det är sant.

du har ju hans adress vad är problemet?
åk/gå/flyg - hem till fjortisen!
Lär han vad rätt och fel är
Citera
Medlem
heltooffs avatar
passar även på att lägga upp en bild på hans riktiga pass, eftersom han gett mig friheten att publicera den. http://img638.imageshack.us/i/pass1.jpg/
Citera
2011-01-31, 17:10
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangotarm
du har ju hans adress vad är problemet?
åk/gå/flyg - hem till fjortisen!
Lär han vad rätt och fel är

Om det inte vore för att det tog 6 timmar med tåg, skulle jag åkt dit omedelbart och förgyllat hans tillvaro med min näve. Men eftersom jag inte känner till Norrköping särskilt bra, måste jag planera det utförligt för att på det mest optimala sätt få ut min hämnd.
Citera
2011-01-31, 17:18
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Tror inte han skulle lura någon som vet alla hans kontaktuppgifter.... Är du säker på att det inte bara är ett missförstånd då? Isf har du varit jävligt oschysst som spridit falsk information på ett forum där trådarna aldrig raderas.
Har själv blivit lurad av en nisse som gav ut sitt fullständiga namn + kontonummer, var ju bara att kolla ratsit själv.
Så ja, det finns sådana.
Det finns ju självklart större risk att tas av polisen, men om personen nu försnillar pengarna på något så har han inga pengar och kan då inte betala trots att han skulle vara ersättningsskyldig.
Svinigt, men det är det mest populära brottet idag tydligen, iallafall säkraste
Citera
2011-01-31, 17:29
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Har själv blivit lurad av en nisse som gav ut sitt fullständiga namn + kontonummer, var ju bara att kolla ratsit själv.
Så ja, det finns sådana.
Det finns ju självklart större risk att tas av polisen, men om personen nu försnillar pengarna på något så har han inga pengar och kan då inte betala trots att han skulle vara ersättningsskyldig.
Svinigt, men det är det mest populära brottet idag tydligen, iallafall säkraste

Fan vad tråkigt att höra, du fick alltså inga pengar tillbaka trots att polisen fick alla fullständiga uppgifter? Jag trodde kronofogden blev inblandade i sådana ärenden?

Jag vet att den här killen är skuldsatt som fan, men han studerar och får bidrag av csn varje månad på cirkus 8000:-, detta måste hjälpa mig på ngt sätt?
Citera
2011-01-31, 18:07
Medlem
Carlinds avatar
Ta in på ett internetcafé och beställ lite dyra varor till han, du har ju allt som behövs..
Citera
2011-01-31, 18:13
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Fan vad tråkigt att höra, du fick alltså inga pengar tillbaka trots att polisen fick alla fullständiga uppgifter? Jag trodde kronofogden blev inblandade i sådana ärenden?

Jag vet att den här killen är skuldsatt som fan, men han studerar och får bidrag av csn varje månad på cirkus 8000:-, detta måste hjälpa mig på ngt sätt?
Det är fortfarande under utredning, vet inte mycket själv mer än att snubben kom in frivilligt på förhör i fredags, sedan sa polisen till mig att går allt bra till så blir det rättegång, det kan ta en månad, sedan kan jag kontakta kronofogden för att fixa tillbaka pengarna.

Skiter det sig så kanske det blir omprövning eller något, minns inte vad han sa, då dröjer det till i sommar.
Men det finns inga somhelst garantier att man får tillbaka sina pengar...
Citera
2011-01-31, 18:13
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlind
Ta in på ett internetcafé och beställ lite dyra varor till han, du har ju allt som behövs..

Tips på varor man kan beställa som han inte kan skicka tillbaka och måste betala? Det mesta kan ju returneras, och då förlorar det sitt syfte. Funderar på att beställa massor nya iphones i hans namn =))

Dessutom har vi inga internetcaféer i min stad :I:I
Citera
2011-01-31, 18:16
Medlem
Qarabags avatar
Tanken att polisanmäla har aldrig slagit dig eller?
Citera
2011-01-31, 18:22
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Det är fortfarande under utredning, vet inte mycket själv mer än att snubben kom in frivilligt på förhör i fredags, sedan sa polisen till mig att går allt bra till så blir det rättegång, det kan ta en månad, sedan kan jag kontakta kronofogden för att fixa tillbaka pengarna.

Skiter det sig så kanske det blir omprövning eller något, minns inte vad han sa, då dröjer det till i sommar.
Men det finns inga somhelst garantier att man får tillbaka sina pengar...

Tog det lång tid innan det ens blev någon utredning i ditt fall? Och hur mkt cash blev du lurad på? Hoppas idiotjäveln kan betala tillbaka dina pengar, och att han för all framtid får ett svinigt liv.
Citera
2011-01-31, 18:47
Medlem
FUUks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .carpenoctem.
Jag avråder dig från att fråga om serienumret då man sällan frågar efter det, men kvitto är lugnans. Har köpt många datorer via blocket och frågar alltid efter kvitto och garanti.

Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in