2010-10-11, 08:48
  #457
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Kirunavägen i Pajala
Där skulle jag hoppat av dealen.

OnT, tycker synd om dig och hoppas att det finns någon här på FB som kan få tag i mer info om aset, GLHF!
Citera
2010-10-11, 09:04
  #458
Medlem
Billigaste snik macbook kostar över 10.000kr, varför skulle någon sälja den för 4.000 i "mint condition" efter bara några månader?
Den här annonsen är så uppenbart fel att man fan inte kan tycka synd om dem som blivit lurade.
Citera
2010-10-11, 09:07
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovich
Billigaste snik macbook kostar över 10.000kr, varför skulle någon sälja den för 4.000 i "mint condition" efter bara några månader?
Den här annonsen är så uppenbart fel att man fan inte kan tycka synd om dem som blivit lurade.


Hehe, du har en poäng där , annonsen anspelar på folks girighet.
Citera
2010-10-11, 09:41
  #460
Moderator
blomvattnares avatar
Skickar denna tråd vidare för ev. sammanfogning med befintlig tråd.

https://www.flashback.org/t959924


AB o K -► Ekonomi - övrigt.

/Mod
Citera
2010-10-11, 10:51
  #461
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Skickar denna tråd vidare för ev. sammanfogning med befintlig tråd.

https://www.flashback.org/t959924


AB o K -► Ekonomi - övrigt.

/Mod

Ämnen sammanfogade

// moderator
Citera
2010-10-11, 22:26
  #462
Bannlyst
Fan vad sur man blir, jag fick tillbaka mina pengar från min förra tvist med en person. Men min kompis har just blivit blåst på 1600kr av en snubbe på eniro.se

Verkar vara jävligt känd av blocket.se supporten då dem tydligen hem nummer eller dylikt.

http://kopochsalj.eniro.se/query/btn_gti_front/S%C3%B6k/sort/-fulldate/category_id/15200000/type_label/S%C3%A4ljes/district_code/1/id/A34072894/category_name/TV-spel/ordernr/0/what/gti_info/search_word/playstation%2B3

Min kompis mailade med någon som heter Fredrik Bergström, min kompis ringer sedan upp Fredrik där min kompis får veta att han blivit blåst.

Han som scammat min kompis har alltså använt Fredrik som ett offer, utnyttjat hans identitet.

Mailen var: fredrikbergstrom0255@hotmail.com

Nån som stött på honom? Kan vara annan email också, han har tydligen även haft uppe nån Iphone 4 samt en lägenhet på samma adress som den riktiga Fredrik bor på.

Fredrik har själv polisanmält snubben och uppmanade min kompis att göra det vilket han kommer göra imorgon.

Tror ni att han får se pengarna igen?

Kontonummer kan bifogas om man får det av Flashbacks regler.

Nån som jobbar på Swedbank kanske kan kolla uppgifterna lite sneaky

Mvh
Millipou
Citera
2010-10-12, 20:26
  #463
Medlem
Han säljer en macbook PRO på eniro. Jag har fått mail från fredrikbergstrom0255@hotmail.com Då vet man att man kan lägga ned det. Första gången jag svarar på annons på Eniro känns inte som man kommer att hänga där nå mer.
Citera
2010-10-12, 20:29
  #464
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimo88
Han säljer en macbook PRO på eniro. Jag har fått mail från fredrikbergstrom0255@hotmail.com Då vet man att man kan lägga ned det. Första gången jag svarar på annons på Eniro känns inte som man kommer att hänga där nå mer.

Okej, hur fan ska man få ut namn ifrån Swedbank? Haha lite komiskt att jag mailade eniro om problemet. Dem ba vi har spärrat honom från att lägga in annonser.

Vilka fittor dem är alltså..

Skicka över länken.
__________________
Senast redigerad av Millipou 2010-10-12 kl. 20:31.
Citera
2010-10-12, 21:35
  #465
Medlem
Med nöje
http://kopochsalj.eniro.se/query/btn_gti_front/S%C3%B6k/sort/-fulldate/category_id/7010000/type_label/S%C3%A4ljes/district_code/1/id/A34072897/category_name/B%C3%A4rbara%2Bdatorer/ordernr/3/what/gti_info/search_word/macbook%2Bpro

finns ett mobilnummer oxå 07059382822
Citera
2010-10-12, 22:48
  #466
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimo88
Med nöje
http://kopochsalj.eniro.se/query/btn_gti_front/S%C3%B6k/sort/-fulldate/category_id/7010000/type_label/S%C3%A4ljes/district_code/1/id/A34072897/category_name/B%C3%A4rbara%2Bdatorer/ordernr/3/what/gti_info/search_word/macbook%2Bpro

finns ett mobilnummer oxå 07059382822


Har du prövat o ringa?

Kan man inte få honom att SMSA mig så kan man spåra det senare.

Såg nu att det är 11 siffrigt? Hur fan ska man göra? Kom på att jag sett en tråd här på FB igår där en scammer hade 11 siffrigt telefonnummer.
__________________
Senast redigerad av Millipou 2010-10-12 kl. 23:02.
Citera
2010-10-12, 23:18
  #467
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rawen77
Jag blev blåst på 4200 :- när jag slog till på en Bra Laptop med mycket bra pris . Hade kontakt med säljaren och han skulle skicka med Dhl direkt efter pengarna syntes på hans konto , sedan ville han ha en screen på att betalningen var genomförd ! Jag undrade varför han ville ha en sådan , då han ändå kommer se pengarna på kontot ? Enligt honom var det för att kunna skicka direkt på måndagen (detta var en lördag) , jag sa att jag kunde vänta tills Tisdagen då han sett pengarna på kontot och då han hade tid att skicka. Hade sedan kontakt med honom på måndagen (via mail) och frågade om pengarna kommit in , i hans första svar så hade de inte det men han skulle kolla när han slutat jobba . Detta var det sista jag hörde från honom ....
Gjorde lite efterforskningar och det visade sig att uppgifterna från tradera gick till en 72-årig gubbe i skara och telefonnummret till något kök någonstanns . Polisanmälan är gjord men hyser föga hopp om att få se mina pengar igen.
Killen kallar sig Americanjohan aka Johanpinpong båda uppger Skara som ort . Verkar som denna skojare fortsätter att skapa profiler och slänga upp auktioner , mest rörande Köp nu Bärbara Datorer.

Dock så sticker han ut ganska mycket , han tjatar om Screen på banköverföringen , har johan i sitt alias och ort Skara . Konto nummer han uppgav var Seb 5164-00 6** 76 och
Swedbank 8169-5 993 **4 776-0.Så håll ögonen öppna ....
Hade kontakt


Där har vi snubben. Swedbank Clearnr och kontonummer stämmer. Har du nån mer information?
Han tjatade om screen på betalning osv.
Citera
2010-10-12, 23:36
  #468
Medlem
Rawen77s avatar
Lite info skickat via mail ;-)
Dock så sitter idoterna (de är flera om detta) i Göteborg på kontantkortsmodem .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in