Blivit blåst på Blocket's "KÖpes" funktion/annons hjälp mig gärna hitta så mycket ni kan längst ner har ni det jag själv fått fram.
Såhär svarar blockets kundtjänst
Ni som vill kan lura någon på pengar hur mycket ni vill bara det understiger ett visst belopp och jag antar att även då kommer dom inte lyfta ett enda finger om att hjälpa er!
Citat:
Linda (Kundservice)
okt-17 12:21
Hejsan xxxx,
Väldigt tråkigt att höra om det du upplevt på sajten, något jag beklagar.
När man köper av en privatperson så gäller köplagen och då ska det man kommer överens om gälla.
Vi kan dessvärre inte ge ut någon information till dig angående annonseringen.
Detta för att vi arbetar enligt PUL.
Jag rekommenderar dig att höra av dig till säljaren och försöka hitta en lösning, något som i de flesta fall brukar kunna gå att göra.
I värsta fall kan man ta det vidare till tingsrätten men då kostnaderna för dig i och med att ta det dit kommer överstiga kostnaden för utlägg så rekommenderar jag dig att kolla vidare på sajten och köpa den vara du är ute efter av någon annan.
Jag önskar dig en fortsatt bra dag och hoppas det löser sig.
Hälsningar,
Linda
Blockets Kundservice
Jag har blivit blåst av denna idioten förövrigt
Telefonnummer (fick jag ut via mailheadern)
0709591527
Enligt Truecaller går detta till Basse Larsson
Tele2/SWIPnet
IPnummer också via headern
213.100.202.53
Sebastian Larsson
Mail: basse411@gmail.com
SEB: clearing: 5152 Konto: 02 038 88
Han skulle leverera en utgången seriebox som jag gav 600kr för och han hade tydligen lagt det på "låddan" inann han fick pengarna. Men så verkar ju inte vara fallet efter det har han inte svarat på mail. Det senaste jag frågade var om jag kunde få kolli-id och det skulle han ge mig efter jobbet. Telefon och allt är avstängt tråkigt nog.
Se upp för denna skojaren