2009-07-22, 10:36
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Montgomery i Deadpoolserierna är ju synsk, med fullgod syn. Dock brist på hud.

http://www.comicvine.com/montgomery/29-23157/
Undantaget som bekräftar regeln, med tanke på att det verkar som om han togs bort ur serien

Nåja, åter till topic. Vilka superkrafter är inte upptagna? Själv kan jag inte komma på något överhuvudtaget.
Citera
2009-07-22, 13:45
Medlem
Bang-Ladeshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Nu förstod jag inte riktigt hur du menade. Verkar till viss del som om du efterfrågar en vanlig "simpel" shapeshifter... Men annars så finns ju Mimic, en karaktär från Marvel, kan "kopiera" andra karaktärers förmågor, om han finns i närheten av dem. Han har på bilder haft bla Cyclops och Wolverines, eller Wolverines och Colossus krafter samtidigt.

http://media.comicvine.com/uploads/0/77/76791-144034-mimic_super.jpg

Amen vafaaan! Menade nog lite som en "simpel" shapeshifter, fast inte att superhjälten kunde kopiera andras skills utan mer att han förvandlades till en annan superhjälte. Och bara till en annan superhjälte, inte shifta till nåt djur eller liknande. Snälla, säg att det inte finns.
Citera
2009-07-22, 13:52
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bang-Ladesh
Amen vafaaan! Menade nog lite som en "simpel" shapeshifter, fast inte att superhjälten kunde kopiera andras skills utan mer att han förvandlades till en annan superhjälte. Och bara till en annan superhjälte, inte shifta till nåt djur eller liknande. Snälla, säg att det inte finns.
Jag är nog rädd att göra dig besviken... Mystique kan byta skepnad till vad fan hon vill... Så tyvärr, det finns!

Edit: Shapeshifters är ganska vanligt... Vi har ju även karaktären Morph, som se ut som vad som helst. Mr Fantastic kan inte bara tänja på sin kropp, utan även ändra utseendet, tack vare sin elastiska kropp Sen har vi även Karaktären Hulkling, som spionerade på registreringssidan under Civil War, "förklädd" som Hank Pym. Så det är inte alltför ovanligt.
Senast redigerad av Popesize 2009-07-22 kl. 13:57.
Citera
2009-07-22, 14:20
Medlem
Glamazons avatar
Nu är de väl kanske inte riktigt superhjältar, men... Om de någon enda gång skulle samarbeta istället för att kriga sinsemellan finns det nog inte mycket som The Endless inte skulle kunna göra. Death, Destiny, Dream, Destruction, Desire, Despair and Delirium (who was once Delight).
Citera
2009-07-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bang-Ladesh

Det fanns någon gammal spiderman fiende som kunde göra detta. Glömt av hans namn dock. Var säkert runt 2000 eller nåt som jag läste den sist.
Citera
2009-07-22, 15:27
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matheyus
Det fanns någon gammal spiderman fiende som kunde göra detta. Glömt av hans namn dock. Var säkert runt 2000 eller nåt som jag läste den sist.
Tänker du på Chameleon?
Citera
2009-07-22, 16:21
Medlem
JackSkellingtons avatar
Känner en kille som hade en ganska unik idé för en superkraft.
Vid frågan på vad han skulle vilja ha för superkraft så svarade han:
"Min superkraft skulle vara att få vem som helst att suga av mig."

Och när man tänker på saken så är det en rätt tung superkraft. Spelar ingen roll vem du är eller vad du har för krafter, möter du den här killen så måste du suga hans kuk! Tänk er själva, superman försöker stoppa honom men det slutar med att superman sitter hemma i duschen i Fortress of Solitude och tvättar munnen med tvål. Jag säger bara, släng dig i väggen Dr Manhattan!
Citera
2009-07-22, 16:23
Medlem
Naabois avatar
Är inte så insatt, men någon som hoppar långt och högt? Ungefär som en groda, fast mycket bättre.
Citera
2009-07-22, 16:43
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naaboi
Är inte så insatt, men någon som hoppar långt och högt? Ungefär som en groda, fast mycket bättre.
Mortimer Toynbee är mer känd som Toad. Vilket medför att han har en rörlighet och vighet utöver det normala.

Nightcrawler likaså Vad dessa två mutanter även har gemensamt är att de har ett bihang som de har full kontroll över och kan använda som hjälpmedel. Toad har sin tunga och Nightcrawler har sin svans!
Citera
2009-07-22, 17:01
Medlem
ViceSquads avatar
Frysatiden kanske
Citera
2009-07-22, 17:10
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Frysatiden kanske

Hiro Nakamura is teh shit!

Tråden kan förövrigt typ stängas, "The blue guy" i watchmen är ju yber.
Senast redigerad av tion 2009-07-22 kl. 17:15.
Citera
2009-07-22, 17:22
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Frysatiden kanske
Kiden Nixon (Relativt okänd karaktär från Marvel) kan även hon frysa tiden, eller i alla fall sakta ner den något så oerhört. Hon kan dessutom påverka omvärlden under den tiden. När hon petade en kille på armen med ena fingret resulterade i att han bröt armen på grund av hur hastigheten på petningen var i den normala tidsrymden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in