2009-07-22, 18:10
Medlem
FreddiGredds avatar
Popesize, du efterfrågade nån som endast hade superhörsel.

Vad sägs som "The listener"?

http://superdickery.com/index.php?option=com_content&view=category&layout= blog&id=36&Itemid=53&limitstart=39
Citera
2009-07-22, 18:40
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
men superhjälten som tar bort alla junkies abstinens och beroenden då och som kan läka folk, göra så blinda ser och döva kan höra och läka folk? finns det någon sån? (nej jesus räknas inte)
Nu har det redan kommit exempel på detta, men Dagger (Cloak & Dagger, Marvel) är så näst intill specifikt inriktad på att ta bort drogberoende så hon borde nämnas. Även om du efterfrågade kombinationen.

Dagger
Tandy has the ability to create psionic "light daggers" which travel wherever she wills them, and which drain living beings of vitality when struck. Her "light daggers" also have the capacity to cure certain persons of drug addictions, and can alleviate Cloak's hunger for light. Her powers do not work on animals.

Cloak kan bland annat teleportera ett flertal personer åt gången, jag tyckte att det efterfrågades tidigare, men jag har mest skumläst tråden.

Cloak
Tyrone acquired D'Spayre's Dark Form, which gave him the ability to create an aperture into the dimension of darkness and to dispatch persons into the darkness dimension. He also gained the abilities of intangibility, and the teleportation of himself and others through the dimension of darkness. Cloak is one of very few Marvel characters with the ability to teleport multiple persons simultaneously. Cloak feels a constant "hunger" which can only be assuaged by "feeding" either on light projected by Dagger or on light consumed from victims dispatched to the dimension of darkness.
Citera
2009-07-22, 18:43
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddiGredd

http://superdickery.com/index.php?option=com_content&view=category&layout= blog&id=36&Itemid=53&limitstart=39
Underbart För att inte tala om hans dräkt!
Citera
2009-07-22, 18:55
Medlem
FreddiGredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Underbart För att inte tala om hans dräkt!

Ja, undra om skurkarna blir rädda när de ser honom komma..."Shit, nu kan jag inte smygfisa längre."

Borde man inte kunna besegra the listener genom att bara skrika ganska högt i örat på honom föresten?
Citera
2009-07-22, 19:16
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Den karaktären var ny för min del, men jag kan inte se någon ting som tyder på siar-egenskaper, när det gäller henne.

Mjo det blev allt lite fel där

Spidercide en utav flera Spiderman kloner har en ganska annorlunda kraft
han kan göra sig själv till halv-flytande form, vad det riktigt ska vara bra för vet jag inte, men den kraften har han iallafall
edit: kom på att Hydro-Man kan göra sig själv flytande

en OT fråga också, Scrier som figurerade i Spidermans The Clone Saga, vad hade han/dom för kraft egentligen?
och finns det inte en lookalike till Scrier i DC?
Senast redigerad av NicJay 2009-07-22 kl. 20:05.
Citera
2009-07-22, 19:41
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddiGredd

haha Där måste dom fått slut på fantasi
Citera
2009-07-22, 20:00
Medlem
Citat:
Tänker du på Chameleon?

Nope, han hade en gul-svart dräkt, har jag för mig. Kom också ihåg att hans "superkraft" var att han kunde övertala folk att tro exakt vad han ville. Som när han fajtades mot spindelmannen, "övertalade" han spindelmannen att han fick stryk när han "imiterade" superkrafter och "bröt" hans nacke.
Så kraften att skaffa åt sig andras superkrafter hade han inte.

Mimic, å andra sidan, har permanent de originella X-mens krafter; Angels vingar, Cyclops strålar, Jeans telepati/telekinesi, Icemans kontroll av is och vatten och Beasts superstyrka och vighet. Har dock för mig att alla dessa är på 50% nivå av originalens, men fortfarande, så är han ett riktigt powerhouse. I Exiles snappade han även åt sig Wolverines läkefaktor, klor och sinnen, samt Colossus stål-form. Kommer inte ihåg vilka han bytte bort, dock.
Citera
2009-07-22, 20:06
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Mjo det blev allt lite fel där

Spidercide en utav flera Spiderman kloner har en ganska annorlunda kraft
han kan göra sig själv till halv-flytande form, vad det riktigt ska vara bra för vet jag inte, men den kraften har han iallafall

en OT fråga också, Scrier som figurerade i Spidermans The Clone Saga, vad hade han/dom för kraft egentligen?
och finns det inte en lookalike till Scrier i DC?
Spidercide kan tydligen , som du säger, bli flytande för att sedan återgå till fast form. Han är även en size-manipulator, och ytterligare några fler förmågor.

Enligt Comicvine, så är Skrier en organisation, fast artikeln verkar beskriva en människa. hänger inte med fullt ut riktigt på texten... Om vi dock skall utgå från att det är en organisation så är de ända hittills kända medlemmarna ovannämnda Spidercide och den infamösa Green Goblin.
Citera
2009-07-22, 20:16
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Spidercide kan tydligen , som du säger, bli flytande för att sedan återgå till fast form. Han är även en size-manipulator, och ytterligare några fler förmågor.

Enligt Comicvine, så är Skrier en organisation, fast artikeln verkar beskriva en människa. hänger inte med fullt ut riktigt på texten... Om vi dock skall utgå från att det är en organisation så är de ända hittills kända medlemmarna ovannämnda Spidercide och den infamösa Green Goblin.

Kom på att även Hydro-Man kan göra sig flytande, editerade mitt inlägg ovan

Scrier var såvitt jag kommer ihåg en stor gubbe som hängde med Judas Traveller, han hade en svart rock med luva och var helt vit i kroppen/ansiktet
han visste mycket, men man fick aldrig se hans krafter
Att det var en organisation visste jag inte
http://www.spider-man.info/Villains/Scrier/scrier.htm
var det jag hittade när jag googlade lite, men jag är helt säker på att det finns en lookalike till honom i DC Comics, kommer dock inte ihåg vad den snubben hette
Citera
2009-07-22, 20:35
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Kom på att även Hydro-Man kan göra sig flytande, editerade mitt inlägg ovan

Scrier var såvitt jag kommer ihåg en stor gubbe som hängde med Judas Traveller, han hade en svart rock med luva och var helt vit i kroppen/ansiktet
han visste mycket, men man fick aldrig se hans krafter
Att det var en organisation visste jag inte
http://www.spider-man.info/Villains/Scrier/scrier.htm
var det jag hittade när jag googlade lite, men jag är helt säker på att det finns en lookalike till honom i DC Comics, kommer dock inte ihåg vad den snubben hette
DC är inte direkt min grej, så jag tror inte jag kan hjälpa dig där. Men jag håller med om att figuren känns bekant. Och jag vet att jag inte har hört talas om Scrier förut...
Citera
2009-07-22, 21:25
Medlem
MXevas avatar
Dags att försöka hitta något slänga meteoriter på folk,skicka folk till olika dimensioner,använda vaakum,implosion,skapa ett svart hål,kontrollera lava,kontrollera djur att attackera skulle anta att hjärn kontroll inte är så effektiv på djur men inte jätte insatt i alla serier kan ochså ta och lägga till skapa en supernova
Senast redigerad av MXeva 2009-07-22 kl. 22:16.
Citera
2009-07-22, 22:10
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXeva
Dags att försöka hitta något slänga meteoriter på folk,skicka folk till olika dimensioner,använda vaakum,implosion,skapa ett svart hål,kontrollera lava,kontrollera djur att attackera skulle anta att hjärn kontroll inte är så effektiv på djur men inte jätte insatt i alla serier

1:a fetmarkerade
Det borde Spot klara av
http://en.wikipedia.org/wiki/Spot_(comics)

Aquaman kan ju kontrollera djuren i havet
Ma-Ti från Captain Planet serien kan ju även han kontrollera djur till viss del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in