2012-05-02, 16:28
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
En egenskap, jag kom att tänka på; finns det någon som kan ta skepnad av olika fasta föremål? Som t ex att se ut som en stol eller ett bord? (i syfte att undgå fiender). Parasiten i stålmannentidningarna kunde ta andras egenskaper, men det var väl bara levande ting? Eller har jag fel?
Valfri shapeshifter borde ju kunna maskera sig på det sättet. Har för mig att Plastic man från DC i gamla tecknade tvserier, Gärna förklädde sig som något föremål.

Parasiten är väl ganska lik Rogue från Marvel, med den skillnaden att han bara tar förmågorna inte minnen. (Kanske mer lik Mimic, när jag tänker efter)
Citera
2012-05-02, 16:38
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Valfri shapeshifter borde ju kunna maskera sig på det sättet. Har för mig att Plastic man från DC i gamla tecknade tvserier, Gärna förklädde sig som något föremål.

Parasiten är väl ganska lik Rogue från Marvel, med den skillnaden att han bara tar förmågorna inte minnen. (Kanske mer lik Mimic, när jag tänker efter)

Jo, du har helt rätt där. Visst har shapeshifter dessa förmågor. Jag tänkte lite fel.

Nu är inte jag så kunnig inom serievärlden som dig, men visst tog väl parasiten bara egenskaper, inte något annat?

Finns det någon som har speciella skills som t ex rörmokare?
Citera
2012-05-02, 17:06
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Jo, du har helt rätt där. Visst har shapeshifter dessa förmågor. Jag tänkte lite fel.

Nu är inte jag så kunnig inom serievärlden som dig, men visst tog väl parasiten bara egenskaper, inte något annat?

Finns det någon som har speciella skills som t ex rörmokare?
Mina DC-kunskaper är inte de bästa, men, jo, parasiten tar bara krafterna, om än bokstavligen, ur sitt offer. De som varit nära honom, eller blivit rörda av honom, blir tappar all energi ganska direkt. I en Marvel/DC-crossover så håller Peter Parker på att nästan svimma i närheten av Parasiten. Likaså i ett avsnitt av Young Justice, så går några av medlemmarna runt och känner sig småsjuka, då de vistas i närheten av Parasiten. Men han verkar bara ta förmågorna, inte kunskaperna om dem. Vilket han har fallit på ett par gånger.
Citera
2012-05-02, 17:27
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Mina DC-kunskaper är inte de bästa, men, jo, parasiten tar bara krafterna, om än bokstavligen, ur sitt offer. De som varit nära honom, eller blivit rörda av honom, blir tappar all energi ganska direkt. I en Marvel/DC-crossover så håller Peter Parker på att nästan svimma i närheten av Parasiten. Likaså i ett avsnitt av Young Justice, så går några av medlemmarna runt och känner sig småsjuka, då de vistas i närheten av Parasiten. Men han verkar bara ta förmågorna, inte kunskaperna om dem. Vilket han har fallit på ett par gånger.

Ja, jag minns en stålmannenserie ifrån mitten av 70-talet där parasiten tog över Lex identitet. Han tar över stålmannens styrka, men glömmer att ta hans flygförmåga. Jag tror att han måste välja viken egenskap han tar över. Stålmannen räddar honom dock i slutet av just denna serie.
Citera
2012-05-02, 19:40
Medlem
Citat:
Jag sökte runt, men hittade inget kring hans kunskaper/egenskaper. Men ni som är mer kunniga kan säkert visa mig tillrätta.

Har inte heller hittat någon vettig information om denne Hargen, men i och med att han är en celestial samt har "occupation: measurer" (http://marvel.wikia.com/Hargen_(Earth-616)) så kan man ju tänka sig att han sitter på förmågan att "stå på jorden och kunna säga exakt längd till månen på millimeter när" :>
Citera
2012-05-02, 21:34
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsthis
Har inte heller hittat någon vettig information om denne Hargen, men i och med att han är en celestial samt har "occupation: measurer" (http://marvel.wikia.com/Hargen_(Earth-616)) så kan man ju tänka sig att han sitter på förmågan att "stå på jorden och kunna säga exakt längd till månen på millimeter när" :>

Är du säker på att ordet "measurer" i detta sammanhang avser förmåga att "stå på jorden och kunna säga exakt längd till månen på millimeter när"?
Senast redigerad av Von Drake 2012-05-02 kl. 21:37.
Citera
2012-05-03, 01:03
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ja, jag minns en stålmannenserie ifrån mitten av 70-talet där parasiten tog över Lex identitet. Han tar över stålmannens styrka, men glömmer att ta hans flygförmåga. Jag tror att han måste välja viken egenskap han tar över. Stålmannen räddar honom dock i slutet av just denna serie.
Det är väl också ganska olika, beroende på hur utvecklad karaktären är, och vem som skriver manus. I tidigare nämnda DC/Marvel-crossover, så blir nämligen parasiten ganska förvånad när han upptäcker att han även råkat fått spindelsinnet. För det var ingenting han kände till sen tidigare.
Citera
2012-05-03, 02:27
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Det är väl också ganska olika, beroende på hur utvecklad karaktären är, och vem som skriver manus. I tidigare nämnda DC/Marvel-crossover, så blir nämligen parasiten ganska förvånad när han upptäcker att han även råkat fått spindelsinnet. För det var ingenting han kände till sen tidigare.

Ja, OK.. Du kan så mycket mer, som vanligt!
Jag läste många serier i början av 70-talet som var cross-overs, bl a med spindelmannen och Hulken, dessa var intressanta och lite roliga...
Jag har en aning om att parasiten var en människa från början, och att stålmannnen via högspänningsledningar fick honom normal igen..
Men detta är väl OT... så sätt...

Jag undrar fortfarande om det finns någon har linjesyn..
Citera
2012-05-04, 12:06
Medlem
NicJays avatar
Citat:
En egenskap, jag kom att tänka på; finns det någon som kan ta skepnad av olika fasta föremål? Som t ex att se ut som en stol eller ett bord? (i syfte att undgå fiender). Parasiten i stålmannentidningarna kunde ta andras egenskaper, men det var väl bara levande ting? Eller har jag fel?

Amazing Man kunde transformera sig till det han rörde, nu har de dock ändrat hans krafter till något annat.

Citat:

helt rätt, Plastic man kan/kunde göra om sig till stol/byrå/hängmatta eller vad han nu kände för
Citera
2012-06-22, 04:35
Medlem
Von Drakes avatar
Finns det någon superhjälte som är frisör?
Citera
2012-06-22, 16:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Finns det någon superhjälte som är frisör?

Nu är väl inte det någon superkraft direkt, men Marvels otroligt klyschiga irländska superhjältinna Shamrock blev frisör när hon pensionerade sig från brottsbekämpandet.
Citera
2012-08-24, 23:09
Medlem
ojskis avatar
Shit, till och med allsmäktighet är ju taget (doktor Manhattan).

Kanske någon sorts absorberingsförmåga, att stjäla energi av omgivningen eller de runtom dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in