2009-12-08, 16:47
Medlem
pankys avatar
hmm varför inte en onding som kan styra över sjukdommar och liknande.

ex: Dr. Desiase, ruler of desiases! en super onding som kan styra över folks och superhjältars hälsa. snubbens kraft är att ge dem sjukdommar så de blir svaga och enkla att besegra, alternativt hållas i koma och sen erövra världen.

eller varför inte en superhjälte alt. skurk som ej kan träffas av slag, skott, kraftstrålar och dyligt då hela hans muskelsystem byggts upp av reflex nerver (?) vilket innebär att det spelar ingen roll hur stark eller snabb man är för man kan omöjligt träffa snubben.

kanske en alt.skurk som får motståndaren att somna efter sin egen vilja. fast å andra sidan finns det ju hypnotisörer och snubber som använder sovpulver och liknande.

tre stycken som jag är tveksam om jag hört talas om iaf. finns hur mycket som helst! fortsätt bolla, BRA TRÅD
Citera
2009-12-08, 21:33
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky

ex: Dr. Desiase, ruler of desiases! en super onding som kan styra över folks och superhjältars hälsa. snubbens kraft är att ge dem sjukdommar så de blir svaga och enkla att besegra, alternativt hållas i koma och sen erövra världen.

På rak arm tänker jag på Black Swan, en tysk lönnmördare i Marvel som kan infektera sina motståndares hjärnor med ett telepatiskt virus som får dem allt ifrån ur balans till allvarliga, kroniska hjärnsjukdomar. Dock tror jag hans krafter är begränsade till just hjärnfunktioner.

Citat:
eller varför inte en superhjälte alt. skurk som ej kan träffas av slag, skott, kraftstrålar och dyligt då hela hans muskelsystem byggts upp av reflex nerver (?) vilket innebär att det spelar ingen roll hur stark eller snabb man är för man kan omöjligt träffa snubben.

Tänker på Domino, hennes "tur"-kraft får henne, utan att tänka, placera sin kropp så hon inte träffas. Dock är hon inte omöjlig att träffa, bara jävligt svår.

Citat:
kanske en alt.skurk som får motståndaren att somna efter sin egen vilja. fast å andra sidan finns det ju hypnotisörer och snubber som använder sovpulver och liknande.

Skulle tro att i stort sett alla telepater kan få folk att somna, dock finns ju praktexemplet Mesmero, mutant med hypnotiska krafter.
Citera
2009-12-23, 23:06
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Finns det någon som kan plocka bort delar av sin kropp
tex ena handen kryper iväg och gör en sak medans underkroppen springer till kiosken och överdelen sitter lugnt och stilla hemma i soffan och kollar på tv.
inga roboter dock, för det finns det ett flertal

bumpar mig själv då jag inte har fått något svar på ovanstående
Citera
2009-12-24, 01:25
Medlem
Citat:

Det finns en karaktär i One Piece som kan göra det, jag har dock bara sett de 15 första avsnitten av den animerade serien..
Citera
2009-12-24, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panky

tre stycken som jag är tveksam om jag hört talas om iaf. finns hur mycket som helst! fortsätt bolla, BRA TRÅD

Finns en smått störd snubbe i bleach som förgiftar folk.
Citera
2009-12-24, 05:39
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcakez
Det kan ju faktiskt hon eeeh.. tjejen som är med Pain i "Naruto" också!
SÅDETSÅ!
haha tänkte precis skriva exackt samma sak!
hm fan, kan inte komma på en enda sak, fast det där med att skjuta blod ur händerna tyckte jag verka jävligt stabilt, iallafall om han har en dödlig sjukdom och vill ge någon det, *sprut sprut* Haha dö en långsam död!!!
Citera
2009-12-24, 05:50
Medlem
Måste väl finnas någon som kan gå tillbaka i tiden och ändra på saker, alternativt hoppa fram i tiden och bestämma vad som kommer ske?
Citera
2009-12-24, 08:17
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Måste väl finnas någon som kan gå tillbaka i tiden och ändra på saker, alternativt hoppa fram i tiden och bestämma vad som kommer ske?
Jag vet inte om de kan gå fram i tiden... Men Cable och Bishop från X-men, brukar göra ganska friska tidshopp ibland!
Citera
2009-12-24, 20:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Högtrycksbajsning.
Citera
2009-12-24, 21:46
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Buggy The Clown från One Piece.
Citera
2009-12-24, 21:47
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Hiro i Heroes.
Citera
2009-12-27, 19:37
Medlem
Krankenkoffs avatar
Kanske nån kraft som att bli jättestor eller jätteliten, så han kan trampa ner människor och byggnader som ingenting, eller krympa sig till en bacills storlek och åka in i nåns kropp och orsaka skador och sjukdomar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in