• 1
  • 2
2009-07-16, 19:26
Medlem
microtn1s avatar
Hejsan

Jag studerar i storbritanien och tar ut fullt lån från csn, men pengarna räcker inte över sommaren. jag är 22 år och har gått runt överallt och frågat om jobb o lämnat CV's jag tar allt utom telemarketing men jag har inte fått nått ändå, komiskt nog :/.

Så hur är det tänkt att jag ska överleva? varifrån har jag rätt att få pengar? Jag jobbade och betala skatt jag med innan jag började plugga, vet inte om det har någon påverkan.

tacksam för svar
Citera
2009-07-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microtn1
Hejsan

Jag studerar i storbritanien och tar ut fullt lån från csn, men pengarna räcker inte över sommaren. jag är 22 år och har gått runt överallt och frågat om jobb o lämnat CV's jag tar allt utom telemarketing men jag har inte fått nått ändå, komiskt nog :/.

Så hur är det tänkt att jag ska överleva? varifrån har jag rätt att få pengar? Jag jobbade och betala skatt jag med innan jag började plugga, vet inte om det har någon påverkan.

tacksam för svar

Varför inte jobba med tele ??

Spelar väll ingen roll vad för jobb man får så länge man kan leva betala räkningar,lån osv ??
Citera
2009-07-16, 19:43
Medlem
microtn1s avatar
känns så jävla surt o sjunka så lågt bara, delvis därför att jag själv hatar telemarketing, det är att invadera på nåns privatliv.

Och dem flesta blir ju vulgärt uttnyttjade som jobbar med telemarketing, du kammar hem en mobil i månaden medans en snubbe sitter och spelar spel & slappar på kontoret får in alla stålarna. a la barnarbete i mina ögon.

Desutom känns det mindre kul att lägga ner 300 tusen på en universitetsutbildning med master exam för att sälja telia fritid för 25 kr per sälj. jag skulle inte klara av det helt enkelt.
Citera
2009-07-16, 19:50
Medlem
tvcasualtys avatar
Kolla upp om något taxibolag söker nytt? Brukar inte vara så svart att fixa jobb som taxi-chaffis. Har flera vänner som kör vid sidan av studier/jobb.
Citera
2009-07-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microtn1
känns så jävla surt o sjunka så lågt bara, delvis därför att jag själv hatar telemarketing, det är att invadera på nåns privatliv.

Och dem flesta blir ju vulgärt uttnyttjade som jobbar med telemarketing, du kammar hem en mobil i månaden medans en snubbe sitter och spelar spel & slappar på kontoret får in alla stålarna. a la barnarbete i mina ögon.

Desutom känns det mindre kul att lägga ner 300 tusen på en universitetsutbildning med master exam för att sälja telia fritid för 25 kr per sälj. jag skulle inte klara av det helt enkelt.

oki..hatar de oxå

Men nått som jag tyckte va så bra sagt på Lyxfällan.. var nämligen

- det spelar ingen roll vad för jobb du ska jobba med om det är ett skit jobb som du hatar mer än nått, för Har man ett lån (o ev räkningar) så ska man jobba enbart för att kunna betala av lånen och sedan efter man har betalt av lånen så kan man börja tänka på att skaffa ett jobb som är mer roligare.. för man borde ha tänkt på det innan man skaffar lån helt enkelt..

(ungefär så sa en av de på lyxfällan)

Vilket fick iaf mig en tankeställare..

Vad för jobb har du sökt?

Kanske jobba på macdolnalds lr på restaurang?
Citera
2009-07-16, 19:56
Medlem
microtn1s avatar
Har faktiskt sökt många sånna liknande jobb, främst i vrås då flickvännen bor där. men ingen större lycka. Jag vet att man ska ligga i hela tiden osv men det jag främst undrar är om man har rätt till nån inkomst under sommaren när man gårpå csn och inte kan få jobb. finns det en sådan utväg? nån slags a-kassa av nått slag eller så?
Citera
2009-07-16, 22:49
Medlem
Jag har stor sympati för att inte ta ett telemarketingjobb. Försökte mig på det en gång när jag verkligen behövde ett jobb men stod inte ut mer än en halv dag.

Som student är man förväntad att klara sig på ett eller annat sätt över sommaren helt enkelt. Man har inte rätt till någon a-kassa eller dylikt. Sommarkurser finns ju som man kan få CSN för. Annars blir det att leva på flickvän eller familj.

EDIT: Om du har haft ett jobb innan kanske det finns möjlighet för a-kassa, vet inte hur det är med det.

Men till nästa sommar får du se till att planera bättre!
Senast redigerad av Waggho 2009-07-16 kl. 22:52.
Citera
2009-07-16, 23:24
Medlem
Nod32s avatar
går att få försörjningsstöd från socialförvaltningen för augusti månad (dvs pengar i slutet av juli) som student.
Citera
2009-07-16, 23:39
Medlem
Ja hur klarar sig alla andra studenter? Du får väl spara pengar, jobba eller plugga på sommaren. Bortskämda människa.
Citera
2009-07-17, 06:42
Medlem
sasos avatar
får man fråga vart i england du bor?
Citera
2009-07-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waggho
Jag har stor sympati för att inte ta ett telemarketingjobb. Försökte mig på det en gång när jag verkligen behövde ett jobb men stod inte ut mer än en halv dag.

Som student är man förväntad att klara sig på ett eller annat sätt över sommaren helt enkelt. Man har inte rätt till någon a-kassa eller dylikt. Sommarkurser finns ju som man kan få CSN för. Annars blir det att leva på flickvän eller familj.

EDIT: Om du har haft ett jobb innan kanske det finns möjlighet för a-kassa, vet inte hur det är med det.

Men till nästa sommar får du se till att planera bättre!

Studier är inte längre överhoppningsbara och berättigar inte till A-Kassa.
Citera
2009-07-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronisee
Studier är inte längre överhoppningsbara och berättigar inte till A-Kassa.

Vilket är bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in