2009-07-16, 12:30
Medlem
Cuteandclevers avatar
Har ni testat det här http://api.kunskapsjakten.ne.se/game...psjakten.html?

Jag har som mest på en enskild fråga fått 558 poäng och det är tolv frågor. När jag får typ 550 poäng så är det en fråga där det gäller att klicka på en av tre bilder och förstås rätt bild och den bild som jag vill klicka på kommer upp precis där jag har musen, jag känner igen frågan och vet svaret. Jag kan alltså inte göra det snabbare än så och detta är alltså en optimal situation och inträffar kanske en eller två gånger under ett spel. Övriga frågor får jag 450 - 500 poäng på i snitt.

Hur fasen kan man då få 6880 poäng som topplistan visar?!
Citera
2009-07-16, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuteandclever

Hur fasen kan man då få 6880 poäng som topplistan visar?!
Jag tycker även att namnen på topplistan ser konstruerade ut.
Citera
2012-06-27, 23:39
Medlem
Oj, gammal tråd. Men det är förstås fusk. Ett program för att speeda upp animeringen så att man inte förlorar några tiondelar på att frågan ska "vändas upp", och ett makroprogram med pixeligenkänning som väljer rätt alternativ automatiskt. Som också användes för att göra en databas över frågorna så man slipper peta in alla pixeltest manuellt. Högsta jag fått på så sätt på en fråga är 598 poäng (av 600).

Förut fanns det en bugg som gjorde att frågor där man skulle "sortera" alternativen och "sätta nål på kartan" gav 600 poäng när man pausade spelet och gav rätt svar, istället för 300 poäng som gällde för de andra frågorna. Det har fixats nu.

Topplistor, med bland annat All Time High: http://api.kunskapsjakten.ne.se/game...res/index.html
Citera
2015-02-15, 19:51
Medlem
Att det går att nå runt 6880 ärligt vet jag för jag låg länge etta på spelet och har nått det själv. Vad jag såg har det bara varit 4 pers som har fuskat till sig bättre resultat, med olika alias förstås. Just nu ligger spelet nere men sista året är det bara en som har fuskat, Janne nånting. Fast det är ett simpelt fusk som vem som helst kan göra och kräver inte värsta dator nörden. Det finns bara ett sådant resultat som en mattelärare med fransk namn la in i samband en tävling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in