Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-16, 03:34
  #1
Medlem
PanzerDivisions avatar
Varför är det så jävla krångligt, vad är det som sker som gör det så svårt att kasta vatten?

Finns det nått man kan ta för att den bieffekten försvinner?
Citera
2009-07-16, 03:37
  #2
Medlem
AntiAliass avatar
Det gäller för alla opiater/opioider, man blir ju även förstoppad i tarmarna dessutom.

Det blir enklare om du sitter ner när du ska pissa samtidigt som du lutar dig lite framåt och trycker lite på urinblåsan.

Funkar inte detta så ta av dig kläderna och sätt dig på huk i badkaret, detta funkar nästan alltid.
Citera
2009-07-16, 14:22
  #3
Medlem
Robbadobbs avatar
Subutex är ju också den för mej som är absolut värst att pissa på.
Men det finns nog inga huskurer för detta, sitt ned och ha tålamod så kommer nog iaf de dropparna som gör ondast ut.
Drick inte så mycket heller är ju ett tips...
Citera
2009-07-16, 15:53
  #4
Medlem
petters avatar
När jag har problem att pissa på opioider så brukar jag sätta mig ner och i värsta fall slå på kranen, det gör att man fokuserar på något annat. Funkar även bra på bevakade urinprov.
Citera
2009-07-16, 16:20
  #5
Medlem
PsYcs avatar
Drick mycket skulle jag vilja påstå. Då är det lättare att pissa enligt egna erfarenheter.
Citera
2009-07-16, 16:26
  #6
Medlem
Obskyrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever125
x

Om du nu ska vara så jävla nyfiken så fanns det en flicka ett tag tillbaka i mitt liv som hjälpte mig ur molnet, det senaste jag rört är Efedrin, vilket knappast är personlighetsförändrande, och det togs för att fixa tentor ..
I övrigt är jag fri sedan snart 1 ½ år tillbaka, och jag tänker låta det vara så.

Men alla vill inte sluta

När man KAN sluta VILL man inte, När man VILL sluta KAN man inte ..

Säger inte att drogvärlden är vacker, men folk har gjort sina val .. Och dem behöver i synnerhet inte dina kränkande kommentarer för att ta sig förbi dagen, du kommer inte att ändra deras åsikter.

Svarade jag bildat nog för Herrn/Damen ?
Citera
2009-07-16, 16:39
  #7
Medlem
Psykotons avatar
Om du har EXTREMT stora problem, så köp några askar Buscopan (butylskopolamin) nästa gång du är i Tyskland (receptfritt, ej narkotika), eller beställ online, kostar inte många kronor.

Slappnar av glatt muskulatur, och gör pissandet mycket lättare. Hjälper lite mot förstoppningen också, och den där "krampen" man kan få i magen av opioider, särskilt om man ätit för lite mat.
Citera
2009-07-16, 17:29
  #8
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsYc
Drick mycket skulle jag vilja påstå. Då är det lättare att pissa enligt egna erfarenheter.

Skulle vilja påstå att det enbart förvärrar tillståndet. Men alla fungerar olika så TS bör prova.
Citera
2009-07-16, 17:42
  #9
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Det gäller för alla opiater/opioider, man blir ju även förstoppad i tarmarna dessutom.

Det blir enklare om du sitter ner när du ska pissa samtidigt som du lutar dig lite framåt och trycker lite på urinblåsan.

Funkar inte detta så ta av dig kläderna och sätt dig på huk i badkaret, detta funkar nästan alltid.

Jag har märkt att jag har otroligt svårt att urinera på sub, men inte på heroin. På tramadol vill jag minnas att det var lite svårt, men inte så svårt som på sub.
Citera
2009-07-16, 18:03
  #10
Medlem
Xamples avatar
Jag dricker mycket apelsin juice eller te, då brukar jag inte ha så jätte svårt att kissa. Använder mig även av "tryck, slappna av, tryck, slappna av" osv... då kommer det lätt.
Citera
2009-07-16, 18:26
  #11
Medlem
SMD FBs avatar
Ett tips är att pissa innan man drar i sig opioiderna.

Har dåliga erfarenheter från dom första gångerna på tram då jag inte kunde pissa på hela dagen.
Citera
2009-07-16, 19:39
  #12
Medlem
AntiAliass avatar
Jag tycker ni borde testa mitt tips att sätta er på huk i badkaret, med kranen på...det funkar iaf 95% av gångerna för mig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback