2009-07-16, 00:44
Medlem
Reichs avatar
bad snubben som jag känner dubbel och d´trippelchecka routingnumret innan jag gjorde en transfer. Två dagar sen. Hanhar inte fått stålarna än. Har nåt gått feleller tar detid? blir nervös här....

Bank of america, ´Södra LA, routenumret jag fick pekade på New York, h´killen på swedbank sa att routenumret kan vara genensamt för alla banker iUS, att det pekade på "head office"...

Nån som vet???

Shit, lackar på sån här skit... snubben har redan betalt bilen och levererat det för sina egna stålar och detta är första gånge´n jag för över stålar till US...

Ni som vet, hjälp mig här....
Citera
2009-07-16, 00:48
Medlem
Reichs avatar
routenumret jag har fått/använt är 026009593

Nån som kan ge mig info kring det?

Jag har redan klyddat med snubben som det är , vill inte klydda mer. Han är schysst och jag vill göra rätt.
Citera
2009-07-18, 04:22
Medlem
Reichs avatar
Ingen som har en clue? 4 dar och pengarjävlarna har inte kommit fram.. Är det som min bank trodde det var, att Homeland Security i NY sitter och vänder på varenda cent i jakten på Terroristpengar? Kompisen i LA trodde detta också...
Citera
2009-07-18, 07:33
Medlem
Tyvär har USA ett fullkomligt föråldrat banksystem. Jag har varit med om att överföringar både till och från staterna tagit bra mycket längre. Oroa dig om ytterlgiare en vecka eller två.

Men varför ringer du inte banken? De är någon form av experter på bankverksamhet.
Citera
2009-07-18, 12:51
Medlem
Reichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Tyvär har USA ett fullkomligt föråldrat banksystem. Jag har varit med om att överföringar både till och från staterna tagit bra mycket längre. Oroa dig om ytterlgiare en vecka eller två.

Men varför ringer du inte banken? De är någon form av experter på bankverksamhet.

Har jag gjort, så mycket expert var de då inte. Men jag fick något liknande svar av dom.

Blir väl till att använda Paypal eller nått i framtiden...
Citera
2009-07-18, 15:17
Medlem
Du gjorde alltså överföringen den 14/7? Pengarna når antagligen inte mottagaren förrän i slutet på nästa vecka så du får väl lugna ner dig lite...
Senast redigerad av hakanh 2009-07-18 kl. 15:19.
Citera
2009-07-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reich
snubben har redan betalt bilen och levererat det för sina egna stålar och detta är första gånge´n jag för över stålar till US...
En liten undran: vad är detta för en transaktion egentligen? Skickar du pengar till någon som har betalt en bil för din räkning? Känner du personen?
Citera
2009-07-18, 16:54
Medlem
Whiteliess avatar
Är siffrorna rätt kommer stålarna fram. Låt det gå ett par dagar till, 4 dagar är alldeles för lite att vänta, det är inte som i Sverige att det tar 1 bankdag tyvärr. Håll oss uppdaterade
Citera
2009-07-19, 18:06
Medlem
Reichs avatar
Kontonummer och allt var rätt, men jag skrv namnet fel, en enda jävla bostavfel. Ett S istället för ett C.. Fuck me sideways! Ny tråd i Privatekonomi där fortsättning följer, svar gärna ni som kan/vet...
Citera
2009-07-19, 18:11
Medlem
Reichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
En liten undran: vad är detta för en transaktion egentligen? Skickar du pengar till någon som har betalt en bil för din räkning? Känner du personen?

Japp, jag känner snubben... Och ja på frågan innan det...
Citera
2009-07-19, 18:11
Medlem
Reichs avatar
fortsättningstråden med nytt ämne: https://www.flashback.org/showthread.php?t=960755
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in