2019-12-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Fast det finns ju bevis på att Aki samt bröderna Matinmi*ko gjort det.

Man har vittnesuppgifter på att Aki och Victor bråkade den kvällen och det ska även ha uttalas både verbala och fysiska hot.

Dom har även tagit en taxi från city bort till lokalen på Kungsgatan.

Man har hittat blod i anslutning till lokalen som varit Victors.

Det har också framkommit att Aki och den ena brodern dödat Victor och den andra brodern har hanterat kroppen efter döden.

Vittnen har också sagt att dessa personer åker till ett område vid gamla bukettenhuset som Aki hyrde en lokal / garage i och som stod övergivet och som han kunde förfoga över rätt fritt.

Något hände den natten/ morgonen som lämnats i vittnesuppgifter, som gjort polisen rätt säker på att kroppen finns i det området.

Bilen eldades upp och delarna såldes omärkta utomlands.

Varför är ingen gripen och åtalad? Anledningen är att det helt enkelt inte finns en kropp som kan styrka att det är ett mord.

Utan kropp så är det väldigt sällsynt att någon döms för mord i Sverige.

Men var är kroppen?? Har klivit runt där vid Buketten och inte kan det vara så svårt att söka av området med likhund. Jag tror inte kroppen finns där.
Mordet kan ha skett där och kroppen fraktats bort. Men vart?
Citera
2020-12-18, 00:58
Medlem
Inget nytt om någon av de inblandade?
Citera
2020-12-24, 06:46
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somiq
Inget nytt om någon av de inblandade?
På Facebooks "Köp och sälj i Eskilstuna" var det en ung grabb som annonserade att han ville jobba med vad som helst. Aki svarade snabbt "Pm" så jag skrev till grabben och varnade honom från vem han hade att göra med.
Timo har jag sett på krogen Dennys de senaste månaderna runt stängningsdags.
Citera
2020-12-24, 09:09
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
På Facebooks "Köp och sälj i Eskilstuna" var det en ung grabb som annonserade att han ville jobba med vad som helst. Aki svarade snabbt "Pm" så jag skrev till grabben och varnade honom från vem han hade att göra med.
Timo har jag sett på krogen Dennys de senaste månaderna runt stängningsdags.

Vider. Ofta man ser att han svarar yngre killar vilket tydligen ligger i hans stora tjusning.

Timo bor väl gatan ner (Gillbergav) och brorsan på kärrhagsv?
Citera
2020-12-25, 16:09
Medlem
MikeTyzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vider. Ofta man ser att han svarar yngre killar vilket tydligen ligger i hans stora tjusning.

Timo bor väl gatan ner (Gillbergav) och brorsan på kärrhagsv?

Du får ursäkta att jag inte orkar leta i tråden, men vad har Timo och hans bror med detta att göra?
Citera
2020-12-25, 17:45
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTyzon
Du får ursäkta att jag inte orkar leta i tråden, men vad har Timo och hans bror med detta att göra?

Bröderna Matinmi*o tillsammans med A*i är fortfarande misstänkte för mordet på Victor.

A*i och den äldre brodern för mordet och den yngre brodern för brott mot griftefriden.

Vad jag förstått så har det framkommit så pass mycket i utredningen så man ”vet” vilka som dödat Victor och vem som har gjort sig av med kroppen. Dock finns inte bevis nog att få de misstänkta åtalade.

Man skiftade ju även plats i sökandet efter att boenden (vittnen) sett sällskapet den natten ute vid Hyndevad (buketten) och i den vevan kom det även fram vem som gjort vad under mordnatten. Förmodligen har grannarna sett när dom kom med Victor och genast sattes det in en sökning i området av polis.
Citera
2020-12-29, 14:18
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lite of topic... Men jag tror att trådens misstänka gärningsman kände 15 åringen som tillsammans med en 21 åring år 2002 eller däromkring dömdes för mord i torshälla på en 39 åring. Någon som minns efternamnet på den yngre?

Handlade inte det fallet om en son som mördade mammans kille pga att han spöade henne? Isf har jag för mig att efternamnet var L*ndqv*st.
Citera
2020-12-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Handlade inte det fallet om en son som mördade mammans kille pga att han spöade henne? Isf har jag för mig att efternamnet var L*ndqv*st.

Som jag minns så var det väl ett gäng pundare som slog ihjäl en annan med liknande status? Längesen nu, men har för mig att det var över nån skitsak..
Citera
2020-12-30, 20:07
Medlem
Bra att någon väcker upp den här tråden igen, det har varit tyst alldeles för länge nu.
Jag ingår i en sökgrupp som har letat efter Victor i nu 10år och tycker nu att det är dags att alla som vet var han kan finnas börjar prata…
Det är säkert rätt många som vet saker som skulle hjälpa oss i rätt riktning och som kanske skulle göra så att vi hittade hans kvarlevor så att hans anhöriga äntligen skulle få en grav att gå till och få ett avslut.

Att få någon dömd för detta är nog i det närmaste helt omöjligt då man måste kunna fastställa dödsorsaken och sen dessutom kunna knyta en eller flera personer till det med teknisk bevisning och utom allt rimligt tvivel är ju som ni förstår inte det lättaste på en kropp som legat någonstans i snart 12år.
Så jag ber er som vet någon hör av er anonymt om ni vill till mig så kanske det finns en liten chans att vi äntligen kan lägga detta fall bakom oss.
Citera
2020-12-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell

Det finns en sån liknande händelse med en gm som har det namnet ja.
Citera
2021-01-05, 10:58
Medlem
Långsökt men om man läser Eskilstuna kuriren på Facebook så står om nån som fiskade i torshällaån och fastnade med kroken i något på botten. Fick upp guldblont människohår som det såg ut.
Polisen ville inte undersöka mer.
Citera
2021-01-05, 13:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qatchi
Långsökt men om man läser Eskilstuna kuriren på Facebook så står om nån som fiskade i torshällaån och fastnade med kroken i något på botten. Fick upp guldblont människohår som det såg ut.
Polisen ville inte undersöka mer.

Tänkte med på det men även på hon Elisabeth Wallberg som försvann från sin bostad i centrala Eskilstuna, i bil.

(FB) Eskilstuna: 76-årig kvinna i silver WV Golf, 2014-03-29
Senast redigerad av Livingmyownlife 2021-01-05 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in