2014-04-05, 17:14
Medlem
Quarrels avatar
Polisen:
Citat:
Signalement: ca170 cm lång. Mediär kroppsbyggnad. Kort grått hår. Okänd klädsel. Även kvinnans bil är borta. En silverfärgad VW Golf av årsmodell 2007. Reg.nr. NLO 232.
Eskilstuna Kuriren: Polisen söker efter försvunnen kvinna
Citat:
Den 77-åriga kvinnan har varit försvunnen ända sedan i lördags, men det var först under torsdagen som det kom till polisens kännedom.
Bilägaren är en 76-årig, ensamstående kvinna, enligt Transportstyrelsen och Ratsit. Är hon ute på ett amoröst äventyr, eller ligger det något allvarligare bakom försvinnandet? Signalementet är inte mycket att gå efter, men håll utkik efter bilen. Ring 114 14.
Citera
2014-04-05, 17:20
Medlem
bmwhorans avatar
77 årig kvinna eller 76 årig?
Citera
2014-04-05, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
77 årig kvinna eller 76 årig?
77 enligt artikeln, född 1937. Men Ratsit säger att hon fyller 77 senare i år. Jag utgår alltså från att bilägaren och den försvunna kvinnan är samma person.
Citera
2014-04-05, 18:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Finns det någon adress som hon försvann ifrån?
Citera
2014-04-05, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Finns det någon adress som hon försvann ifrån?
Ja, men den är nog rätt inaktuell om hon försvann i bil. Jag avvaktar med hennes id tills det har blivit offentligt.
Citera
2014-04-05, 19:27
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, men den är nog rätt inaktuell om hon försvann i bil. Jag avvaktar med hennes id tills det har blivit offentligt.

Tack. Hittade själv.
Citera
2014-04-05, 22:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen:

Eskilstuna Kuriren: Polisen söker efter försvunnen kvinna

Bilägaren är en 76-årig, ensamstående kvinna, enligt Transportstyrelsen och Ratsit. Är hon ute på ett amoröst äventyr, eller ligger det något allvarligare bakom försvinnandet? Signalementet är inte mycket att gå efter, men håll utkik efter bilen. Ring 114 14.

Försvinnadet tycks inte ha anmälts till MPS ännu!
Jadå! Jag VET, att MPS inte är inblandade i alla försvinnandet, men det här är ett "typiskt" MPS-fall.
Nej, det finns inga typiska MPS-fall - därför skrev jag citationstecknet runt! Nu förstår nog inte bara Du vad jag menar! :-)
Citera
2014-04-05, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Försvinnadet tycks inte ha anmälts till MPS ännu!
Jadå! Jag VET, att MPS inte är inblandade i alla försvinnandet, men det här är ett "typiskt" MPS-fall.
Nej, det finns inga typiska MPS-fall - därför skrev jag citationstecknet runt! Nu förstår nog inte bara Du vad jag menar! :-)
MPS kan efterlysa kvinnan och bilen, men knappast ordna skallgång. Men MPS har sökt bilburna försvunna förut.
Citera
2014-04-07, 13:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Polisen lägger resurser på att leta efter försvunna kvinnan.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.2256319-polisen-fokuserar-pa-forsvunnen-kvinna

Är det någon som kan bekräfta att det söks med helikopter?

Andra dagen i dag som man tydligt hör helikopterljud över kronskogen.
Citera
2014-04-12, 17:24
Medlem
I dagen Eskilstuna Kuriren(papper) stod det att hon hade en silverfärgad golf med regnr BBK 276.
Är det fler försvunna 76 åringar i Etuna?
Citera
2014-04-12, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokPelle
I dagen Eskilstuna Kuriren(papper) stod det att hon hade en silverfärgad golf med regnr BBK 276.
Är det fler försvunna 76 åringar i Etuna?
BBK 276 är registrerad på en 29-årig kvinna i Billeberga.
Citera
2014-04-13, 14:08
Medlem
Precis...såg det också...
Hoppas Kuriren går ut med en rättelse...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in