• 1
  • 2
2009-07-15, 05:43
Medlem
Bugslife.s avatar
Vad är det för jävla puckon som är ute och klottrar på nätterna samt använder kniv mot folk? Nu vill jag att vi gör vårt bästa för att få fram namn på skiten.. Han vart huggen i Ryggen.. I RYGGEN!!!!!
Rubricerat som dråpförsök.

"Man knivskars av klottrare i Alvik
En man i 30-årsåldern knivskars i ryggen vid Alviks tunnelbanestation i västra Stockholm natten till onsdagen när han försökte få ett par ungdomar att sluta klottra. (TT)"

http://www.metro.se/se/article/tt/20.../knivoverfall/

"Han försökte få dem att sluta och det blev en dispyt och ungdomarna drog kniv. Han blev huggen i ryggen men inte livshotande skadad. Det gjordes även ett utfall mot ansiktet, men där tog hans keps emot det mesta"
Senast redigerad av Bugslife. 2009-07-15 kl. 05:50.
Citera
2009-07-15, 05:57
Bannlyst
Jag är nyfiken på vad denna mannen gjorde emot "klottrarna" i sina försök emot att få de att sluta.

Sedan är jag också nyfiken på om de klottrade och skrev "kuk" på alla möjliga ställen eller om de sprayade fin graffiti.

Att dra kniv är väldigt invandraraktigt så jag sätter fem kronor på att det är några såkallade nysvenskar som begick dådet.
Citera
2009-07-15, 06:14
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Jag är nyfiken på vad denna mannen gjorde emot "klottrarna" i sina försök emot att få de att sluta.

Sedan är jag också nyfiken på om de klottrade och skrev "kuk" på alla möjliga ställen eller om de sprayade fin graffiti.

Att dra kniv är väldigt invandraraktigt så jag sätter fem kronor på att det är några såkallade nysvenskar som begick dådet.

Han var tillsammans med sin flickvän så tror inte han var ute för att slåss direkt.. Det var på tunnelbanestationen så tror inte att det var "fin" graffiti direkt. Om dem nu var "graffiti målare" så tror jag att det var svenskar. Var det några killar som skrev "kuk" på alla bänkar var det säkert invandrare.
Citera
2009-07-15, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Han var tillsammans med sin flickvän så tror inte han var ute för att slåss direkt.. Det var på tunnelbanestationen så tror inte att det var "fin" graffiti direkt. Om dem nu var "graffiti målare" så tror jag att det var svenskar. Var det några killar som skrev "kuk" på alla bänkar var det säkert invandrare.

Han kan fortfarande ha försökt att få killarna att sluta genom otrevliga metoder. Kanske var så att han gick fram till dem och började att rycka dem i deras kläder eller någonting liknande, det är inte alls omöjligt.

Varför skulle det inte kunna vara graffiti-målare på en tunnelbanestation?
http://www.youtube.com/watch?v=AKo-ij-nigQ&fmt=18
Citera
2009-07-15, 06:21
Medlem
TokyoBarns avatar
Graffare är ju kända för att vara rätt våldsamma av sig och bär gärna tårgas och knivar om ifall någon klappar till dom på axlen och ber dom sluta.

Så skulle inte förvåna mig om det är vanliga svenssons som bombar t-banan på natten.
Senast redigerad av TokyoBarn 2009-07-15 kl. 06:30.
Citera
2009-07-15, 06:22
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Han kan fortfarande ha försökt att få killarna att sluta genom otrevliga metoder. Kanske var så att han gick fram till dem och började att rycka dem i deras kläder eller någonting liknande, det är inte alls omöjligt.

Varför skulle det inte kunna vara graffiti-målare på en tunnelbanestation?

Från Aftonbladet:

"Händelsen, som polisen rubricerar som dråpförsök, inträffade strax efter midnatt när mannen tillsammans med sin flickvän stötte på två ungdomar i färd med att klottra."
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle5514135.ab

Eftersom det var strax efter midnatt betyder det att tunnelbanan kommer att gå en timme till innan nattbussarna tar fart vilket gör att det fortfarande är folk på perrongen (Alltså människor i rörelse). Har svårt att tänka mig att så kallade "seriösa" graffitimålare utsätter sig i en sådan miljö. Säkert 2 ungdomar som tror dem är tuffa och antingen "taggar" bänkar eller väggar. Dem finns säkert på film då perronger brukar vara utrustade med kameror
Citera
2009-07-15, 06:24
Medlem
Fettogubbens avatar
Tror faktiskt inte att era raskort fungerar den här gången. Vad jag har erfarit så brukar målarna oftast vara svenskar med vänsteråsikter och en förkärlek för dåligt hasch. Men visst, jag skulle inte höja ögonbrynen om det var ett gäng nykomlingar.

Jävligt onödigt att dra kniv och snitta/hugga killen i ryggen. Då är man bra jävla dum i huvudet. Varför inte bara dra därifrån och måla någon annanstans om snubben nu stör. Personen som höll i kniven hade nog gjort det för eller senare, vare sig nån tittade snett på krogen eller störde hans målning/bombning..
Citera
2009-07-15, 06:27
Bannlyst
Citat:
Eftersom det var strax efter midnatt betyder det att tunnelbanan kommer att gå en timme till innan nattbussarna tar fart vilket gör att det fortfarande är folk på perrongen (Alltså människor i rörelse). Har svårt att tänka mig att så kallade "seriösa" graffitimålare utsätter sig i en sådan miljö. Säkert 2 ungdomar som tror dem är tuffa och antingen "taggar" bänkar eller väggar. Dem finns säkert på film då perronger brukar vara utrustade med kameror

Mjo, sant.
Citera
2009-07-15, 06:30
Medlem
Bugslife.s avatar
Hoppas vi får fram namn och bild snabbt. Bör inte vara så svårt
Citera
2009-07-15, 09:41
Medlem
cannaBes avatar
Måste varit en sjuhelvetes stark skärm i den där kepsen alltså.
Citera
2009-07-15, 14:25
Medlem
Dinpappasfrus avatar
Förvånar mig inte, klottrare kan vara rätt så slut i huvudet.
Har även skett såna här grejer av äldre och mer seriösa målare men detta är nog dårar i åldern 18-19 som dragit lite tags på perrongen. Onödigt av offret att spela vardagshjälte dock men helt sinnessjukt av klottrarna att dra kniv.

edit: http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre...i-park-1.94723
jävligt gammal artikel och jag trodde att förövarna här var äldre än 22-23 men ändå.

Här är en mer intressant artikel där de värsta klottrarnas liv i sthlm beskrivs för den som är intresserad. Artikeln är från 2002. En av männen är otroligt aktiv nu igen och några av dom andra målar ibland vad jag vet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...?service=print
Senast redigerad av Dinpappasfru 2009-07-15 kl. 14:30.
Citera
2009-07-15, 14:50
Bannlyst
Citat:
Vad är det för jävla puckon som är ute och klottrar på nätterna samt använder kniv mot folk? Nu vill jag att vi gör vårt bästa för att få fram namn på skiten.. Han vart huggen i Ryggen.. I RYGGEN!!!!!
Rubricerat som dråpförsök.

Utseende på förövrarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här