2009-07-14, 20:24
Medlem
Biatchs avatar
eftersom den hänger över på din tomtgräns så får du faktiskt ta bort det som finns på din tomt!

Åk annars och köp det starkaste ogräsmedel du finner!
Tror även det finns nått medel som ska få stubbar och dö så kolla efter nått sånt.
2009-07-14, 20:25
Medlem
Subb[a]s avatar
Jag och min släkt har pissat ihjäl ett ganska stort träd (tall) utanför vår stuga. Eller det såg iaf ut att vara påväg att dö innan vi utsåg ett nytt pissställe. Detta har dock tagit många år men det kan ju vara ett sätt ifall du inte vill väcka alltför stor uppståndelse.
2009-07-14, 20:30
Medlem
super_albins avatar
vet att bönderna typ snittar i barken eller nävern, eller fan det heter på björkar, ska ta död på dom rätt snabbt har jag hört
2009-07-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av super_albin
vet att bönderna typ snittar i barken eller nävern, eller fan det heter på björkar, ska ta död på dom rätt snabbt har jag hört

Jaså..och en tråd på nästan en och en halv sida tycker böndernas vän är en uppförsbacke..
2009-07-14, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grajsan
såga bort den biten som är på din tomt
då dör säket resten av trädet också så småningom..

Inte tillåtet i Sverige utan vidare. I anglosaxiska länder får man göra så, men i Sverige är äganderätten inte absolut när det gäller sådant som växer över tomtgränsen.
2009-07-14, 21:09
Medlem
Dc3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag erbjuder TS den oemotståndliga officiella tråden om att döda träd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=210592

Tack, ska kika igenom.

Hade helt missat den.

Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Underbart att läsa.
Har tyvärr inget tips till dig.
Bilder vore fint som fan

Du kan få lite förebilder (inte såna, men innan trädet är dött), kan gå ut och ta strax, sen får vi väl se om det blir några efterbilder.
2009-07-14, 21:24
Medlem
Verkrachtings avatar
Bensin är väl bra? Jag har dödat diverse större buskage med bensin. Det kanske inte biter på träd dock?
2009-07-14, 21:33
Medlem
det finns ju speciella plugg som man slår in i roten för att det inte ska komma upp nya skott från roten,, men det kanske dödar trädet oxå
2009-07-14, 21:40
Medlem
Jag tog död på grannens träd när jag var barn med bensin, borra ett hål och tratta in bara.. Lycka till!
2009-07-14, 22:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaczynski
Inte tillåtet i Sverige utan vidare. I anglosaxiska länder får man göra så, men i Sverige är äganderätten inte absolut när det gäller sådant som växer över tomtgränsen.

Nej, men man har rätt att såga av grenar och dyl som växer in över tomtgränsen. Men man skall alltid ge ägaren möjlighet att själv ansa bort dessa grenar. Om han vägrar så har man rätt att själv såga av, men bara på sin egen sida av tomten, dvs man får itne såga av intill stammen om trädet växer en halvmeter in på grannens tomt.

Stubbpluggar kan man köpa i trädgårdshandeln och de är effektiva mot träd. Om man vill göra det osynligt så kan man gräva en grop i sin egen trädgård tills man når en rot och borra in några pluggar där.

Kopparspik tar för lång tid (flera år)och en del träd är inte så känsliga.
2009-07-14, 22:47
Medlem
pythonxs avatar
Hel hop av stubbplugg kombinerat med ett borrat djupt, diagonalt, hål nära marken fyllt med bensin gör susen rätt snabbt... No more träd...
2009-07-15, 00:02
Bannlyst
Diesel runt skiten borde göra susen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in