Gröna oliver med paprikafyllning är mina favorit-snacks för tillfället, förutom en del skaldjur som jag aldrig tar mig tid att ordna.
Jag vet inte varför, men jag gillar inte direkt oliver i mat eller sallad speciellt mycket. Kanske för att de har en så egen smak. Visst, jag har inget emot det men jag föredrar helt klart att äta dem som "snacks".
Känner någon till om det finns någon vanlig matvarukedja som saluför svarta oliver av ok kvalitet med kärna inlagda i olja? Med vanlig matvarukedja menar jag tex Ica, Coop, Hemköp, Prisextra, Willys, Vivo, Lidl, etc.
Jag vet ju vart jag kan hitta annars (läs saluhallar) men det är inte ofta jag har vägarna förbi sådana ställen och det är en jäkla omständighet att ta sig dit för att köpa oliver...
Ps
Coop har jag kollat men gick bet, Ica Viksjö var jag på idag men glömde kolla. Där borde det i alla fall finnas en rimlig chans, någon som känner till statusen på just Ica Viksjö?
Ds
Senast redigerad av soffbordet 2009-07-18 kl. 00:47.
Känner någon till om det finns någon vanlig matvarukedja som saluför svarta oliver av ok kvalitet med kärna inlagda i olja? Med vanlig matvarukedja menar jag tex Ica, Coop, Hemköp, Prisextra, Willys, Vivo, Lidl, etc.
Jag vet ju vart jag kan hitta annars (läs saluhallar) men det är inte ofta jag har vägarna förbi sådana ställen och det är en jäkla omständighet att ta sig dit för att köpa oliver...
Ps
Coop har jag kollat men gick bet, Ica Viksjö var jag på idag men glömde kolla. Där borde det i alla fall finnas en rimlig chans, någon som känner till statusen på just Ica Viksjö?
Ds
Jag brukar kasta ett öga på dem, men jag tycker bara man hittar olika varianter med kryddad lag och/eller fyllda med prylar. Jag tycker visserligen att det kan vara gott, men det är inte det jag letar efter.
Du ska köpa Kalamata oliver. Finns i alla matvarubutiker.
Fontana heter ett märke som är helt okej. Hästlängder bättre än gröna med paprika i och annat trams.
Jag brukar kasta ett öga på dem, men jag tycker bara man hittar olika varianter med kryddad lag och/eller fyllda med prylar. Jag tycker visserligen att det kan vara gott, men det är inte det jag letar efter.
Det har du tamefan rätt i.
Som ovanstående skrev, Fontana har en sort med enbart olivolja som lag.
Gröna oliver med paprikafyllning är helt underbart gott!
Äter det till väldigt många maträtter men har svårare för svarta oliver.
Visst, dom går att äta men väljer gröna helt klart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!