Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-13, 08:37
Medlem
Tjabba, nu vill jag veta om dessa säljs nånstans?

Körde denna mc i det militära, och tycker jag har letat rätt bra, men inte FB-bra!

Nåra tips? Den e ju bara för cool!
Citera
2009-07-13, 08:45
Medlem
LIDMANs avatar
Villken årsmodell hade du tänkt dig??
Citera
2009-07-13, 08:55
Medlem
Ja, hur länge gjordes dom, jag hade årsm 1980 iaf, klockren..
Citera
2009-07-13, 10:54
Medlem
Det har inte förekommit någon försäljning av MC258 till allmänheten från försvarsmakten. Det mycket lilla fåtal civilregistrerade som finns ute i trafiken har oftast passerat genom FMCK på mycket outgrundliga vägar och de flesta av dem har av någon konstig anledning synts i Strängnästrakten

De flesta delar som kan behövas kan man fortfarande få tag på genom veteranmarknader och liknande eftersom kronhojen har mycket gemensamt med den civila 360-kubikaren. Plastbrickan i gaffeln är trist nog hopplös att få tag på. I princip ska man kunna köpa delar genom försvarets verkstäder som civilist men det tror jag på när jag ser det.

Slutsatsen är nog att om du inte har mycket goda känningar i rätt kretsar så kommer du aldrig kunna få tag på en MC258.
Citera
2009-07-13, 13:57
Medlem
Huua, faan jag trodde den skulle säljas ut som allt annat....

Jag vill köra hoj året om!!!
Citera
2009-07-13, 18:41
Medlem
Enligt de uppgifter som jag har är det kronans miljöpolicy som spökar. De säljer inga fordon (annat än som skrot) som inte uppfyller vissa miljönormer och hur man än vrider och vänder på MC258 så är den och förblir en skitgris.
Citera
2011-10-28, 17:17
Medlem
CiaoArNs avatar
Bumpar denna tråden nu!

Har nu vid flertal tillfällen kört MC 258, och har helt klart bestämt mig att jag ska ha en sådan.

Äger en gård med x antal hektar skog, som lämpar sig utmärkt för körning av MC 258.

Såg att det fanns en vit till salu på Blocket för några månadet sedan, den gick dock fort.

Så finns det någon som sitter på mer info, eller någon som vet vem man kan kontakta för förfrågan?

MvH JD
Citera
2011-10-28, 18:37
Medlem
HRTs avatar
Kolla i Classic tidningen, där har flera krigsmotorcycklar annonserats bla husqvarna, monark, bsa, norton mfl..
Har själv en bsa 1944 500cc, krigare ..
Citera
2011-10-28, 19:27
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Kolla i Classic tidningen, där har flera krigsmotorcycklar annonserats bla husqvarna, monark, bsa, norton mfl..
Har själv en bsa 1944 500cc, krigare ..

Har redan provat... Har köpt varje tidning de senaste månaderna, utan resultat.

Får hoppas att något dyker upp snart!
Citera
2011-10-28, 21:21
Medlem
HRTs avatar
Prova att sätta in en annons har sett flera förr...ska fråga farsan om han vet någon han renoverar husqvarna silverpil/guldpilar..kanske vet ngt lovar inget dock, återkommer.
Citera
2011-10-28, 22:28
Medlem
Asgarvads avatar
Husqvarna sålde ju enduro- och crosshojar, på den civila marknaden, med samma automatlåda som försvarets maskiner. De hade oftast större motorer, typ 350-500 kubik, än de som militären köpte.
Citera
2013-03-01, 09:29
Medlem
Bumpar lite här....

Inget nytt om Mc 258, går det att lättare få tag på dom nu? Isf vart?........

Its a must have!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in