2009-07-13, 01:42
Medlem
Nu är det så att jag hade sex med en flicka , både oral och vanligt.

Upptäckte lite senare , kan ha kommit tidigare blåsor på överläppen(Munnen) , haft detta i ungefär 7 månader(som jag vet att jag har haft det) nu utan att kolla upp det.. Om det inte hade varit för att inte blåsorna "Försvinner" så känns det nästan som jag har herpes.

Försökt klämma dom och skära bort blåsorna på överläppen (Inget händer , dom försvinner inte ens , dom bara ligger under huden) dom men inget funkar , dom försvinner inte!

Det är svår att se blåsorna , du ser dom bara bra om du gapar så gott du bara kan! Annars märks dom knappt , kan vara i starkt ljus som man kan se dom om man vet vad man ska kolla efter.

Så om ni har någon idé om va detta kan va , är lite orolig att om jag har herpes , men känns ju inte som det eftersom blåsorna inte försvinner , dom är där hela tiden.

Som sagt , blåsorna FÖRSVINNER INTE , det oroar mig som mest... (Kan vara mindre synliga ibland , men man ser dom fortfarande)

Skulle vara grymt snällt om ni kan hjälpa mig

Tack i förhand.

EDIT: Upptäckte innan idag (Glömde nämna det i texten , att jag hade ont i tandköttet + att jag har en lite "Vit" cirka 1mm blåsa på insidan av kinderna , som såg ut att vara röd runt om , svider om man tar på den osv... men kan vara för att jag kanske bitit mig själv... Have no idea

Kanske blev en väldigt konstig text men jag vill bara ta reda på vart det är men vågar inte kolla upp det.
Senast redigerad av Yupi87 2009-07-13 kl. 01:56.
Citera
2009-07-13, 03:17
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yupi87
EDIT: Upptäckte innan idag (Glömde nämna det i texten , att jag hade ont i tandköttet + att jag har en lite "Vit" cirka 1mm blåsa på insidan av kinderna , som såg ut att vara röd runt om , svider om man tar på den osv... men kan vara för att jag kanske bitit mig själv... Have no idea

Det där låter som afte. Googla på skiten.

Det andra låter mycket riktigt som herpes.

Det är bara att förbanna dig själv över ditt val av partner och sedan raskt ila iväg till virologen.

I övrigt kan jag rekommendera dig det här klippet, alldeles nyss uppladdat speciellt för dig.
Citera
2009-07-13, 03:47
Medlem
a

Mjo jag tyckte det med , googlat på Afte innan.

Men det som gör mig förvirrad är att blåsorna inte försvinner. Dom är ju där hela tiden , är inte svullna , gör inte ont. Så som dom säger att herpes ska va.

Vill åka och testa mig men är alldeles för feg. Men om vi inte kommer fram till något här så för jag göra det..

Hmm lästa på något forum , kom inte ihåg vilket om någon kille som hade småblåsor på överläppen som inte försvann. Dom trodde det va "Muskelknuktar" har jag för mig..hmm kanske är något i den stilen ?

Ska det inte komma vätksor om klämmer på "Herpes"-blåsor ? Det gör det inte

Och hur ska jag förklara som bäst nu hur blåsorna sitter , ungefär 8-10 på var sin sida. Va först bara på höger , började även komma på vänster lite senare... Dom är grymt små och på högersidan så sitter alla "Ihop" på vänster-sidan är dom mer utspridda.

Hur stor är chansen att jag smittar andra ? När smittar det ? Hört att 60% tror jag det var har "Mun-Herpes". För jag har träffat denna underbara tjej nu , och vill helst inte smitta henne.

TACK för låten haha you made me smile ^^
Även fast jag hoppas att det inte är herpes nu.
Citera
2009-07-13, 08:05
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yupi87
Mjo jag tyckte det med , googlat på Afte innan.

Men det som gör mig förvirrad är att blåsorna inte försvinner. Dom är ju där hela tiden , är inte svullna , gör inte ont. Så som dom säger att herpes ska va.

Vill åka och testa mig men är alldeles för feg. Men om vi inte kommer fram till något här så för jag göra det..

Hmm lästa på något forum , kom inte ihåg vilket om någon kille som hade småblåsor på överläppen som inte försvann. Dom trodde det va "Muskelknuktar" har jag för mig..hmm kanske är något i den stilen ?

Ska det inte komma vätksor om klämmer på "Herpes"-blåsor ? Det gör det inte

Och hur ska jag förklara som bäst nu hur blåsorna sitter , ungefär 8-10 på var sin sida. Va först bara på höger , började även komma på vänster lite senare... Dom är grymt små och på högersidan så sitter alla "Ihop" på vänster-sidan är dom mer utspridda.

Hur stor är chansen att jag smittar andra ? När smittar det ? Hört att 60% tror jag det var har "Mun-Herpes". För jag har träffat denna underbara tjej nu , och vill helst inte smitta henne.

TACK för låten haha you made me smile ^^
Även fast jag hoppas att det inte är herpes nu.

Herpes smittar när dina herpesblåsor "slår ut", vilket inte brukar hålla i sig så länge. Därefter är det oftast relativt ovanligt att smitta. Dock så kan man säkert få utslagen utan att man märker det, och därmed smitta.

Angående munherpes så är det en väldigt stor del utav Sverige's befolkning som har det, så jag tycker absolut inte du skall skämmas för det och istället uppsöka läkarvård. Nu vet jag inte exakt hur stor skillnad det är mellan genital och munherpes men om du får vård i samband med dina utslag så får du medicin som skall förhindra utslag i framtiden. Och om du har tur så får du aldrig mer några utslag. Och dessutom så vet jag folk som har det men hitills inte fått några mer utslag, därför vore det bra att iallafall få det uppkollat utav en läkare osv.
Citera
2009-07-13, 14:50
Medlem
a

Problemet är ju det att mina "Blåsor" inte försvinner , dom är där hela tiden. Vad jag har hört så ska dom försvinna inom 2-3dagar. Kan det hända att dom finns där hela tiden?

EDIT: Jag vet faktiskt inte om jag ska säga "Blåsor" ser mer ut som ett "Ärr" på ena sidan , och bara små utslag på andra. Men men , det kan ju vara blåsor också , försökt kolla på google på herpes blåsor och mina ser absolut inte ut så. Men dom på google har ju riktiga problem.

Tycker ni jag ska ta ett foto på dom och visa er?
Citera
2009-07-13, 15:17
Medlem
Kanske borde säga att jag varken får mer eller mindre så kallade blåsor... Dom är helt enkelt bara där.

Ska ladda upp en bild så fort jag hittar min kamera.
Citera
2009-07-20, 03:26
Medlem
Hittar ju inte min kamera nu men :

-Läste lite om kondylom och lät nästan som mina "Blåsor/vårtar" va som kondylom. För mina blåsor är inte vätskefyllda / svullnar upp. Och vad jag fattade som så försvinner oftast inte Kondylom förens man får behandling. Kan även återkomma då. Och mina "Blåsor / vårtor" försvinner ju inte.

Någon som vet mer information om kondylom ?

Har fortfarande inte besökt farbror doktor eftersom jag är rädd för hur dom kollar det. Vill helst inte att familj / vänner ska få reda på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in