2009-07-13, 00:42
Medlem
Satte på tv4 häromdagen och såg att TV4 Fakta visade denna konspirations-video. Vilket filter brast på kanalen här tro?
Någon värre partsinlaga har jag knappast sett i en dokumentärkanal ("fakta"-kanal)
Citera
2009-07-13, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Satte på tv4 häromdagen och såg att TV4 Fakta visade denna konspirations-video. Vilket filter brast på kanalen här tro?
Någon värre partsinlaga har jag knappast sett i en dokumentärkanal ("fakta"-kanal)

Skandal! Skall dem visa debunking Loose Change också?
Citera
2009-07-13, 01:31
Medlem
Mvks avatar
Citat:

visst, loose change har sina hål men också sina ljusglimtar.
Klart det finns bättre 911 material att visa.
Är du sne över den specifika filmen eller det faktum att 911 tas upp i media?
Citera
2009-07-13, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
visst, loose change har sina hål men också sina ljusglimtar.
Klart det finns bättre 911 material att visa.
Är du sne över den specifika filmen eller det faktum att 911 tas upp i media?

Jag reagerar åtminstone på den partiska inställningen i sammahanget. Att ens visa Loose Change, en nätvideo-inspirerad truther-movie i svensk television är för mig ett mysterium. Med det sagt att det är väldigt konstigt att visa en dylik "dokumentär" när det finns massvis med information som går emot verkligheten och som dessutom blivit synat sedan länge. Om man visar A skall man tamejfan visa B också!
Senast redigerad av CNN 2009-07-13 kl. 01:43.
Citera
2009-07-13, 02:00
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Jag reagerar åtminstone på den partiska inställningen i sammahanget. Att ens visa Loose Change, en nätvideo-inspirerad truther-movie i svensk television är för mig ett mysterium. Med det sagt att det är väldigt konstigt att visa en dylik "dokumentär" när det finns massvis med information som går emot verkligheten och som dessutom blivit synat sedan länge. Om man visar A skall man tamejfan visa B också!

du är medveten om att loose change är den enda "dokumentär" av sitt slag som visats i svensk tv, så vem är partisk egetligen?
Det har gått många timmar sen den 11 sept 2001 och 2 av dom användes för att visa denna dokumentär.
Mainstream-media behöver inte "debunka" loose change, deras tystnad i frågan och "nyhetsrapporteringar" räcker.
Citera
2009-07-13, 02:11
Medlem
Afloss avatar
TV4fakta har visat den flera gånger, tror de har kört den i ett halvår. De har också visat en annan film med 9/11 konspirations-stuk. Har för mig att den var riktigt seg och dåligt gjord så jag orkade inte kolla mer än 10 minuter.
Citera
2009-07-13, 07:25
Medlem
Citat:

I "TV4-gruppen" ingår ju flera kanaler.
Dom utmärker sig ju genom att regelmässigt visa program om spöken, andar, etc.
Helt stilenligt att dom visar konspirationsvideos också...
Dom får nog dessa ytterst billigt och så fyller dom lite sändningstid.

/T
Citera
2009-07-13, 08:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
TV4 gillar att göra 911 konspirationsvideos. LC har de kört ett antal gånger nu.
Citera
2009-07-13, 09:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
TV4 gillar att göra 911 konspirationsvideos. LC har de kört ett antal gånger nu.
Judeägda TV4, märk väl. Något som truthers brukar bortse ifrån
Citera
2009-07-13, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Judeägda TV4, märk väl. Något som truthers brukar bortse ifrån

Och så sägs det att judarna ligger bakom 9/11... Vilken konspiratorisk smörja.
Citera
2009-07-13, 19:44
Medlem
Kuvolskis avatar
Vet att detta har hänt förr också, och det är ju katastrof för en kanal som ska kalla sig fakta.

Var längesen jag såg filmen, men påpekar de att det var judar som låg bakom?
Citera
2009-07-13, 20:20
Medlem
Jag ser ärligt talat inte problemet. Vill de visa en film så får de väl göra det. Tror ni verkligen att detta är den enda "dokumentären" som inte är partisk? Men visst ni verkar livrädda så någon god anledning torde ni ju ha.

Förstår inte varför de inte visar Zeitgeist också, fast det är kanske för att inte epileptikerna ska få en episod i början av filmen.

(märk att jag inte är någon konspirationsteoretiker (detta för att föregå snetugget))
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in