2009-07-12, 16:56
Medlem
Jesusvodkas avatar
Hej, Det är såhär att jag har ett nytt förslag angående rankningssystem som finns på andra forum, anledningen till att jag vill föreslå ett rankningsystem är för att folk ska sluta chatta så himla mycket i vissa trådar, många vill ju uppnå högre ehm "status"(?) I både livet och på forumdelar över internet de får dem att arbeta för någonting.

Rankningsystemet

Det kan vara allt ifrån stjärnor till ord, ingen aning faktiskt. Men jag tycker inte systemet ska vara upplagt på hur många inlägg man gör för då kan de fortsätta chatta utan de ska vara upplagt på att varje ord ger poäng, då kommer folk att skriva mer och det kommer bli mer diskussioner.

Jag vet inte om det här är ett bra förslag eller om det är särkilt genomförligt, det var bara en tanke.
Citera
2009-07-12, 17:02
Bannlyst
Kvalite över kvantitet har Flashback som motto, har jag för mig.
Citera
2009-07-12, 17:04
Medlem
cptbs avatar
risken blir då att folk fyller ut sina inlägg med en massa skit.
Citera
2009-07-12, 17:07
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
Just så.

Om du anser en användare postar massa skit, rapportera inläggen. Om de visar sig enbart bestå av dynga åker användaren snart ut på KFK-regeln. Alternativt - i förlängningen - på tillsägelser/varningar.
Citera
2009-07-12, 17:09
Medlem
Fooulzs avatar
Tyckre det är bra som det är. Då kan även moderatorerna se hur mycket man har hjälp till med t ex, om dem ska värva en ny mod. Stjänor verkar bara vara onödigt
Citera
2009-07-12, 17:10
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
KFK-regeln finns ju
Citera
2009-07-12, 17:22
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Tyckre det är bra som det är. Då kan även moderatorerna se hur mycket man har hjälp till med t ex, om dem ska värva en ny mod.
Med det där resonemanget borde forum med andra sätt att mäta "status" inte ha några moderatorer...
Själv skulle jag gärna se ett alternativt sätt att mäta status, exempelvis i intervaller (1-100 inlägg, 100-1,000, 10,000+ osv.).
Citera
2009-07-12, 17:30
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
...Rankningsystemet...
Rankning av.. vad? Användare, inlägg, trådar?

Rankning av trådar:

Tripp- och rusrapporter
Citera
2009-07-12, 17:47
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Rankning av.. vad? Användare, inlägg, trådar?

Rankning av trådar:

Tripp- och rusrapporter

Rankning av användare, där du ser ort och ett antal inlägg - där kan det då alltså ändras till stjärnor och olika sorters ranker.
Citera
2009-07-12, 18:01
Medlem
Jesusvodkas avatar
Här har jag en bild på vad jag hade tänkt, bilden är tagit ur ett World of warcraft forum dock hittade inget annat med stjärnor och sådant, det behöver inte alls vara så här men bara för att ni ska få en uppfattning av vad jag menar med stjärnor och såvidare.

http://img55.imageshack.us/img55/561/rankning.png
Citera
2009-07-12, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Just så.

Om du anser en användare postar massa skit, rapportera inläggen. Om de visar sig enbart bestå av dynga åker användaren snart ut på KFK-regeln. Alternativt - i förlängningen - på tillsägelser/varningar.

Vetifan om den där verkligen efterföljs.
Eller så är det modsens egna åsikter som avgör sånt.

Men det finns ju en del användare som man råkat på som har stor respekt
och att ge dem nån slags stjärna och sen att admin följer upp dem
så borde vi ju få fram fler vettiga mods.

Och för att få bort trollinläggen och chattarna så får väl admin ta och hårdkolla modsen i trådar där många anmält just sånt.
Känns just nu som de enskilda modsen i olika forum har lite för stor makt i urskiljande av trams.

(Jag skulle definitivt inte vara modsämne, tramsar alldeles för mycket)
Citera
2009-07-12, 18:09
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Här har jag en bild på vad jag hade tänkt, bilden är tagit ur ett World of warcraft forum dock hittade inget annat med stjärnor och sådant, det behöver inte alls vara så här men bara för att ni ska få en uppfattning av vad jag menar med stjärnor och såvidare.

http://img55.imageshack.us/img55/561/rankning.png
Fast vad är syftet med ett sådant system om man ändå behåller inläggsräknaren?
Är det tänkt att stjärnorna ska visa vilken kvalitet inläggen håller, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in