2009-07-11, 20:43
Medlem
appe-s avatar
för att göra processen kort:
tradera säger att jag som säljare binder mig till att hålla produkten i det skick som auktionen jag skriver utlovar.
1. jag säljer en jacka. en kvinna budar högst och vinner
2. jag noterar strax efter auktionen att jackan är trasig, så jag slänger den (dumt, ja).
3. jag glömmer dessutom kontakta vinnaren, som till slut kontaktar mig och frågar.
4. jag ursäktar mig och säger som det är, att jackan inte finns kvar, och att jag glömt kontakta henne. dessutom säger jag då att auktionen tyvärr inte kan fullföljas, och att hon gärna får lämna dåligt omdömme.
5. kvinnan kräver ändå att jag skickar henne jackan. dessutom har hon lyckats googla fram min sambos telefonnummer, och ringer och är förbannad.

naturligtvis har jag tabbat mig här, men vad har hon egentligen för rättigheter? jag menar, traderas regler säger att "Det är alltid ditt ansvar som säljare att bibehålla objektet i utannonserat skick. Har något hänt med ditt objekt är det upp till köparen att avgöra om han eller hon ändå vill genomföra affären. Du har då möjlighet att reducera priset motsvarande skadan/felet på objektet. Kontakta köparen och kom fram till hur ni vill lösa detta.". eftersom jag inte kan skicka henne något reducerar jag priset till 0 kronor.

faller det för mig någonstans, eller får vi lösa det såhär?
Citera
2009-07-12, 00:53
Medlem
sätt tillb hennes pengar...
Citera
2009-07-12, 01:24
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
sätt tillb hennes pengar...
tillbaka? hon har inte betalat något.
Citera
2009-07-12, 01:33
Medlem
EgggEs avatar
Skicka henne något annat skit, någon jacka du hittat ute så att hon nöjer sig. Helst med en lapp:
"Kära budare, eftersom du motvilligt vill ha en jacka som inte finns kvar får du denna kvalitets HM jacka från dagislekplatsen bredvid mitt hus, ta väl hand om den"

Vilka apor det finns i denna värld, hon får väl förstå att jackan inte EXISTERAR längre be henne annars att dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in