Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-11-27, 17:18
Medlem
Boogaloos avatar
Noterade nyss att det numera finns ett antal olika variationer på "status". Tidigare fanns ju Administrator, Moderator och Registered User. Nu finns det åtminstone följande:
* Administrator
* Super Moderator
* Moderator
* Senior Member
* Member
* Junior Member
* Registered User

Vad är kriterierna? Och, med förhoppningen att inte låta för gnällig, vad är vitsen?
Citera
2003-11-27, 17:24
Medlem
Pratades det inte om att någon ville ha det i en tråd för inte så länge sedan? Men det var någon som tyckte att det var lite för "Lunar". Jag tycker det känns skumt att jag är "Senior member, fast jag bara har skrivit här i en månad.
Citera
2003-11-27, 17:27
Medlem
LadyTieras avatar
Vet ingenting här heller........medan supermoderator betyder att admin2 är ett mellanint mellan moderator och admin
Citera
2003-11-27, 17:37
Medlem
kaleids avatar
Kvack! Det har jag inte sett förrän nu. Och varför är jag senior, är det en referens till min tilltagande gråhårighet och plufsighet eller vadfalls? *vill vara childish member*
Citera
2003-11-27, 17:43
Medlem
agitators avatar
jag vill vara junior, det låter coolare.

När men ärligt, varför förändringen? Kommer den leda till ett bättre forum? Kommer folk jaga posts bara för att stiga i graderna? (Jag vet att nästan hälften av mina var i associationstråden, men det var ju så kul)

Kan någon förklara?
Citera
2003-11-27, 17:45
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Kvack! Det har jag inte sett förrän nu. Och varför är jag senior, är det en referens till min tilltagande gråhårighet och plufsighet eller vadfalls? *vill vara childish member*

Var nu glad och tacksam för ditt nya epitet!

Det kunde varit senile member..
Citera
2003-11-27, 17:59
Administrator
admins avatar
Vi håller på och ändrar lite, så detta är nog bara temporärt.
Återkommer ifall det blir några förrändringar.

admin
Citera
2003-11-27, 18:01
Medlem
EDIT:: jag fick senior nu så det var inget.
Citera
2003-11-27, 18:10
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi håller på och ändrar lite, så detta är nog bara temporärt.
Återkommer ifall det blir några förrändringar.

admin
tack för det snabba svaret
Citera
2003-11-27, 18:11
Medlem
Krokodilens avatar
Det kan väl vara kul. Forumhuset har ju något liknande och det verkar fungera där... Fast å andra sidan är FB inte FH.
Citera
2003-11-27, 18:15
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen
Det kan väl vara kul. Forumhuset har ju något liknande och det verkar fungera där... Fast å andra sidan är FB inte FH.

jag tycker att det är lite löjligt med olika graderingar beroende på antalet postar. Det intressanta är väl vad personen skriver. Är man intresserad är det ju faktiskt bara att kolla hur många posts personen ifråga har om man nu vill göra en bedömning utifrån det. Men vi får väl se vad som händer när admin meckat färdigt och då diskutera resultatet.
Citera
2003-11-27, 18:19
Medlem
Krokodilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
jag tycker att det är lite löjligt med olika graderingar beroende på antalet postar. Det intressanta är väl vad personen skriver. Är man intresserad är det ju faktiskt bara att kolla hur många posts personen ifråga har om man nu vill göra en bedömning utifrån det. Men vi får väl se vad som händer när admin meckat färdigt och då diskutera resultatet.

Det beror ju på hur pass allvarligt man tar det. Personligen tycker jag inte att det tillför debatten något, det är bara en kul grej. FH har nån slags personlig titel/gradering för medlemmarna + en för antalet inlägg (om jag har förstått det rätt).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in