Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-11-27, 18:22
Medlem
Boogaloos avatar
Det här systemet lär ju i alla fall inte innebära att posthororna blir färre.
Citera
2003-11-27, 18:26
Medlem
agitators avatar
det knasiga är ju att det nya systemet bara finns i vissa trådar. I andra är det fortfarande det gamla systemet som gäller.
Citera
2003-11-27, 18:27
Medlem
Krokodilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Det här systemet lär ju i alla fall inte innebära att posthororna blir färre.

Det är då dagens sanning. Vid närmre eftertanke blir det nog bäst om man skippar en skala med hundratals graderingar. Men som det är nu är "senior member" nog inget för posthororna att eftersträva.
Citera
2003-11-27, 19:04
Moderator
rancors avatar
Personligen tycker jag att tiden på forumet är mer intressant än antal inlägg. Undrar om det går att sätta ett sådant kriterie

Om inte är det nog lika bra att bara ha titel "Medlem" eller något liknande för att slippa meningslösa inlägg för att få en bättre status.
Citera
2003-11-27, 19:15
Medlem
Krokodilens avatar
Jag hade inte legat sömnlös om alla dessa trådar som handlar om favoritfärg/favoritmusik/favoritblabla osv hade försvunnit.
Citera
2003-11-27, 19:23
Medlem
L_BRUCEs avatar
Vad är skillnaden mellan "Registrerad användare" och medlem?
Citera
2003-11-27, 19:32
Medlem
Asmodeuss avatar
Eller så kanske en del speciella "stamgäster" (kommer inte på något bättre ord just nu)
bör få en personlig titel. Vore ju kul.
Citera
2003-11-27, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Personligen tycker jag att tiden på forumet är mer intressant än antal inlägg. Undrar om det går att sätta ett sådant kriterie

Personligen tycker jag att innehållet i inläggen är mer intressant än tiden på forumet eller antal inlägg. Tid eller inlägg är helt jävla irrelevant.

Bara för att man har varit medlem länge så har man inte viktigare och bättre åsikter än någon som registrerade sig igår. Och många inlägg tyder snarare på att man INTE har något vettigt att komma med. (Ja, jag avser även mig själv.)
Finns nog många som har följt forumet sedan starten, och aldrig registrerat sig för att de inte har något att tillägga som de anser spelar någon roll. Likaså många som bara skrivit något inlägg, men ändå följer och bara läser vad andra skriver. De är inte sämre än någon "gamling" som vissa brukar vara snabba att antyda.
Citera
2003-11-27, 20:12
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Vad är skillnaden mellan "Registrerad användare" och medlem?
Jag har en teori om att det ursprungliga "Registered User" blir något av de nya när man loggar in.
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Bara för att man har varit medlem länge så har man inte viktigare och bättre åsikter än någon som registrerade sig igår. Och många inlägg tyder snarare på att man INTE har något vettigt att komma med. (Ja, jag avser även mig själv.)
Finns nog många som har följt forumet sedan starten, och aldrig registrerat sig för att de inte har något att tillägga som de anser spelar någon roll. Likaså många som bara skrivit något inlägg, men ändå följer och bara läser vad andra skriver. De är inte sämre än någon "gamling" som vissa brukar vara snabba att antyda.
Håller med till 99%. Däremot har FB de senaste månaden översvämmats av glin utan vare sig vett, fason eller ens ringaste kunskap om Dagens Sverige. Och de är trots allt lättare att identifiera genom att kolla på regdatum och antal inlägg.
Citera
2003-11-27, 20:33
Medlem
Aziraphales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag har en teori om att det ursprungliga "Registered User" blir något av de nya när man loggar in.

Nästan rätt. Det slår om när man skriver någonting.
Citera
2003-11-27, 20:37
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Nästan rätt. Det slår om när man skriver någonting.
Aldrig får man vara bäst...
Citera
2003-11-27, 20:52
Medlem
Pellenezs avatar
Att gradera medlemarn tillför ju inget om det det ger ytterligare befogenheter vid högre grad.
För att få ner antalet "blaj-inlägg" kanske man skulle införa att man bara får göra ett antal inlägg per dag när man ligger på en viss nivå. Då skulle hög grad betyda "med rätt att gödsla med inlägg"

/Pellenez - Senior member
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in