2009-07-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
På vilket sätt skulle Jönköping förändrats mer än övriga städer i landet?

Nu vill jag inte göra en jämförelse med andra städer. Utan jag ser bara på Jpkg för sig själv, klart om man är en vanlig svensson och inte bryr sig så märker man nog inget mer än det som står i tidningar. Men det gäller ju alla städer m.m.

Men Jpkg har helt klart fått mer kriminell aktivitet den senaste tiden, utan tvekan!
Citera
2009-07-11, 09:45
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Nu vill jag inte göra en jämförelse med andra städer. Utan jag ser bara på Jpkg för sig själv, klart om man är en vanlig svensson och inte bryr sig så märker man nog inget mer än det som står i tidningar. Men det gäller ju alla städer m.m.

Men Jpkg har helt klart fått mer kriminell aktivitet den senaste tiden, utan tvekan!
Knappast, samma skit som innan, varken mer eller mindre.
Citera
2009-07-11, 10:00
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Sitter tampongen på sniskan nu igen? Precis som med alla andra städer i Sverige har våldet eskalerat och när det kommer till en så pass ovanlig sak som ett mord är det klart att man ojar sig lite över det ökade våldet. Om du har levt i Jönköpings undre värld en längre tid och kan se att våldet och brottsligheten är precis densamma som det alltid varit kan du väl i stället nyttja dom insikterna och komma med uppgifter om det aktuella fallet?
Citera
2009-07-11, 10:10
Medlem
Knarkslynglar?

Enl uppg är det ett ungdomsgäng som är på väg hemåt från krogen, det bråkas på skoj, nåt spårar ur och kvar ligger en yngre man medvetslös. Det kanske inte är svårare än så?
Citera
2009-07-11, 10:14
Medlem
Citat:

Jag är inte ute efter att argumentera för vem som har rätt. Om det är din bild av det hela så ok, jag har helt klart en annan. Enough said!

Citat:
Ursprungligen postat av paskalmilo
Enl uppg är det ett ungdomsgäng som är på väg hemåt från krogen, det bråkas på skoj, nåt spårar ur och kvar ligger en yngre man medvetslös. Det kanske inte är svårare än så?

Du har varit medlem drygt ett år och du kommer med detta som första inlägg.
Är detta en teori eller något du hört? Jag säger inte du har fel men om det "bråkas på skoj" så borde någon väl ha ringt hjälp?
Citera
2009-07-11, 10:18
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Sitter tampongen på sniskan nu igen? Precis som med alla andra städer i Sverige har våldet eskalerat och när det kommer till en så pass ovanlig sak som ett mord är det klart att man ojar sig lite över det ökade våldet. Om du har levt i Jönköpings undre värld en längre tid och kan se att våldet och brottsligheten är precis densamma som det alltid varit kan du väl i stället nyttja dom insikterna och komma med uppgifter om det aktuella fallet?
Sitter du på en dildo o tänker förvirrat eller? Jönköping har nog inte förändrats mer än andra städer nej. Förstår inte varför du utesluter att "vanliga" grabbar är inblandade i detta, Plocka ur dildon så inser du nog att någon existens av en undre värld i Jönköping låter som ett skämt. Precis som du.
Citera
2009-07-11, 10:24
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Sitter du på en dildo o tänker förvirrat eller? Jönköping har nog inte förändrats mer än andra städer nej. Förstår inte varför du utesluter att "vanliga" grabbar är inblandade i detta, Plocka ur dildon så inser du nog att någon existens av en undre värld i Jönköping låter som ett skämt. Precis som du.
Och hade du torkat saggen ur ögonen hade du kanske kunnat skymta ett uns av ironi. Det var du, min herre, som satt och förkastade alla möjligheter om ökad kriminalitet i Jönköping dom senaste åren.
Citera
2009-07-11, 10:44
Medlem
Forulfs avatar
Kom upp ur sandlådan nu och håll er till ämnet för fan....

Lyssnade just på lokalnyheterna där ett vittne sagt att det var ett ungdomsgäng på väg hem från krogen som började "skämtbråka" högljutt, varpå det senare spårat ur och en kille blivit liggande blödandes på marken.

Det kan väl utesluta att det varit en uppgörelse i den undre världen?

Det intressantaste enligt mig är att få veta vem det är som fått sätta livet till. Antagligen kan man luska ut detta genom att läsa dödsannonserna i JP veckan som kommer...
Citera
2009-07-11, 10:54
Medlem
Det låter ju iofs lite otroligt..?..

Dom sa även på radion att ingen är gripen och att dom just nu håller på med dörrknackning.

Skulle ett kompisgäng slagits och det slutat med dödsfall, inte fan hade man dragit från platsen.
Men visst, det återstår att se.

Rör det sig om så unga personer borde ju någon här inne veta vem offret är?

Kanske även de aktuella gärningsmännen.?
Citera
2009-07-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Kom upp ur sandlådan nu och håll er till ämnet för fan....

Lyssnade just på lokalnyheterna där ett vittne sagt att det var ett ungdomsgäng på väg hem från krogen som började "skämtbråka" högljutt, varpå det senare spårat ur och en kille blivit liggande blödandes på marken.

Det kan väl utesluta att det varit en uppgörelse i den undre världen?

Det intressantaste enligt mig är att få veta vem det är som fått sätta livet till. Antagligen kan man luska ut detta genom att läsa dödsannonserna i JP veckan som kommer...

Jag menade inte att just detta skulle ha koppling till undre världen, kanske uppfattades så men det jag menade ver rent generellt om den staden.

Om det är så att det var ett kompisgäng så verkar det ju helt otroligt, men konstigare saker har ju hänt.
Citera
2009-07-11, 10:57
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalkronan
Det låter ju iofs lite otroligt..?..

Dom sa även på radion att ingen är gripen och att dom just nu håller på med dörrknackning.

Skulle ett kompisgäng slagits och det slutat med dödsfall, inte fan hade man dragit från platsen.
Men visst, det återstår att se.

Rör det sig om så unga personer borde ju någon här inne veta vem offret är?

Kanske även de aktuella gärningsmännen.?

Man vet aldrig hur man skulle reagera när chocken sätter in, särskilt inte om man har en omgång alkohol i kroppen. Att killarna flytt av rädsla för att torska inför skranket håller jag inte som otroligt.

Det känns iaf som att det inte var planerat, i så fall är det jävligt klumpigt skött om man för oväsen för att väcka uppmärksamhet inför att man ska ha ihjäl någon...
Citera
2009-07-11, 10:58
Medlem
Ögonvittnet.

Här kommer länk till ögonvittnets iakttagelser.
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1844213

Tycker fortfarande det låter otroligt att det skulle vara kompisar till offret.

Ska mycket till om det ska bli en stor blodpöl pga. någon "låtsats smäll".

Sen drar man väl fan inte från platsen. Möjligen GM i chock men resten av gänget?....
Senast redigerad av generalkronan 2009-07-11 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in