2009-07-11, 06:03
Medlem
Bugslife.s avatar
"Misstänkt mord i centrala Jönköping"

"Polisen i Jönköping misstänker att en person mördats i centrala Jönköping i natt. "Vi har ett mord här och det är allt jag kommer att säga", säger länsvakthavande polisbefälet Lars Johansson till TT."

Vad hemliga polisen verkar vara inatt
Nån som bor i Jönköping som har mer information?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mord-utreds-i-centrala-jonkoping-1.909429
Senast redigerad av Bugslife. 2009-07-11 kl. 06:30.
Citera
2009-07-11, 07:40
Medlem
Vaknade upp med följande när jag läste aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5498351.ab

Bor själv i Jönköping. Vet dock inget ännu, men polisen låter lite väl hemlig?.
Citera
2009-07-11, 07:56
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalkronan
Vaknade upp med följande när jag läste aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5498351.ab

Bor själv i Jönköping. Vet dock inget ännu, men polisen låter lite väl hemlig?.

Reagerade också på det, dom vet säkert vem som gjort vad.
Men vill inte förstöra vittnen genom att låta käften gå?
Vem tar en runda genom centrala och spanar efter avspärrningar?
Citera
2009-07-11, 08:06
Medlem
Ronilles avatar
Läste på FB (Nej inte här inne utan den berömda ansiktsboken) om att det kan ha varit på Öster/Liljeholmen MEN detta är obekräftade uppgifter så tar dem verkligen med en nypa salt!
Citera
2009-07-11, 08:08
Medlem
Ronilles avatar
http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/artikel.asp?artikel=2962292 Den som söker han finner...
Citera
2009-07-11, 08:24
Medlem
bajsbuskes avatar
Han hittades mördad på Mellangatan.
Citera
2009-07-11, 08:38
Medlem
Finns det någon ålder på den snubben?

Jpkg har riktigt förändrats dom senaste åren tycker jag. Inte längre den där kristna staden som många ansåg det vara en gång i tiden.
Citera
2009-07-11, 08:43
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Finns det någon ålder på den snubben?

Jpkg har riktigt förändrats dom senaste åren tycker jag. Inte längre den där kristna staden som många ansåg det vara en gång i tiden.

Ja, den ansågs ju vara det för en sisådär 100 år sedan, gamla myter och ett i mångt och mycket oförtjänt epitet som den kristna staden. MEN det var en pasus och tillbaks till mordet...

Låter som självsanering då man läser aktuella artiklarna och polisens tystnad...
Citera
2009-07-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ja, den ansågs ju vara det för en sisådär 100 år sedan, gamla myter och ett i mångt och mycket oförtjänt epitet som den kristna staden. MEN det var en pasus och tillbaks till mordet...

Låter som självsanering då man läser aktuella artiklarna och polisens tystnad...

Ähh, ta det inte så ordagrannt. Det är ingen hemlighet att JPKG alltid setts som "Sveriges Jerusalem" med alla dess pingstkyrkor. Jag kan säga, utan att ens bo i närheten av Jpkg (men varit där och har en del vänner där) så har Jpkg förändrats oerhört den senaste tiden. Mycket pga den otroligt strategiska plats den har, det är verkligen lite av en mittpunkt i Sverige.
Citera
2009-07-11, 08:59
Medlem
Tog en runda förbi Öster och även mellangatan.
Dock såg jag inga polisbilar eller avspärrningar.
Citera
2009-07-11, 09:01
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Ähh, ta det inte så ordagrannt. Det är ingen hemlighet att JPKG alltid setts som "Sveriges Jerusalem" med alla dess pingstkyrkor. Jag kan säga, utan att ens bo i närheten av Jpkg (men varit där och har en del vänner där) så har Jpkg förändrats oerhört den senaste tiden. Mycket pga den otroligt strategiska plats den har, det är verkligen lite av en mittpunkt i Sverige.
På vilket sätt skulle Jönköping förändrats mer än övriga städer i landet?
Citera
2009-07-11, 09:11
Medlem
Pallevantes avatar
Ouch, jag bodde på mellangatan innan jag flyttade till min nuvarande adress. Jag jobbar fortfarande där, tar vägen förbi och snokar lite när jag drar till jobbet senare idag. Ska även ta och ringa ett par samtal och se vad jag kan få fram, återkommer med mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in