2009-08-24, 00:13
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickH
Om någon slog ner dig med knogjärn du skulle säkert må jätte bra.

Intressant att du tog upp det där med knogjärnet, jag läste domen från 2005 men kunde inte hitta en enda rad om det där knogjärnet. Vet inte om jag har missat det på något vis. Finns det upptaget någonstans? så att man kan läsa det.

Sen är det inte för att anklaga dig på något sätt men kanske din frånvaro har skapat problemen. Som sagt bara en teori bland alla andra.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-08-24, 00:13
Medlem
cramizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbomben333
Att göra en korrekt bedömning om vad som kan vara den grundläggande orsaken till de problem som dyker upp är nog svårare än de flesta tror.Men har man själv haft bra erfarenheter av livet,så kan man dela med sig av de goda erfarenheterna till barnet,för skulle inte barnet kunna ta åt sig av de goda erfarenheterna från pappan respektive mamman,så att barnet senare i livet får en bra uppväxt och kan leva på samma vilkor som övriga normala familjer gör?

Det jag vill säga är att "länken" kan vara lång och faktorerna många. Jag vill även påpeka att vi måste vara försiktiga med att använda begrepp som "normala" då vi faktiskt inte vet varken vad detta begrepp innebär eftersom normalitet inte är detsamma för dig som för mig.
Citera
2009-08-24, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cramizar
Vill klargöra att jag visar största respekt för Emanuel. Mitt inlägg syftade istället till att föra en diskussion gällande "hur det kunde inträffa"?
Mycket olyckliga omständigheter bidrog nog säkert till att Emanuel bragtes om livet.Och varför det hela kunde hända,det är nog en del svar som bara Emanuel och Dennis och de andra inblandade vet.Och grundorsakerna till händelsen har vi redan diskuterat.Kunde det inte ha varit lite mer oklara omständigheter som bidrog till händelsen i Jönköping?
Citera
2009-08-24, 00:30
Medlem
cramizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinglarn84
När du tänker så vet du nog ite vilket helvete Emanuel gick igenom.
Läs gärna arbetarklass inlägg.
Tack för tipset, jag har läst. Dessvärre har jag svårt att ta till mig och finna respekt i inlägg som innehåller ex. "drägg", "tattare", "tattarjävel", "tattaridiotmördare" osv...
Citera
2009-08-24, 00:35
Bannlyst
Citat:
Det jag vill säga är att "länken" kan vara lång och faktorerna många. Jag vill även påpeka att vi måste vara försiktiga med att använda begrepp som "normala" då vi faktiskt inte vet varken vad detta begrepp innebär eftersom normalitet inte är detsamma för dig som för mig.
Men det är bra Cramizar att man tar tag i tråden och försöker att koncentrera sig på att hålla topic. De faktorer som finns som tyvärr bidrar till dåliga handlingar,är att det råder brister i olika värderingar,och brist på trygghet,bra uppfostran och kärlek. Men nu så går vi in på själva huvudämnet som är lite allvarligt.

Har inte händelsen i Jönköping förra månaden bidragit till att stämningen har blivit mer eller mindre förgiftad av diverse hat och personangrepp mot Dennis kamrater och hans föräldrar,samt mot den serbokroatiska minoriteten som bor i stan från stora delar av allmänheten i Jönköping med omnejd?

Har inte landstinget och kommunen i Jönköping förtsökt att finna lösningar på hur eventuella motsättningar som kan eventuellt uppstå efter en sån händelse kan förhindras?

Brukar inte olika organisationer,samt kommun och landsting ge personer hjälp med att bearbeta sina sorger när en sån tragisk händelse har ägt rum?
Citera
2009-08-24, 00:42
Bannlyst
Citat:
Tack för tipset, jag har läst. Dessvärre har jag svårt att ta till mig och finna respekt i inlägg som innehåller ex. "drägg", "tattare", "tattarjävel", "tattaridiotmördare" osv...
Man ska inte tolerera såna trackasserier och påhopp,för dessa inlägg är moderatorerna skyldig att radera bort omedelebums,och se till att vidta åtgärder mot användare som häver ur sig såna glåpord mot andra användare,men det gäller även inlägg som innehåller synliga och förtäkta hot som har förekommit här på forumet,för inlägg som innehåller hot och trackasserier/påhopp inger inte det minsta någon respekt hos andra debattörer,som skäms över att en klick skämmer ut sig på forumet i avsikt att sänka ner debatten och hela diskussionstråden/det gällande ämnet.
För såna hot och trackasserier och övriga påhopp kastar hela diskussionen tillbaka till stenåldersnivån.
Citera
2009-08-24, 00:47
Medlem
The8thDeadlySins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinglarn84
Balanserat och bra skrivet med en del spekulationer till trots.
Emanuel kan aldrig berätta hur det var bara de andra och kan man lita på det? Flera stycken mot ingen, han är död. Är det rättvisa?

Nej, rattvisa ar det saklart inte. Emanuel ar dod for att nagon tog hans liv. Det finns ingen som helst rattvisa i det.
Sen ar det klart att det finns tva sidor av varje historia.
Ponera att Denis och Emanuel hamnade i en fight, denna gangen dor inte Emanuel utan han kan beratta sin sida. Han havdar att Denis, Tobias och Weine borjade sla pa honom med tillhyggen utan forvarning och allt han forsokte gora var att skydda sig sjalv.
Men fran trions sida sa ar det Emanuel som borjat braka. Kanske till och med har en kniv pa sig? Kanske klappar till nagon ur trion och borjar att munhuggas. Kanske ar Emanuel battre pa att slass? Kanske ska Denis "hjalpa" till och fa bort denna best som Emanuel ar..

Ingen vet, men jag gissar pa att om Emanuel hade kommit levandes ur det hela sa hade de bada sidorna skilt sig oerhort.

Tyvarr ar Emanuel inte vid liv och kan inte havda/forsvara sin asikt.
Citera
2009-08-24, 02:58
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The8thDeadlySin
Nej, rattvisa ar det saklart inte. Emanuel ar dod for att nagon tog hans liv. Det finns ingen som helst rattvisa i det.
Sen ar det klart att det finns tva sidor av varje historia.
Ponera att Denis och Emanuel hamnade i en fight, denna gangen dor inte Emanuel utan han kan beratta sin sida. Han havdar att Denis, Tobias och Weine borjade sla pa honom med tillhyggen utan forvarning och allt han forsokte gora var att skydda sig sjalv.
Men fran trions sida sa ar det Emanuel som borjat braka. Kanske till och med har en kniv pa sig? Kanske klappar till nagon ur trion och borjar att munhuggas. Kanske ar Emanuel battre pa att slass? Kanske ska Denis "hjalpa" till och fa bort denna best som Emanuel ar..

Ingen vet, men jag gissar pa att om Emanuel hade kommit levandes ur det hela sa hade de bada sidorna skilt sig oerhort.

Tyvarr ar Emanuel inte vid liv och kan inte havda/forsvara sin asikt.

Det du beskriver där är ju i stort sett ett dacapo av rättegången 2005. Den gången klarade sig Emanuel, men det rörde sig om millimetrar ifrån stora hals artären. Då skilde sig historierna åt, men rätten ansåg ändå att Dennis hade tillfogat Emanuell så betydande skador att man dömde Dennis till bl,a samhällstjänst allternativt fängelse. Om nu vittnes uppgifterna är starka här i detta fall så kan man nog räkna med en liknande dom här. Dock skulle nog samhällstjänst vara uteslutet denna gång. skulle nu någon av killarna i häktet börja lätta på förlåten så kan man nog utgå ifrån att läget blir kärvt för Dennis.

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2009-08-24 kl. 03:01.
Citera
2009-08-24, 11:48
Medlem
NickHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Intressant att du tog upp det där med knogjärnet, jag läste domen från 2005 men kunde inte hitta en enda rad om det där knogjärnet. Vet inte om jag har missat det på något vis. Finns det upptaget någonstans? så att man kan läsa det.

Sen är det inte för att anklaga dig på något sätt men kanske din frånvaro har skapat problemen. Som sagt bara en teori bland alla andra.

M.V.H.
jamsson.

Jag skitter väl domen JAG VET VAD SOM HÄNDE och vilka fitt poliser gjorde utredningen stoppade orden i munnen på enda vittnet. Det finns ilder på Dennis bakhuvud från 2005. POLISEN VILL INTE LÄMNA UT FÄRGFOTON utan bara svartvita.
Citera
2009-08-24, 11:53
Medlem
NickHs avatar
Jag skitter väl i domen JAG VET VAD SOM HÄNDE och vilka fitt poliser gjorde utredningen stoppade orden i munnen på enda vittnet. Det finns bilder på Dennis bakhuvud från 2005. POLISEN VILL INTE LÄMNA UT FÄRGFOTON utan bara svartvita.
Alla vet att utläningar bli lättare dömd och att man inte lyssnar på det de säger.
PRATA AV EGEN ERFARENHET
Citera
2009-08-24, 11:57
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickH
Jag skitter väl domen JAG VET VAD SOM HÄNDE och vilka fitt poliser gjorde utredningen stoppade orden i munnen på enda vittnet. Det finns ilder på Dennis bakhuvud från 2005. POLISEN VILL INTE LÄMNA UT FÄRGFOTON utan bara svartvita.

Skall det vara bilder på skador från det aktuella slagsmålet mellan Denis och Emanuell? läste i domen att Denis gjorde en polisanmälan om att han hade råkat ut för en misshandel vid annat tillfälle den kvällen. Bara lite fundersam.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-08-24, 12:13
Medlem
NickHs avatar
[quote=jamsson]Skall det vara bilder på skador från det aktuella slagsmålet mellan Denis och Emanuell? läste i domen att Denis gjorde en polisanmälan om att han hade råkat ut för en misshandel vid annat tillfälle den kvällen. Bara lite fundersam.

M.V.H.
jamsson.[/QUOTE

Dennis ville inte vara den som angav Emanuel first. Som 18 åring tänker man inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in