Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-20, 23:07
Medlem
Nu ska vi inte ge upp hoppet gott folk!
Kyrkovalet är ett litet pissval med en och en halv miljon färre röstberättigade än riksdagsvalet (trots lägre åldersgräns) och där knappt en tiondel av röstberättigade röstar. Jag tror många potentiella SD:are har gått ur kyrkan sedan tidigare, och själv ska man gå ur nu när man har gjort sitt i röstprocessen.
Senast redigerad av Glinjarn 2009-09-20 kl. 23:19.
Citera
2009-09-20, 23:07
Medlem
Freedom Fighters avatar
Det jävliga är att om gamlingarna faktiskt LÄSTE vad sossarna vill få svenska kyrkan till idag så skulle de skynda sig att rösta SD eller Frimodig Kyrka. Dessvärre verkar dessa lurade stackare rösta på slentrian.
Citera
2009-09-20, 23:09
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
var 3dje svensk röstar på sossarn? va fan är det som lockar i det där jävla skitparitet
Jag tror inte att det är så jättemycket som lockar. Men deras hjärntvättade medlemmar går och röstar (S) automatiskt. De hade röstat (S) om de så stod och sa bokstavligen att de skulle satsa på att förstöra och jämna hela SvK med marken
Citera
2009-09-20, 23:10
Medlem
bombaccis avatar
Tycker inte ni Sd anhängare behöver vara så besvikna över resultatet i det här musse pigg valet ( som är ganska oviktigt). Ni gick ju framåt åtminstone, i kyrkomötet ( kyrkans riksdag) gick ni från 1.74% till 2.87% ( just nu, ganska många distrikt kvar) och ökar från fyra mandat till sju mandat.

I mandat räknat så får man ju ändå kalla framförallt Frimodig kyrka för den stora vinnaren som går från sju mandat till tretton mandat, men även ni Sverigedemokrater samt miljöpartister som går från fyra mandat till åtta mandat.

De som får ses som de "stora" förlorarna i valet, sett till mandat räknat är Moderaterna och Centerpartiet som båda går back fem mandat vardera.

Vad det här betyder för riksdagsvalet nästa år? Förmodligen ingenting.

Kanske bra att frimodig kyrka gick framåt, ska själv gå ur Svk nästa månad tror jag.

Det som är negativt för er SD anhängare är att om det stämmer att ni har kraftsamlat för det här musse pigg valet ( som andra knappt orkat bry sig om) så var det kanske ingen dunderutdelning. Det kanske tål att tänkas på för riksdagsvalet nästa år, men som sagt, tror inte det här säger någonting om det valet.

Oh my god jag tröstar SD anhängare, jag som är vänster to the bone!
Citera
2009-09-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag tror inte att det är så jättemycket som lockar. Men deras hjärntvättade medlemmar går och röstar (S) automatiskt. De hade röstat (S) om de så stod och sa bokstavligen att de skulle satsa på att förstöra och jämna hela SvK med marken
Är det inte det de gör då??
Citera
2009-09-20, 23:11
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Ske
Freedom fighter - ett val är inte ett bevis för en tendens mot förlust, det skulle vara om SD upprepade gånger minskat i tillväxt 3-4 val. Nu är det inte så utan långsiktigt går det uppåt, frågan är varför det gått så dåligt denna gång i kyrkovalet då opinionssiffrorna har pekat mot framgång? Möjligheterna är (bland annat):

1. SD:s väljare har inte gått och röstat i den utsträckning man trodde de skulle göra.

2. En stor del av SD:s väljare inte är medlemmar i Svenska kyrkan (eller har gått ur sedan förra valet).

3. Valfusk har förekommit (de två alternativen ovan kräver mindre antaganden).

2,87% just nu, det är katastrof.
Var har du sett någon opinionsmätning som har mätt läget inför kyrkovalet???
Valet så här lång är en klar framgång för Sd:s del.
Citera
2009-09-20, 23:12
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glinjarn
Är det inte det de gör då??
Njae... Inte bokstavligen. Man får läsa det mellan raderna.
Citera
2009-09-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
jag som är vänster to the bone!
Äsch, du har bara hängt på FB i några månader. Ge det lite tid.
Citera
2009-09-20, 23:13
Medlem
4298Redos avatar
Helvete man blir ju så less. Ser ju alltid så bra ut för SD i alla mätningar precis före olika val så blir det fiasko iaf. 2,87%? Nåväl, fortsätt kämpa i guess...
Citera
2009-09-20, 23:14
Medlem
Poeten-Skes avatar
http://kyrkoval.svenskakyrkan.se/valresultat2009/Resultat/Kyrkomote.aspx

Liten ökning till 2,88 nu. Kanske det kan bli 2,9.

http://kyrkoval.svenskakyrkan.se/valresultat2009/Resultat/Stiftsfullmaktige.aspx?StiftID=9&ValtypId=-1

Überframsteg för Frimodig kyrka i Gbgs stift.
Senast redigerad av Poeten-Ske 2009-09-20 kl. 23:18.
Citera
2009-09-20, 23:14
Medlem
4298Redos avatar
...

Helvete man blir ju så less. Ser ju alltid så bra ut för SD i alla mätningar precis före olika val så blir det fiasko iaf. 2,87%? Nåväl, fortsätt kämpa i guess...
Citera
2009-09-20, 23:18
Medlem
Hade hoppats på minst 3,2, det hade jag gett G för.

Nu är det knappt knappt knappt godkänt, G- med krav om kraftig bättring för att hålla det här uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in