Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-07-10, 21:51
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Kan någon publicera vilka partier som finns att rösta på (bortsett från de vanliga)?
Googla på följande: Kyrkovalet 2009
Citera
2009-07-10, 22:00
Bannlyst
Jag fattar inte ens varför dettaa hör hemma i politikforumet. Svenska kyrkan är inte en del av regeringen. Och dessutom så får 16 åringar rösta!
Citera
2009-07-10, 22:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Får inte rösta.
Citera
2009-07-10, 22:11
Medlem
Benzonas avatar
Nej,
är verken kristen, röstberättigad eller tycker det är kul att rösta.
Citera
2009-07-10, 22:15
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzona
Nej,
är verken kristen, röstberättigad eller tycker det är kul att rösta.
Hmm, du har en poäng även om du kanske inte fattar det. Hur kan man egentligen rösta på vem som skall vara av Gud utvald?
Citera
2009-07-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
PP och SD som kyrkovalsalternativ? Är ni seriösa eller?
Kyrkan skall sköta om det andliga och inte bry sig om det materiella. Rösta på de Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan. Att rösta på ett politiskt parti i kyrkovalet är detsamma som vad fanatiska muslimer á talibaner gör i sina hemländer.

SD är väl just det enda alternativet som mest av alla vill låta kyrkan sköta sig själv?

POSK verkar iallafall förespråka samma sorts pk-kyrka som de övriga etablissemangspartierna:

http://www.posk.se/viewNavMenu.do?menuID=364

Citat:
För POSK är det en självklarhet att alla, oavsett sexuell läggning, ska mötas med respekt och välkomnas i Svenska kyrkan och i POSK. I alla parrelationer är det viktigt med en ansvarsfull sexualitet. POSK vill verka för att Svenska kyrkan arbetar mer med frågor kring samlevnad och sexualitet, vilket bland annat inkluderar bibeltolkning och barnens rättigheter. POSK menar att Svenska kyrkan med sin lutherska äktenskapssyn kan rymma olika uppfattningar i vigselfrågan utan att dessa blir kyrkoskiljande.

Svenska kyrkan behöver fler kvinnor som är chefer och ordförande. Fler män behövs i de yrken som nu domineras av kvinnor. Svenska kyrkan har för få kvinnor som biskopar och kyrkoherdar och POSK kommer att verka för att fler kyrkliga styrelser leds av kvinnor.

Den lokala församlingen är en del av den världsvida kyrkan. Det betyder ett ansvar för människor i nöd, både hemma och ute i världen och att ta aktiv del i dialog och samarbete med andra kristna församlingar och kyrkor.

POSK vill:

stärka kyrkans internationella solidaritet och stödja de frivilliga som lokalt bär upp detta arbete
Citera
2009-07-10, 23:03
Bannlyst
Sverigedemokraterna för mig eftersom det är dem jag har mest sympatier med
Citera
2009-07-10, 23:13
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvar1337
Sverigedemokraterna för mig eftersom det är dem jag har mest sympatier med

...vänsterpartiet då?

Citat:
Hej mitt namn är Ingvar, 49 år och bosatt i Sorsele. Jag är aktiv medlem i vänsterpartiet, har fru sedan 19 år tillbaka och vi har 3 barn och en hund. och har blivit medlem här på flashback för att debattera och hitta nya vänner. så vill ni prata med mig så skicka ett privat medelande...
Citera
2009-07-10, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
...vänsterpartiet då?

En konservativ vänsterpartist, mitt parti gör inte tillräckligt i kyrkofullmäktige så blir SD för mig
Citera
2009-07-11, 03:44
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag kommer självklart rösta på SD. Det är egentligen tänkt att jag ska kandidera men mitt namn finns inte med på någon lista och ingen vet varför jag inte finns med. Vi får se hur det blir med kandidaturen.
Citera
2009-07-11, 05:51
Medlem
Nej, naturligtvis inte! Abrahatimism, samt deras företrädare borde hängas från närmsta lyktstolpe. Den kristna kyrkan, likt islam och judendomen skall naturligtvis förbjudas, utrotas och försvinna. Och detsamma med deras trotjänare! Dessa ambrahamitiska skitideologier, sprungna från mellanöstern, är inget annat än ett hån mot mot mänskligheten.
Citera
2009-07-11, 09:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Flytta tråden

Citat:
Ursprungligen postat av UbYe
Jag fattar inte ens varför dettaa hör hemma i politikforumet. Svenska kyrkan är inte en del av regeringen. Och dessutom så får 16 åringar rösta!

Håller helt med, vad har Svenska kyrkan i avdelningen för inrikespolitik att göra. Kyrkans angelägenheter är inte svensk rikspolitik även om dess partier verkar inom föreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in